Ebbas Skafferi AB

3.6

8 omdömen om Ebbas Skafferi AB

Malin N
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Ett café där det är lätt att bli stammis. Atmosfären är sant välkomnande för alla och lokalerna är trivsamma om än något opraktiska (mest för personalen, som springer som galningar upp och ner till köket). Maten håller helt okej caféklass, även om det kan bli tokigt i lunchstressen någon gång ibland.

sara s
Skrev om Ebbas Skafferi AB

väldigt mysigt fik i centrala lund. Deras bekverk och kaffe är bra men maten har jag blivit missnöjd med flera gånger. Trista sallader och fattiga mackor.

Christel O
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Mysigt fik med stort utbud och även gott om vegetariska alternativ! Ebbas är beläget mitt i centrala Lund och är en populär mötesplats, vilket tyvärr kan innebära att det ibland är fullt. Serverar dessutom en underbar brunch på helger som inte bör missas!

elisabet g
Skrev om Ebbas Skafferi AB

väldigt trevligt ställe, brukar vara fullt med folk runt lunchtid men det finns många sittplatser så man brukar alltid kunna klämma in sig. Bra fika men lite mindre prisvärda mackor och lunchalternativ.Bonus för den mysiga stämningen!

Maja  A
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Mysigt café som har ett stort utbud av maträtter. kaffet är gott och det finns många olika tesorter.

Linnéa H
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Gott kaffe, men små portioner av mat....

Lina L
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Mysigt cafe med kännslan av att man sitter hemma hos mormor och fikar. på sommaren kan man sitta på innergården och lapa sol medans man mumsar på deras goda hemlagade blåbärspaj med vaniljsås. inte överdrivet dyrt men jag betalar gärna lite extra för att få sitta i denna trevliga miljö i lunds hjärta. deras bakade potatis med kycklingfile bacon och mangoraja är en av mina absoluta lunchfavoriter pröva den!

Amanda E
Skrev om Ebbas Skafferi AB

Jättemysigt café mitt i Lund. Det ligger i ett litet och gammeldags hus mitt i stadskärnan. När man kommer in känns det väldigt ombonat och hemtrevligt. Nästan som att komma hem till någon. Trots att caféet är ganska litet har de mycket att välja mellan. De har dagens lunch varje dag med varma rätter och stor salladsbuffé. Dessutom finns goda mackor och en massa olika bakverk. Trevlig personal är ett plus. Här fikar jag gärna, värt ett besök!