Dipart Entreprenad AB

Dipart Entreprenad AB

Ring 08-716 90 50 www.dipart.se
3.5

Välkommen till Dipart Entreprenad AB! Vi på Dipart Entreprenad AB har utvecklat vårt företag för att ge mervärde till dig som kund. Detta gör att det blir ett roligare och mer trivsamt samarbete för båda parter. Vår största kunskap ligger även i husproduktion, hyresgästanpassningar och renovering av balkonger. Vi har tre affärsområden...

31 omdömen om Dipart Entreprenad AB

Dimitra P
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Hade en ganska omfattande fuktskada i mitt badrum som spred sig ut till vardagsrummet. Under denna stora byggprocess har Dipart varit oerhört hjälpsamma, noggranna, proffsiga och tillmötesgående. De satte upp en detaljerad plan om tillvägagångssättet tillsammans med oss där vi noggrant gick igenom allt, steg för steg. De har genomfört och slutfört projektet på ett oerhört proffsigt och felfritt sätt. Alla från Gustav som lett projektet till Jimmy som sitter på kontoret och blivit uppringd har varit väl insatta i allt och...

Stockholm Glas & Solskydd AB
4.8/5 i betyg av 351 omdömen 4.8 av 351 omdömen

Snabbt och proffsigt utfört. Kan rekommendera för persienn reparation

Camilla H Camilla H
Per Claes Lennart U
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Fick hela mitt badrum renoverat av Dipart efter en vattenskada duktiga hantverkare och mycket trevligt bemötande av Jimmie och Gustav på Dipart! Kommer garanterat anlita Dipart igen och rekommenderar dom starkt😃👍 Claes Ulriksson i Enskede

Bengt Peter L
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Byggde nytt badrum till oss. Mycket proffesionellt utfört arbete på alla sätt. Bra ledning och planering. Trevliga och duktiga hantverkare. Mycket nöjda.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 175 omdömen 4.7 av 175 omdömen

Daniela M
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Supernöjd med mitt fina nya badrum !! Fick en vattenskada, som är mindre roligt , men generade i nåt bra . Valde att anlita Dipart genom mitt försäkringsbolag och det är jag så glad att jag gjorde . Allt gick smidigt, trevliga hantverkare och projektledare . Särskilt tack till Jimmie , Andreas ,Tommi och Jesper 🤗 Mvh Daniela Milenkovic

ISABELLE M
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vår bostadsrättsförening anlitade Dipart för balkongrenovering. Vi var så nöjda arbetet och resultatet att vi skrev till dem när det var klart. Dipars projektledare Arto är en dröm att arbeta med.

Höga Höjder Fönsterputs
4.5/5 i betyg av 1169 omdömen 4.5 av 1169 omdömen

Trevligt professionellt uppträdande. Inte 100% perfekt jobb men ok.

Harriet A Harriet A
INGRID L
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Bostadsrättsföreningen Sunnan har anlitat Dipart för byte av konsoler till balkongerna. Arbetet är klart och vi är mycket imponerade. Professionellt, inga anmärkningar vid besiktning, de höll både tidplan och budget. Inte bara själva utförandet är proffsigt, bemötandet har varit på topp, de som gjort jobbet har varit angelägna om att alla boende ska bli nöjda.

Björn H
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Trevliga och kunniga! Arbetet kändes okomplicerat och det utfördes i tid.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 120 omdömen 4.9 av 120 omdömen

Josefine B Josefine B
PER-OLOF G S
Skrev om Dipart Entreprenad AB

En mycket nöjd kund. Tack för det fina badrummet ni har renoverat åt oss. Det blev jättebra! Särskilt tack till Jimmie och Stefan, och alla hantverkare! Med vänlig hälsning Per-Olof Svensson

FANNY L
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Fantastisk arbete och service inriktad personal

Elitfönster På Plats Sollentuna
4.9/5 i betyg av 137 omdömen 4.9 av 137 omdömen

Trevligt bemötande allt fungerade perfekt.

Anna Kristina H Anna Kristina H
Lars Krister L
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vattenskada radhus, nu 1 år och 4 månader senare och inte klart ännu, massor av väntan, följdskador och dålig planering

Lars A
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vår Brf bytte 320 balkongskärmar våren 2017. Dipart tog fram nytt godkänt skärmmaterial i ersättning för de gamla i Minerit. Arbetet utfördes effektivt och med bra kommunikation med de boende. Uppkommande frågor behandlades snabbt och med kreativitet. Trädskolans Brf kan ge Dipart våra allra bästa rekommendationer!

Svar från Dipart Entreprenad AB

Tack för den varma rekommendationen Lars!

Theo L
Skrev om Dipart Entreprenad AB

inköp samt montering av persiener till vår förening på 144 st lägenheter. Professionellt bemötande. Vi ville ha en tidplan som skulle följas och resultatet blev överranskande bra. Även garantiärenden har hanterats professionellt.

Anna H
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vi hade renovering av ett litet wc rum som hade haft vattenskada. Vi är mycket nöjda med Dipart. Det var bra hantverkare som de bistod med. Det funkade bra när frågor uppstod och de löstes snabbt. Vi rekommender helt klart Dipart!

Anne-marie Kristina P
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vattenskada. Bemötandet va utmärkt och arbetet utfördes på bästa sätt. Allt flöt på som väntat och Jimmy gjorde ett mkt bra jobb.

Jens Erik D

Smidiga. .

Ronnie B
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Badrumsrenovering! Bra o service inriktade personal snyggt utfört arbete!

Emanuel Z
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Renovera badrum. Tog lång tid men slutresultatet blev bra. Dålig projektledning på kontorsnivå. För många ansvariga inblandade.

Emelie A
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vi fick fuktskador ett halvår efter utfört arbete... Påminde om fuskbyggarna sa nästa firma som fått i uppdrag att återställa kaoset

A
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Jämfört med andra anlitade byggfirmor riktigt usel kvalité på både framförhållning/planering såväl som genomförande. Fick fel inmontering av fönster och har nu tagit tag i det med en annan hanterverkare som fixat till det både snabbt och schyst!

Anna M
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Kan verkligen rekommendera Dipart AB, dom gjorde en helrenovering på min lgh inkl byte av kök vitvaror mm.Projektledaren Sebastian är tillgänglig såväl kvällar som helger och har förutsett och löst problem på ett sätt man knappt vågat önska ens! Har aldrig träffat på någon mer positiv och professionell person än han. Tydlig kommunikation och fokus på att uppfylla mina förväntningar till 100% Det finns inga problem bara lösningar vilket är en underbar känsla när man står inför en totalrenovering. Tack vare Sebastian blev...

Oskar
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Totalt jävla skämt! Håller med föregående inlägg! Inget funkade hemma hos oss heller. ”Projektledare” som inte svarar å när man väl får kontakt med personen är han förbannat otrevlig! Precis som det är vårt fel att han inte kan sitt jobb! Välj annat bolag! Förstår varför byggbranschen får dåligt rykte! REKOMMENDERAS INTE

Ken S
Skrev om Dipart Entreprenad AB

VARNING!!! Ska inte få bedriva verksamhet mot privatpersoner. Inkompetenta projektledare som inte svarar på telefon, mail och sen ljuger för att sen inte återkommer enligt ök. Har givit mig och min familj ett helvete i mer än 1 års tid för ett jobb på max 3-4 månader. Kontakta gärna mig om ni har funderingar på att anlita Dipart. Jag kan ge er information och dokumentation som kommer få er på andra tankar! Har även en handfull familjer som jag fått kontakt med som blivit utsatta för Dipart, inga roliga historier för de enskilda familjerna!

Oskar gillar detta
Philip
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Hade hantverkare och arbetsledare fått köra racet själv hade betyget blivit högre. möttes av en projektledare som ifrågasatte och ignorerade när jag ställde frågor! Vände jag mig till chefer högre upp blev det noll respons. Kändes verkligen att de sket i kunden och att de bara ville åt mina pengar Usch!

Oskar gillar detta
Eva
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Jag fick hjälp av Dipart via mitt försäkringsbolag när olyckan varit framme. Är jättenöjd med allt från projektledning till hantverkare och slutresultat! Hade hela tiden god kontakt med härliga Håkan som hjälpte mig förstå förloppet och höll mig uppdaterad! Väldigt proffsigt!

Lisa S
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Dipart hjälpte oss återställa vårt kök efter att vår diskmaskin läckt vatten och orsakat en fuktskada. Vi passade på att beställa lite tilläggsarbeten när hantverkarna ändå var på plats och vi är supernöjda med resultatet! Arbetet har gått förhållandevis snabbt och vi har blivit trevligt bemötta rakt igenom.

Elina .
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Vår första vattenskada inträffade i badrummet och den efterföljande reparationen, hanterad av ett annat bolag än Dipart, tog många månader och var dåligt genomfört. Med den erfarenheten tvingades vi in i ett nytt återställningsprojekt nu under sommaren. Hela kundupplevelsen med Dipart skiljer sig på samtliga punkter från den jag hade med entreprenören under min första skada. De är enkla att arbete med, snabba att respondera, uppträder lösningsfokuserat med ett optimistiskt synsätt, ”det där fixar vi” och håller vad de...

Negat A
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Nonchalanta chefer, bra arbetsledare dock åtgärdade han inte klagomålen på ett ordentligt sätt. Man tycker att dagens byggproffs ska använda sig av vattenpass , laser och ordentligt utrustning. Här arbetar man som på stenåldern . Jag köpte lgh en månad innan dem började byta fönstren då var den ny renoverad efter deras arbete ser det inte bra ut. Har påpekat felen men inte fått det åtgärdat. Har under senaste åren anställt hantverkare som gjort mkt bättre arbete. Dipart helt enkelt ursla på detaljer och slut finish! De är...

johan e
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Hantverkarna i sig är duktiga, men projekteringen är _katastrofal_. Det som ursprungligen uppskattades till 4 v har nu pågått i 9, och är inte nära klart. Detta är nästan uteslutande på grund av att det väntas på att plattsättare, målare och elektriker skall bli tillgängliga. Och när dessa blir tillgängliga har de alltid flera andra projekt parallellt, vilket innebär att det utförs väldigt lite arbete. Projektledaren är omöjlig att få tag på, återkopplar aldrig, och levererar inte det han lovar. Det generella intrycket är att det är väldigt oprofessionellt hanterat.

Per R
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Välj någon annan än detta företag. Fruktansvärd nonchalant VD. Skapar mer oreda än ett fullgott arbete. Undvik dessa skojare.

Negat A gillar detta
Henry D
Skrev om Dipart Entreprenad AB

Har inte koll på sina underleverantörer. Lovar för mycket. Mycket strul. Skitade ner i vår bostad efter fönsterbyte. Dipart vägrade att sanera efter sig. Vi hade stora problem med att få gehör för våra bekymmer. Ganska nonchalanta. Välj någon annan är min rekommendation.

mikael p
Skrev om Dipart Entreprenad AB

jävla skit firma, borde stoppas omedelbart vd är galen varning för denna firma.