Eken Arborist AB

Eken Arborist AB

Ring 076-294 94 28 www.ekenarborist.se

Eken Arborist AB är en liten firma som brinner för att hjälpa våra kunder med både små och stora träd! Här arbetar vi efter branschstandard och om du anlitar oss så kommer du kunna känna dig säker på att vi utför uppdraget på ett korrekt sätt. Vi följer alltid Riksförbundet svensk trädgårdsstandard när vi beskär fruktträd. Vi...

35 omdömen om Eken Arborist AB

Jesper T
Skrev om Eken Arborist AB

Mycket nöjd. Trevligt bemötande och visade prov på stor kunskap och erfarenhet i beskärning av äppelträd! Kommer anlita företaget igen.

Linds Trädfällning AB
4.9/5 i betyg av 1276 omdömen 4.9 av 1276 omdömen

Fällning av en björk. Snabbt o proffsigt.

Ida B
Skrev om Eken Arborist AB

Jättetrevligt bemötande! Verkligen kompetenta och kunniga utförare som snyggade till hela trädgården på ett proffsigt sätt!

Chris W
Skrev om Eken Arborist AB

Supertrevlig, kunnig, professionell och seriös, med ett lugnt sinne. Mycket nöjd med deras positiva attityd, öppna dialog, förslag och slutresultat. Högt rekommenderad!

Två S
Skrev om Eken Arborist AB

Jag har anlitat Eken många gånger för alla tänkbara typer av trädarbeten. Från komplicerade trädfällningar på innergårdar, alla tänkbara beskärningsarbeten men även rådgivningar, bedömningar och trädvårdsplaner. De utför alltid ett professionellt och serviceinriktat arbete och håller alltid vad de lovar. Lätta att arbeta med!

Jon G
Skrev om Eken Arborist AB

Proffesionellt och kunnigt Har anlitat firman tidigare och var nöjd då också Det som gjordes var beskärning av två gamla äppelträd

Bostadsföreningen A
Skrev om Eken Arborist AB

Då våra tidigare samarbeten med Eken Arborist alltid varit mycket positiva bad vi dem denna gång fälla några döda träd och fräsa stubbarna. De är både sympatiska och mycket skickliga och vi litar till 100% på att de alltid gör ett toppenjobb. Och det gjorde de också denna gång. Vi har även rekommenderat dem till flera andra som varit lika nöjda. Och vi kommer naturligtvis även fortsättningsvis att be dem beskära våra träd och buskar.

Johan H
Skrev om Eken Arborist AB

Fick hjälp med att fälla en tall och beskära lit ekar. Toppen bemötande och snabbt och smidigt hanterat.

Brf Fegen 2
Skrev om Eken Arborist AB

Bra jobbat av bra och trevliga grabbar.

Eija I
Skrev om Eken Arborist AB

Trevligt bemötande. God förklaring av jobbet och priset Snabbt och välgjord arbete Mycket nöjd

Rubisco T
Skrev om Eken Arborist AB

Lärde mig saker om träd som jag inte hade någon aning om. De är engagerade och professionella, håller vad de lovar med snabb och tydlig offert.

Eva L
Skrev om Eken Arborist AB

Lätt att få kontakt med företaget och boka besök med rimlig väntetid. Bra utfört arbete i samråd med oss. Trevligt bemötande och goda kunskaper hos arboristen. Rekommendationer av andra stämde bra, vi kommer anlita igen och rekommendera andra

Kristoffer B
Skrev om Eken Arborist AB

Fantastiskt kundbemötande och supernöjd med resultatet.

Barbro F
Skrev om Eken Arborist AB

Kunnig arborist. Beskriver och redovisar noggrant vad som behöver göras och varför och vad som gjorts. Dessutom trevlig! Rekommenderar varmt att ni med förtroende kan vända er till Joel Bergelin.

Olga K
Skrev om Eken Arborist AB

Oerhört kompetent, engagerad, lyhörd och supertrevlig .

Jonas E
Skrev om Eken Arborist AB

Trevliga, lyhörda och väldigt kunniga. Dessutom bra pris! Beskärning av 7 träd samt städning och bortforsling av grenar.

Stina S
Skrev om Eken Arborist AB

Oerhört kunnig och duktig. Rekommenderar varmt Eken Arborist!

Torpets T
Skrev om Eken Arborist AB

Väldigt trevligt och förtroendeingivande företag med stor kompetens! /Anton

Anneli A
Skrev om Eken Arborist AB

Joel med kollega beskar tre skogslönnar på ett föredömligt sätt åt mig. Det gick relativt snabbt och mycket proffsigt till. Efteråt drog de även ihop riset så att det såg snyggt ut. Jag ser fram emot att se träden fortsätta växa, men med en lite mer tillputsad form än tidigare. Rekommenderas varmt.

Anna P
Skrev om Eken Arborist AB

Supernöjd! Trevligt bemötande och väldigt kunnig.

Ascend A
Skrev om Eken Arborist AB

Joel is a knowledgeable arborist with a passion for trees . High up in the trees you might hear him whistling an old song. Nothing ruffles his feathers. The kind of guy you want to invite in for a coffee after the work is done. Highly recommended his work.

Anneli W
Skrev om Eken Arborist AB

Väldigt proffsigt och inkännande bemötande av Eken Arborist. Vi blev sedan mycket nöjda med resultatet - vår fläder är nu lagom stor och kommer att vara jättefin till sommaren.

Stig P
Skrev om Eken Arborist AB

Trevlig, kunde komma rätt fort och bra utfört jobb

Affinity F
Skrev om Eken Arborist AB

Affinity for Trees has been honored to have the pleasure of Eken Arborists support Tack!

Roger L
Skrev om Eken Arborist AB

Det var ett vänligt bemötande. Arboristen som skulle klippa vårt äppelträd startade med att ställa lite frågor runt vad vi önskade få gjort och beskrev också hur arbetet skulle utföras utifrån våra önskemål. Vi blev väldigt nöjda då vi såg resultatet.

Nina B
Skrev om Eken Arborist AB

Väl utfört arbete och trevligt bemötande! Kan varmt rekommendera!

Tom-andrew A
Skrev om Eken Arborist AB

Tagit hand om vårt äppelträd i ett antal år nu. Trevlig, lagom personlig och enkel att ha att göra med. Supernöjda med hur trädet tas om hand!

STEFAN N
Skrev om Eken Arborist AB

Vi har anlitat Joel under ett flertal år och han har hjälpt oss att beskära och förädla ett flertal äldre fruktträd med mycket gott resultat. Joel har hela tiden gått varsamt fram och har haft en långsiktig plan för hur träden ska formas och beskäras för att må så bra som möjligt. Detta kan vi också se resultat av i form av finare och mer frukt (äpplen, körsbär och plommon). Vi är jättenöjda med Joels arbete och kan varmt rekommendera bolaget.

Maria F
Skrev om Eken Arborist AB

Jättebra service. Trevligt bemötande. Vi anlitar gärna Joel igen!

Eva-lotta E
Skrev om Eken Arborist AB

Joel på Eken Arborist har hjälpt oss med beskärning och träd sedan några åt tillbaka. Vi har en trädgård med flera gamla förvuxna träd och buskar som vi har velat spara och som han har hjälpt oss att beskära och bygga upp och forma på nytt, så besöken har varit återkommande. Vi har fått den hjälp vi har behövt och han har ofta ordnat bortforsling av ris om det har blivit mycket vilket är praktiskt och prisvärt. Sammantaget har upplevelsen varit mycket bra!

Säker T
Skrev om Eken Arborist AB

När Joel valde att starta ett Arboristföretag så hamnade alla andra Arboristföretag på andra plats. Joel tar hand om träden, kunderna och sina arbetskollegor på ett otroligt fint sätt. Jag rekommenderar Ekens Arborist Ab 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Lotsvägens S
Skrev om Eken Arborist AB

Bra bemötande inför arbete Dock vid genomförande så kom en person och gjorde enligt vår uppfattning väldigt lite tid och lite arbete på varje träd . Så en hög kostnad för något som gjordes under kort tid (förmiddag) av en person och vi kunde inte se större förändring . Kort sagt kändes väldigt dyrt för lite arbete Kan leda till att annan lev. Väls framåt Vi får se. Genomförandet under den dagen skulle tagits med oss och följts upp direkt efter vilket inte gjordes av lev. Kan vara ett förböttringsområde.

Svar från Eken Arborist AB

Hej! Tack för ditt omdöme. Att vi var en person stämmer inte. Jag och min kollega jobbade ihop under hela beskärningen. Tråkigt att du inte är helt nöjd med arbetet. Som jag skrev i offerten är träden tidigare för hårt beskurna (toppade) och att vi på grund av detta skulle gå försiktigt fram med mål att bygga tillbaka en arttypisk krona. Beskär man för hårt kommer produktionen av vattenskott inte att minska. Låter som det blivit en missuppfattning angående vad för slags beskärning ni beställt. Jag har mailat dig och erbjudit en tid för möte, så kan vi prata igenom träden på plats.

Hsb B
Skrev om Eken Arborist AB

Allt funkade fint och arbetet blev gjort snabbt och bra!

Svar från Eken Arborist AB

Tack för det fina omdömet. Vi blev också väldigt nöjda med beskärningen. En ståtlig lönn som jag hoppas får fortsätta skapa karaktär åt kvarteret i många år framåt.

Åsa M
Skrev om Eken Arborist AB

jag blev trevligt bemött! och mycket nöjd med arbetet jag köpte en utglesning av en stor bok

Svar från Eken Arborist AB

Tack detsamma Åsa! Supertrevligt att få komma till er och hjälpa till med den pampiga boken.

Hans H
Skrev om Eken Arborist AB

Alltid lika trevliga och mycket kunniga. Jag har använt dem i flera år för att beskära mina äppelträd.

Svar från Eken Arborist AB

Tack för omdömet! Det är alltid roligt att komma till er och ta hand om era fina äppelträd.

Patrik R
Skrev om Eken Arborist AB

Hej, Vi behövde fälla döda träd på vår tomt och snygga till andra vars grenar hängde över gatan och huset. Vi hade tagit hjälp i trädgården av firman Två Smålänningar och de rekommenderade Eken. Efter ett telefonsamtal med Joel träffades vi på vår tomt för att diskutera arbetets omfattning. Han var lyhörd, kom med egna förslag, tog anteckningar, var trevlig att tala med och var på det hela taget mycket förtroendeingivande. Kort därefter kom en offert med varje enskilt träd inprickat på ett flygfoto på tomten och en beskrivning...

Svar från Eken Arborist AB

Hej Patrik, tack för ditt fina omdöme! Vi hade en väldigt trevlig arbetsdag i er trädgård. Tack för fint bemötande och roligt att ni blev så nöjda!