Doowin Uppsala

Doowin Uppsala

En del av doowin doowin.se
  • BadgeThreeYears
4.5

Välkommen till Doowin Uppsala Vi har funnits sedan 2019 och är en del av Doowin.se som idag finns på 10 orter runt om i Sverige. Vi jobbar med högsta kvalitet på våra montage och våra produkter, våra leverantörer är: Elitfönster, SnickarPer, Diplomat, Velux, Halle, Fönsterfabriken. Kom in till oss på Fyrisborgsgatan 3, vi...

46 omdömen om Doowin Uppsala

Sedan starten hos Reco 2021

Ashkan Michael S
Skrev om Doowin Uppsala

Jag nyligen interagerade med företaget Doowin för en offertförfrågan. Min erfarenhet var blandad. Företaget erbjuder prisgaranti, vilket var en av de huvudsakliga anledningarna till att jag kontaktade dem. Dock upplevde jag vissa problem under processen. För det första, när det gäller respons och kommunikation, var det inte helt smidigt. Jag hade förväntat mig att få offerten två dagar efter säljarens besök, men det tog fyra dagar innan jag fick den och jag var tvungen att kontakta dem själv för uppföljning. För det andra,...

Svar från Doowin Uppsala

Hej Ashkan. Tack för ditt mail och dina synpunkter. Jag har fått en uppdatering av Robert gällande din affär och ur mitt perspektiv har han handlat rätt. De fönster du visade har en helt annan kvalité än de fönster vi har offererat, vilket gör att vi inte kan matcha priset. Vi jobbar efter svenska lagar och bestämmelser där våra egenanställda montörer har alla bekvämligheter en svensk arbetare skall ha, med försäkringar, pension osv. Det finns ett gäng mer eller mindre oseriösa aktörer som vi inte kan matcha eller ens...

Amir S
Skrev om Doowin Uppsala

Har köpt flera fönster, 2 av de var takfönster. Hade kontaktat flera försäljare, men tyckte att Doowin var bra. De kändes trygga och priset var ok. Jag hade ingenting emot väntetid för som sagt de köper fönster från fabrik och en duktigt hantverkare har oftast längre kö av kunder som vill anlita hen. Installation gick fort. Det gjordes i januari under årets mörka och kalla månaden. Varför 4 i betyg får Doowin. Detta för det sättet de åtgärdade de små missar som installatören hade gjort. I dessa ingår att de glömde ta...

Mikael G
Skrev om Doowin Uppsala

Andreas G mäter noggrant så resultatet blir perfekt. Proffsiga och trevliga montörer. Bytte dörrar och fönster. Vi är mycket nöjda. Prisvärt! Tack Andreas K! Rekommenderas starkt!

Lena G
Skrev om Doowin Uppsala

Trevliga snickare. Lyhörda för ens önskningar. Lätta att ha att göra med. Arbetade undan bra. Bytte alla husets fönster och dörrar. Rekommenderar dem.

Bosse S

Vi hade för avsikt att byta samtliga fönster i vårt hus, valet föll på Andreas och hans team. Allt har funkat klanderfritt, som råd om val av fönster, leveranstider som hölls, duktigt montageteam som gjorde ett mycket bra jobb. Vi är 100% nöjda. Bosse & Erika

Anders B

Vi blev väldigt bra bemötta både av säljare och montörer. Vi hade höga förväntningar eftersom vi hade fått goda referenser. Vi bytte ut alla fönster och fönsterdörrar i vårat radhus. Montörerna gjorde ett jättefint jobb och var dessutom mycket trevliga.

Kretil M

Excellent work by Doowin and their team. Andreas Klingberg is very knowledgeable seller and held several meetings before we signed the offer. We had met 5 companies during the offer stages and felt Doowin was the most honest company in their sales approach. Installation crew did an excellent work as well - especially following the time schedule, keeping the place clean and well done with overall finishes. I rated them 4 - since we had some defects from Elitfonster on some door handles and paint finishes. Andreas G is...

Runar L

Mycket bra. Väl bemött. Samt stort tack till hantverkarna som var på plats.

Tore H

En seriös säljare som beskrev arbetsgången vid fönsterbytet på ett mycket bra sätt.Inga försök att ”kränga” fönster som inte behövde bytas.Gav ett mycket gott intryck.

Lina Carnerud Ö

Kan varmt rekommendera Doowin och Andreas Klingberg. Proffsig, trevlig och ett arbete väl utfört. Hela vägen var en trygg upplevelse när vi bytte balkongdörrar i vår Bostadsrättsförening.

Kristofer S

Mycket proffsigt från start till klart 👍 Fantastiska fönster och ett hantverk i toppklass. Det fanns några frågetecken längs vägen då det är ett gammalt hus men dom blev snabbt till utropstecken. Stort tack från Hanna och Kristofer

Mats A

Vi bytte alla fönster och dörrar i hela huset och blev rekommenderade Doowin av en granne. Många fönster och många dörrar att byta så det blev svindyrt såklart men det var vi beredda på. Doowin var superproffsiga hela vägen, från första kontakten till offert och genomförande av jobbet. Det blev kanonbra! Extra plus till de fantastiskt trevliga och duktiga killarna (Robban och Crille) som gjorde jobbet.

Svar från Andreas Klingberg

Tack Mats. Kul att ni blev nöjda, Robban och Crille är verkligen kanon duktiga. Hälsa frun. Andreas

Olof S

Fantastiskt första bemötande av Andreas Klingberg som var väldigt trevlig, lyssnade till våra önskemål och kom med bra tips när vi skulle sätta in nya fönster i vårt hus. Även stort PLUS för trevliga och proffsiga montörer. Vi är super super nöjda med Doowin och kan varmt rekommendera dom. Fem guldstjärnor från oss⭐️ /Olof, Madelene och Walter

Svar från Andreas Klingberg

Tack Olof, det värmer att höra. Lycka med nya huset!

Martin F

Väldigt snabb & proffsig hjälp. Besvarade alla funderingar man hade omgående. Bytte ut alla våra fönster samt altandörrar, totalt 13 enheter. Väldigt nöjda med Doowin som företag och de gjorde ett klockrent jobb. Snickarna som var där var också otroligt proffsiga och höll det alltid jätterent och fint när de höll på. Rekommenderar dessa 10 gånger av 10!

Tack Martin. Ta hand om familjen och frun. Allt gott, Andreas

Annette L

Vi köpte en enkel dörr samt ett set pardörrar där Andreas var säljaren. Hade ett väldigt trevligt första möte med Andreas och vi valde att anlita Doowin. Fick info att dom skulle installeras i februari någon gång vilket då var om ca 3 månader. En fredag i februari fick jag ett mejl av Andreas som undrade om dom kunde komma på måndagen. Jag svarade ja, fick ingen bekräftelse utan kl 9 på måndagen så kom det två killar redo för att börja. Killarna var superduktiga och trevliga. Allt gick på två dagar. Det var något strul med...

Svar från Andreas Klingberg

Tack Annette. När jag fick informationen av er om att dörren inte gick att öppna, så sa jag till er att det var Yale Doorman som var problemet. Jag talade även om för er hur ni skulle lösa det provisoriskt så att dörren gick att använda, vilket jag trodde att ni gjorde, men det verkar ni alltså inte ha gjort, då blir det problem såklart. När vi var ute på ett annat arbete i närheten kom vi ut och byte ut låskistan som lovat. Vi hoppas ni kommer ha mkt nöje med era dörrar framåt. Allt gott, Andreas

Hans J

Det som utfördes var av bästa kvalitet. Fönsterbytena var utfört av professionella installatörer som hittade lösningar som harmonierade med huset och bra kvalitet.

Alexandra C

Vi är väldigt nöjda med Doowins arbete! Bra kommunikation, snabbare leverans och installation än väntat och trevliga och noggranna installatörer som arbetade systematiskt. Rekommenderas 👌🏻

Lars S

Vi anlitade Andreas för ett totalt fönsterbyte i vårt radhus. Från första stund var bemötandet klandersfritt från offert till färdig installation. Väldigt prisvärt. Väldigt kunnig och så var även hans montörer. Kan varmt rekommendera Doowin o Andreas med team. /Lasse

Eva V

Andreas har varit mycket lyhörd inför våra önskemål, kommit med bra förslag vilket har gjort att vi har kunnat optimera vårt resultat. Andreas har också varit otroligt tillgänglig. De arbeten som har utförts hos oss har varit noggranna och effektiva, vilket har gjort att det har gått snabbt och den utsatta arbetstiden har hållits. Vi vänder oss till Andreas igen i framtiden och rekommenderar honom vidare.

Philip V

Seriöst och strukturerat med hög flexibilitet.. Vi fick stöd i val av fönster o dörrar, förslag på lösningar och personligt engagemang. Vi fick 6 nya fönster och 2 motordrivna garageportar installerade på 2 dagar. Mycket snyggt utfört och städning efteråt. Vi är mycket nöjda och diskuterar nytt uppdrag med bl.a. ny balkongdörrslösning.

Eva E

Vi har köpt fönster och dörrar med installation av Doowin Uppsala och Andreas Klingberg. Vi är mycket nöjda med Andreas och han har levererat allt på ett mycket proffsigt och kundvänligt sätt! Våra förväntningar infriades till fullo och vi är mycket nöjda. Eva och Håkan

Erik D

Andreas var hjälpsam och tillmötesgående. Leverans skedde på utlovad tid och installationen gjordes på ett snabbt och bra sätt.

Mattias H

Väldigt nöjd med våra nya fönster och dörrar.

Jonathan S

Enkel, smidig och personlig hjälp genom hela processen. Riktigt bra montörer vid själva bytet. Toppklass!

Bengt W

Positiv och mycket proffsig helt nöjd 😄

Svar från Andreas Klingberg

Tack Bengt, hoppas ni trivs på Öland.

Karolina H

Proffsigt bemötande och snabba svar via mail, vi höll på och ändra oss många ggr om hur många fönster vi skulle byta och tog in flera företag. Andreas hjälpte oss med att ta fram den offert som passade oss och det var skönt att han inte va så "säljig" som övriga säljare som ringer och tjatar och hela tiden vill sälja mer. Vi fick det fönsterbyte vi ville ha och är mycket nöjda

Svar från Andreas Klingberg

Tack Karolina, kul att vi fick sälja fönster till er trots min osäljighet. :-)

Susanne B

Vi köpte nya fönster, nya altandörrar och ny ytterdörr till vårt hus i Täby. Vi fick bra och professionell hjälp med val av produkter och material. Själva bytet gick snabbt och smidigt. Vi ville ha en helhetslösning där både material, snickeriarbeten och bortforsling av det gamla ingick, Doowin levererade på alla punkter och vi kan varmt rekommendera deras tjänster.

Svar från Andreas Klingberg

Tack Susanne. Blev verkligen fint med nya fönster och dörrar.

Ulla Å

Väldigt trevlig och hjälpsam!!! Byte av alla fönster och dörrar. Väldigt smidigt och proffsiga! Tog hand om allt runtomkring! Bästa service!!

Haiyan Y

Nice window, nice work! I’m very happy with the project, recommended Doowin to my friend also.🙂

Svar från Andreas Klingberg

Thanks Haiyan. Your friend will be happy to. :-)

Brudbrödets Samfällighetsfören B

Professionell, ärlig och tillmötesgående. Har följt med på hela resan, har hållit oss oppdaterade under hela projektet. Rekommenderas starkt. Klara och raka besked helt enkelt samt punktlig och tillförlitlig

Svar från Andreas Klingberg

Tack så mycket Zoran. Det blev verkligen super fint hos er.

Marcus E

Mycket professionellt bemötande. Kunniga och kundinriktade hantverkare. Vi köpte fyra nya ytterdörrar med montage och detta sköttes med klanderfritt resultat. Mina starkaste rekommendationer.

Svar från Andreas Klingberg

Tack Marcus. Entrédörren från SnickarPer blev verkligen något extra.

Håvard J

Andreas och hans team på Doowin Uppsala är mycket responsive, proaktiva och samarbetsvilliga. Har jobbat med teamet nu vid ett par tillfällen och förväntar även göra det nästa gång fönster och dörrar ska bytas. Rekommenderar stärkt! /Håvard (Täby)

Svar från Andreas Klingberg

Tack Håvard. Det blev verkligen jättefint med den nya källardelen. Vi hörs framåt.

Håkan K

Snabb återkoppling Offert kom snabbt Stor lyhördhet

Svar från Andreas Klingberg

Tack Håkan för att vi fick uppdraget hos er, det blev jättefint.

Claes Gustaf Adolf D
Skrev om Doowin Uppsala

Vi bytte ut alla fönster på villan och allt fungerade mycket bra med bemötande från Andreas, hantverkare och slutligt resultat med montering och städning. Vi är mycket nöjda och kan både tänka oss att anlita dem igen och rekommendera dem för andra.

Ingalill S

Byte av ytterdörr samt två fönster vid sidan av dörren. Allt fungerade utmärkt vid leverans och montering. Mycket bra bemötande. Pga av pandemin blev leveransen/monteringen försenad men det kan ju ingen belastas för .Däremot hade vi uppskattat ett mail från Doowin som hade informerat oss om det. Totalt är vi mycket nöjda med Doowin Uppsala och kan tänka oss att anlita dem igen.

Alf Gunnar M

Byte av fönster och altandörrar i huset. Mycket bra bemötande och perfekt utförande. Uppfyllde lla förväntningar. Till och med med lite råge. Vi är helt nöjda med service och utförande.

Louise H

Bra hantverkare, effektiva och trevliga! Det blev ett bra resultat och jag är nöjd.

Ulf A

Har fått hjälp med justering av monterade takfönster, bra bemötande och snabb respons vid frågor, mina förväntningar har mötts upp.

Åke J

Köpt fönster och altandörrar med montering som vi är mycket nöjda med

Svar från Andreas Klingberg

Tackar Åke, det blev verkligen jättefint.

Jan M

Köp av ytterdörr och montering. Andreas och montören gjorde båda ett utmärkt arbete. Det är anledningen till att vi gjort en ny beställning av fönster som snart skall levereras.

Svar från Andreas Klingberg

Tackar Janne. Vi syns snart igen.

Claes B

Bra bemötande. Bra kvalitet. Snabba.

Svar från Andreas Klingberg

Tackar Claes och kul att ni är nöjda.

Oskar E

Köpte fönster och det gick bra

Svar från Andreas Klingberg

Hoppas du skall få in mycket ljus i ditt nya rum. Allt gott.

Hans S

Har problem med min garagedörr. Konstaterat installationsfel. Har varit i kontakt med Doowin Uppsala. Första kontakt för ca 3 månader sedan. Inget har hänt. Har pratat med Klingberg flera gånger som lovat att montörer ska ta kontakt med mig. Otroligt besviken. Dörren installerades i höstas. Har tagit kort och skickat till montör som konstaterade felet. Han bad mig kontakta Doowin Uppsala vilket jag har gjort. Mvh Hans Starkman 0709798865 2halestar@gmail.com

Svar från Andreas Klingberg

Hej Hasse. Vi tar en ny kontakt i veckan för att lösa dina problem. Teamet som skulle ut till dig, hade varit hos en kund som visade sig ha Covid 19. De sattes i Karantän 2 veckor och det ställde tyvärr till det med planeringen. Allt gott.

Åke B

Urusel! Vi beställde 3 ytterdörrar. Leveranstiden var lång! När väl dörrarna kom så påstod Andreas att dom var felhängda- vi placerades då sist i kön och fick vänta ytterligare 8 veckor. Man borde då rimligtvis ha prioriterat oss!! När vi beställde så frågade vi om antalet nycklar. Svaret blev att vi kunde få ” hur många som helst”. Vi fick 4 st och när jag sa att vi ville ha 6st ( 2 per beställd dörr ) så blev svaret att ” vi levererar 4 st till en sådan leverans”. Kommer aldrig att rekommendera Doowin Uppsala!!

Svar från Andreas Klingberg

Hej Åke. Tråkigt att höra att du inte är nöjd. Att en av våra leverantörer har levererat en felhängd dörr är såklart tråkigt och i ditt fall med en special färg gör att de tillverkar en ny och det tar tyvärr tid. Ni var en prioriterad kund och dagen efter vi hade fått er dörr till oss var vi hos er för att montera upp den. När vi lämnade er efter besiktning och montage var ni mkt nöjd med både dörr och montage. 4 nycklar är standard, vill ni ha fler kan vi såklart beställa fler, men har inte hört något om det från er. Jag tar tar kontakt med er i veckan för en nyckelbeställning. Allt gott.

Tage L

Garage port med montering. Höll inte lovade tiden. Vi beställde när det var kampanj pris men det blev dyrare. Skruvarna har lossnat och eftersom firman inte hade tid gjorde jag jobbet själv. Nu har det börjat skramla igen så det är bara att skruva igen. Som helhet är jag inte nöjd med monteringen.

Svar från Andreas Klingberg

Hej Tage. Jag ringer dig i veckan. Måste ha blivit ett missförstånd, fick uppfattningen om att du skulle se över det och ringa mig tillbaka. Vi tar en kontakt i veckan och hjälper dig såklart. Allt gott.

Jan W

Första kontakt med Calle, som senare slutade. Vi köpte fönster altandörr och entrédörr. Montaget gjordes enligt tidsplan. Det mesta gick bra förutom fogning vid köksfönster och en reglerstång till persienn som var för lång. Den skulle enligt montören bytas men det har inte gjorts än idag. Nästa affär gjordes med Andreas det var tre fönster i vardagsrum som monterades och det gick helt enligt ök.

Andreas K gillar detta