Eliz AB

Eliz AB

elizab.se
  • Badge2023
4.3

Välkommen till Eliz AB! Vi på Eliz AB hjälper dig med flytt och städ och ser dessutom till att dina fönster blir skinande rena. Vi strävar efter att överträffa dina förväntningar och är alltid flexibla samt lyhörda för dina önskemål. Tjänster: Flytt, fönsterputsning, hemstädning, trappstädning, flyttstädning och mycket mer....

110 omdömen om Eliz AB

Sedan starten hos Reco 2021

Nevid G
Skrev om Eliz AB

Var 2 timmar sena för hade glömt bort bokningen, Men löste ändå hela flytten rätt smidigt

Susanne K
Skrev om Eliz AB

Upplever att det var svårt att få tag i dem efter vi signat. Dock tillmötesgående när man fick tag i dem. Dom utförde arbetet enl ök.

Sven-Arvid L

Mycket trevlig bemötande snabba och duktiga och pålitliga

Farhad M
Skrev om Eliz AB

Dom städade jätte bra uppskattar verkligen det.

Michael J
Skrev om Eliz AB

Vi fick en offert från Eliz över telefon, där de berättade om vad som ingår och vad som inte ingår i den. De levererade flyttkartonger på överenskommen tid, och var mycket punktliga när de kom med våran leverans. Under själva flytten gjorde de ett fantastiskt jobb - vi hade mycket saker att flytta och de utförde det perfekt. Flyttstädningen var också utmärkt utförd. När vi behövde komplettera städningen kunde vi enkelt kontakta företaget och de kom tillbaka och gjorde det åt oss utan några problem. Sammanfattningsvis rekommenderar...

Arezou J
Skrev om Eliz AB

Jag är kund hos Eliz AB i flera år. Super nöjd med städningen och trevlig personal som är noggranna och de vet precis vad de ska göra Stark rekommenderar.

Nassim J
Skrev om Eliz AB

Fantastiskt företag! De levererar högkvalitativa tjänster och är professionella i varje steg av processen. Personalen är kunnig och engagerad, och arbetet utförs effektivt. Jag är nöjd med resultatet och rekommenderar dem starkt!

Leif H
Skrev om Eliz AB

Jag har tyvärr dålig erfarenhet av detta bolag. Trots till synes ok referenser så är kommunikationen dålig, de har svårt att hålla överenskomna tider, svaga språkkompetenser hos de som utför arbetet, slarvig inslagning av möbler, ofullständigt utfört arbete, olåsta dörrar när de lämnar och t.o.m. borttagning av fast monterad tvättmaskin utan tillåtelse. On-top så känns det som om allt var mitt fel - Jag håller mig borta från detta företag i framtiden.

Maja R
Skrev om Eliz AB

Otroligt nöjd med både flytt och flyttstädning! Noggranna och supertrevliga. Rekommenderas!

Sanna S
Skrev om Eliz AB

Varning för Eliz AB!! När fakturan kom hade de tagit betalt för fler timmar än vad de hade städat. Vi mailade och skrev sms att antal timmar inte stämde. De lovade då att titta närmare på det. När de inte återkom hörde vi av oss igen och fick då beskedet att fakturan var fryst tills de hunnit titta på det. Sedan gör vi inget mer från dem tills samma faktura kommer igen via inkasso. Varnar för detta städbolag!

Ola T
Skrev om Eliz AB

Tydlig och effektiv kommunikation vid kontakt för beställning av tjänsten. Tog Nedpackning, flytt och städ. Alla delar funkade som förväntat. Kan vara bra att veta att inte all personal pratar svenska, om det är viktigt för dig. Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma. Konkurrenskraftigt pris.

Hossein A
Skrev om Eliz AB

Helt nöjd, trevliga, hjälpsamma, duktiga personal m.m. Tack för allt

Susanna G
Skrev om Eliz AB

Varning Jag anlitade Eliz AB för flytt- och städhjälp. Det började med att dom kom sent med en man utan flyttbil. Han börjar bära ned kartonger till porten. Jag och min dotter med pojkvän lämnar lägenheten och går till nya boendet med kyl- och frysvaror mm. Vi får vänta ca 5 h innan de kommer. Då är de sura för att jag flyttat till vån 5. När de burit upp allt så visar det sig att de glömt vindsförrådet fast att jag lämnade nycklar och sa vart det fanns. Vi kom överens om att det skulle flyttas en annan dag. Jag hade en...

Nina W
Skrev om Eliz AB

På tid, snabba, motaglig till feedback. Rekommenderar!

Käty S
Skrev om Eliz AB

Den trevligaste, snabbaste, försiktigaste flyttfirma vi någonsin anlitat. Vi har flyttat ca 10ggr. Vi vill starkt rekommendera dessa killar och tjejer inför er kommande flytt, ni kommer garanterat bli supernöjda.

Ola A
Skrev om Eliz AB

Flyttstädningen var ordinär bortsett ett par missar. Dessvärre gick ett fönster sönder och överenskommelse om ersättning/ återbetalning gjordes. Tre månader senare har inte någon återbetalning skett trots många påminnelser

Joakim L
Skrev om Eliz AB

Smidigt och effektivt. Både nedmontering och uppmontering av möbel fungerade fint. Fick ta kontakt med och bekräfta tid själv inför flytten.

Christopher S

Ingen kommunikation vare sig före eller efter städningen Dåligt städat. Jag fick åka till huset dagen efter för att fixa det som dom missat Fönster hade bara torkats av med trasa. Ville inte ta kontakt med dom angående städningen pga att om dom misslyckats en gång så blir nog inte bättre en andra gång.

Edward L
Skrev om Eliz AB

Följde inte Mäklarsamfundets checklista som de skrivit i offerten, när jag var och hämtade nycklarna efter städningen fanns det en rad punkter - bl a insida av ugn, tak, diskbänk, mm - som de inte hade städat ordentligt eller alls. De åtgärdade de flesta av dessa snabbt när jag påpekade det för dem, men missade fortfarande en del saker trots att jag listat det och skickat bilder. Affärsmodellen verkar vara att göra minsta möjliga insats och sen hantera eventuella klagomål via garantin, och de räknar kallt med att de flesta nyinflyttade inte orkar klaga.

Linda E
Skrev om Eliz AB

Super effektiva killar som gjorde ett bra jobb. Trots lite strul på morgonen med att det blivit fel i deras kalender löste de allt och sen flöt allt på.

Mohsen H
Skrev om Eliz AB

Bra service, Seriös företag, de kan sitt jobb och håller vad de lovar!

Margareta W

Jag flyttade från en lägenhet på 7 trappor utan hiss, till en på 5 trappor med en liten hiss, där dom flesta möblerna måste bäras upp. Det fungerade bra utan att något gick sönder. Margareta wuille

Makan A
Skrev om Eliz AB

Att flytta är aldrig enkelt. Men grabbarna på Eliz levererade verkligen. Med stor omtänksamhet om våra saker tog de sig an uppgiften och gjorde en ganska jobbig upplevelse väldigt behaglig. Rekommenderas starkt!

Vigdis S
Skrev om Eliz AB

Flytt og städning. Effektive. Profesjonelle. Trivelig personale. Hjelpevillige og lösningsorienterte

Jenny O
Skrev om Eliz AB

Mkt trevlig personal och smidig process att boka tid. Det som drar ned betyget är att städpersonal ej kunde svenska vilket försvårade kommunikation. Dessutom slarvades det vid spegelputs så stora fläckar lämnades kvar. Öppen spis dammsögs ut med vanlig dammsugare vilket orsakade stopp i filtret på dammsugaren. Detta hade undvikits om kommunikation hade varit bättre.

Kicki R
Skrev om Eliz AB

Tyvärr kan jag inte rekommendera dessa städare. De varken talar eller förstår svenska och det ger tyvärr endel problem. De lägger undan saker som ligger framme, vi hade en dosett med viktiga mediciner på köksbänken, den hittade vi inte på flera dagar då den vart undanstoppad. Detta hände tyvärr flera gånger, tyvärr verkar det som de även slängde saker som inte skulle slängas. Kan för mitt liv inte hitta skyddet till eltandborsten som låg uppepå en spegel, en struntsak kanske du tycker men om man gillar att ha med eltandborsten...

Ulrika R
Skrev om Eliz AB

Eliz flytt var hur bra som helst. De var snabba, nogranna och jobbade effektivit. Alltid trevliga och hjälpsamma.

Sara T
Skrev om Eliz AB

Stort tack till personalen med ett underbart behövande noggrannhet och tålamod som hjälpte oss att flytta

Hanna S
Skrev om Eliz AB

En mycket professionell service och väl utfört arbete!

Johanna E
Skrev om Eliz AB

Vår flytt med Eliz AB gick helt utan problem. Det var bra kommunikation från företaget och alla våra saker kom fram hela och rena enligt förväntan. Dessutom var dom mycket prisvärda, anlitar gärna igen!

Linda P
Skrev om Eliz AB

Flyttkillarna körde ett lass sen försvann dom, halva mitt bohag stod kvar i gamla lägenheten. När jag ringde så lovade dom att komma tillbaka om 5 minuter vid flera tillfällen, sen slutade dom svara i telefon. Detta var otroligt stressande och pinsamt då det var ett lägenhetsbyte och de nya hyresgästerna undrade vart min flyttfirma tagit vägen, och jag undrade hur jag skulle kunna få resten av mitt bohag till min nya lägenhet. Efter 2 timmar dök dom upp igen utan någon ursäkt eller förklaring. De hade dessutom lovat att...

Petra K
Skrev om Eliz AB

Väldigt trevliga och prisvärda!

Nabil S

Mycket smidigt! Rekommendera👍

Therese Sofie S

otroligt oprofessionella då jag ring och skulle avbokade tiden. personen jag pratar med letar och ser INGEN bokning! Sedan ringer dom samma dag och säger dom är hos mig och det är någon annan städ firma där.... som jag självklart bokat eftersom ELIZ AB inte "sett" någon bokning. jag ringde på deras flytt städs hemsida men Said som han hette vill inte medge att det finns ett sådant nummer! Jag skickar skärmdump på deras hemsida. men ändå så skriver han i ett sms att hans personal behöver få betalt och att dom inte tog andra...

Svar från Eliz AB

Hej Therese, Allt du har skrivit här stämmer inte och vi kommer att anmäla din recension till Reco då den är felaktig och en anklagelse mot oss som inte alls stämmer. Vänliga hälsningar Eliz / Vegatown Flytt & Städ

Anna A
Skrev om Eliz AB

Noggrann städning och trevligt bemötande, anlitar gärna dem igen!

Mirjam G
Skrev om Eliz AB

Lugna och vänlig personal som hjälpte mig på många sätt med min flytt, trots att jag strulade till det med nya datum fler hämtningar osv. Stort tack för den underbara personal som sedan kom och lastade och körde! Kände mig 100% trygg. Mycket prisvärt!

Eduard P
Skrev om Eliz AB

Otroligt nöjd med denna leverantör. Vi valde helhetspaket med packning av lägenhet, flytt och flyttstädning av lägenheten. Väldigt enkla att ha att göra med, enkel att kommunicera med och ett proffsigt jobb. Prisvärda. ' Rekommenderar Eliz AB och kommer att använda dessa igen.

Amanda R
Skrev om Eliz AB

Bokade flyttstäd i sista minuten med Eliz AB då jag genomfört ett lägenhetsbyte. De var proffsiga och trevliga, mycket flexibla med bla upphämtning av nycklar och erbjudna tjänster inom städet då jag hade begränsat med vad jag kunde flytta på osv. Bra pris! Lite kort betalningsfrist på fakturan, så den lätt blir sent betald.

Silverli E
Skrev om Eliz AB

Super trevliga och väldigt snabba :)

Lillemor G
Skrev om Eliz AB

Anlitade dem för packning, flytt och städ. Några saker trasiga men de har varit väldigt tillmötesgående med tips. Så det ska jag se om jag kan ordna. Självrisken är ju så hög så inte värt besväret. Trevligt bemötande. Duktiga packare och flyttgrabbar. Väldigt lätta att ha med att göra Kan varmt rekommendera dem.

Svetlana E
Skrev om Eliz AB

Mycket trevlig och flexibel personal som jobbade hårt. Tacksam! Ni räddade oss.

Hossein B
Skrev om Eliz AB

Flytten gick bra men vi hade kommit överens sedan tidigare att de skulle komma till mig den 1 augusti och då dag innan flytten frågar de om vi kunde ändra på flyttdagen. Jag anser att att flytta är inte en liten sak som man kan ändra på den när som helst och hur som helst. En annan sak är att ena telefonnummer de har besvaras inte alls och de säger att de återkommer snarast vilket de inte gör det.

Dennis F
Skrev om Eliz AB

Eliz AB utförde flytt och flyttstäd med mycket bra resultat. Trevliga medarbetare, väldigt föriktiga vid flytt och väl utförd städning. / Dennis

Sebastian W

Inga konstigheter. Kom i tid. Packade allt bra. Trevliga flyttgubbar helt enkelt.

Marie E
Skrev om Eliz AB

Flytten fungerade perfekt. Bra bemötande från alla tre och allt enligt tidplan.

Jenny L
Skrev om Eliz AB

Jättetrevliga killar som hjälpte mig med min flytt. De var noga med inpackning av möbler, plastade allt som var känsligt. Snabb flytt, flyttade från en 3:a till en 2:a . Jättenöjd! Inväntar flyttstäd i höst. Jag rekommenderar de verkligen!

Christina S

Tog väl omhand min flytt, serviceinriktat och punktligt

Petros C
Skrev om Eliz AB

Rekommenderas starkt! Jag beställde flytthjälp samt städning. Allting gick smidigt och genomfördes med hög kvalitet. Flyttgubbar och städare var trevliga och noga med att göra sitt jobb bra och effektivt. Skulle gärna anlita dem igen vid eventuell flytt.

Peter F
Skrev om Eliz AB

Svåra att komma i kontakt med!! Vi gjorde upp om tid för flyttstädningen kom 2 Tim. Efter avtalad tid irriterande sitta o vänta… Men mycket nöjd med städningen där får dom högsta betyg !!

Petar S
Skrev om Eliz AB

Toppen !! Mycket vänliga, duktiga och korrekta. Rekommenderas.