Destination Gotland AB

Destination Gotland AB

Ring 4685-20 68 600 www.destinationgotland.se
Omdömen totalt
14
Snittbetyg
1.4

Om företaget

Boka hela din semester online - Båten till Gotland och öns största utbud av boende ö hotell, stugor, stugbyar, pensionat, bed & breakfast, vandrarhem, lägenheter, camping

Skriv ett omdöme

14 omdömen om Destination Gotland AB

Visar 14 omdömen med 1.4 i snittbetyg
Lena N
Skrev om Destination Gotland AB

Min man skulle ombord idag utan bil och vi var 18 minuter före avgång vid checkin men personalen släppte inte honom ombord. De sade att landgången var intagen redan och det går inte att komma ombord. Personalen var inte hjälpsamma, de försökte inte ens. Visste inte att Destination Gotland blivit så här uselt. Det ända de är bra på är att ta ordentligt betalt. Synd att de har monopol.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Cecilia Elisabeth H
Skrev om Destination Gotland AB

Riktigt dålig kundservice samt att resan började med att avgång från Nynäshamn till Visby var försenad 4h. På vägen tillbaka från Visby så fanns det platser kvar på en tidigare avgång än vad jag bokat, begav mig personligen till terminalen och bad om att få åka med den. De var alltifrån tillmötesgående pga jag köpt en biljett som inte var ombokningsbar. Jag skulle behöva köpa en ny biljett. Erbjöd mig betala eventuell serviceavgift mm bara för att få flytta bokningen, men icke. Så märkligt, förstår inte varför de inte kan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jacob Gustaf N
Skrev om Destination Gotland AB

Över 1h försenad påväg till Gotland och nästan 4h försenad tillbaka. Båda gångerna ”läckage” så att vi inte kan lämna hamnen… personalen ombord oerhört seg vilket skapar onödigt långa köer överallt. En gång aldrig mer, flyget självklart nästa gång.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Janne V
Skrev om Destination Gotland AB

Ja, destination Gotland blir bara sämre och sämre...har åkt med dem i över 10 år och de verkar satsa på sänkt kvalitet. Har skrivit massor av gånger till dem, oftast angående de usla nyaste fartygen. Opålitliga skepp med dålig kvalitet. Och trots att leveransen var rejält försenad så fanns det från början en hel del för mig synliga fel. Landgångar som inte gick att lägga, händer fortfarande att gående passagerare får använda bildäck, en gång fick bilar backa ut mitt i natten. Hissar och dörrar ur funktion. Dåliga stolar.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria H
Skrev om Destination Gotland AB

Önskar man kunde ge minusbetyg! Världens sämsta sytem för bokning och undermålig kundservice. "Servicepersonal" som går i försvar och blir otrevlig när man ger kritik!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KENTH G
Skrev om Destination Gotland AB

Vi åkte med 0830 färjan från Visby tisdagen den 8 augusti och blev anvisad plats där två av medföljande inte kunde öppna sina dörrar eller komma ut från bilen. Jag som var förare hade 15 cm för att komma ur förarsätet och vänster bakdörr på bilen kunde öppnas med 9 cm, men där låg större delen av packningen. Vi påpekade detta för personalen som genomförde ilastning, då dessa inte brydde sig om oss, så gick jag och hämtade förste styrman som inte kunde göra något åt saken då bilarna runt omkring oss redan var ilastade och... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JOSEFIN S
Skrev om Destination Gotland AB

Uselt! Rörig ombokning av biljett på webben där det slutade med att biljetterna blev ombokade till mycket högre kostnad utan att jag bekräftat någon ombokning. Ringde kundtjänst som inte kunde hjälpa till och återställa till ursprunglig bokning. En extra kostnad på 750 kr skulle då tillkomma då biljetterna enligt kundtjänst stiger i pris nära avgång. Vi hade dock bokat ombokningsbara biljetter 6 månader tidigare men fick nu betala extra för att åka med ursprunglig bokad biljett. Ej tillmötesgående kundservice som bara vill... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
NICHOLAS H
Skrev om Destination Gotland AB

Uruselt! Hemsk upplevelse! Bookningssystemet är uruselt och tappar bort dina bokningar, DG hjälper inte till, så kort sagt, horribelt dålig service och utförd tjänst som inte kan rekommenderas någon!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Madeleine W
Skrev om Destination Gotland AB

Katastrof, de av bokade av misstag av mina båda biljetter. Vilket de medger. Fick 500 kr i checkar och nya tider dit och hem. De vägrade sedan ex lösa det så att jag ex fick stå först i stand-by. Jag fick ställa mig sist trots att de gjort felz Destination Gotland har inte fattat ngt nät det gäller vikten av kundservice. Katastrofbolag. Punkt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bert L
Skrev om Destination Gotland AB

Helt okay med stora båtar som inte gungar särskilt mycket ens när det blåser bra. Men är mycket missnöjd med tidtabellen. Sedan färjan började anläda till Visby efter midnatt har jag i princip slutat åka till Gotland, ja jag mår illa vid blotta tanken. Man kommer inte i säng förrän kl 02.00, sedan mår man dåligt en vecka efteråt. Skärpning! Det var mycket bättre förr när färjan gick sakta och man kom fram tidigt på morgonen, så att man kunde sova på färjan. Att det finns så få djurkupéer men så många djurägare är också illa.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael
Skrev om Destination Gotland AB

Intressant att Destination Gotland "bestraffar" resenärer som bokar i tid. Själv blir jag "blåst" på 400 kr för att jag bokade min augustiresa för några veckor sedan. Monopolföretag har alltid uppfört sig illa, det får bli flyget nästa gång (publicerat 28/7). Idag svarar företaget att jag "i princip får skylla mig själv" som har en icke ombokningsbar biljett i en sk. kampanjperiod och hänvisar till resebranschen. Sist jag tittade så rådde någon form av konkurrens där det gör det väl inte på den Gotska sjön?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jens F
Skrev om Destination Gotland AB

Vår senaste upplevelse smakade ganska surt. Vi hade försenats efter lite trassel med att lämna tillbaka lägenheten vi hade hyrt. Båten stod kvar men personalen förklarade att vi inte kunde få åka med på grund av vår försening. Det gick däremot bra att släppa på andra som kunde köpa restplatser. Vi kunde bara se på när andre tog våra platser på båten. Detta är självklart en vinst för DG. Man kan utnyttja läget till att ta betalt för biljetterna två gånger. Antingen finns det möjlighet att stiga på eller också... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Janne J
Skrev om Destination Gotland AB

Destination Gotland - Nynäshamn Om du ska ha med dig bilen till Gotland så är det Destination Gotlands färjor som gäller. Det går naturligtvis att åka över utan bil, men då kan transporten till Nynäshamn bli lite knölig, beroende varifrån man åker. Alternativet till Nynäshamn-Visby är att utgå från Oskarshamn istället eller flyget till Visby, även från Öland utgår DG-färjor till Visby. Förra sommaren tog jag färjan Nynäshamn-Visby och väl på Gotland läste jag hur Alex Schulman kritiserade Destination Gotland. Kritiken... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Qpaqex
Skrev om Destination Gotland AB

Ett företag som tycks ha stannat till i tiden. Ombord är personalen stelbent och saknar allt som heter service. Åker du i ett större sällskap och du skulle råka ha en kupong för tex Dagens husman så går det inte att betala till extra för att välja en dyrare rätt. Destination Gotland skyller på att deras gamla ekonomisystem ifrån tiden då de hade annan redovisning gentemot staten är problemet! Kommer aldrig mer sätta min fot på deras fartyg igen. Ta flyget!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen