Fabrique Bakery Stockholm

4.4

8 omdömen om Fabrique Bakery Stockholm

Christoffer F
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Bästa brödet och kardemumma bullarna i stan.

Malin B
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Bortskämd med att jag jobbar så nära! :) Bästa brödet i stan helt klart!

Kerstin L
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Jag blir glad av surdeg - men ledsen av sur personal. Så synd - med allt detta goda bröd tappar man lusten när flickan bakom disken bär omkring på ett lågtryck. Elak arbetsledning?eller bakfylla? undrar man där man sitter och försöker njuta av det goda brödet istället. /K Lundqvist

Andreas E
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Fantastiskt gott bröd, och bara något dyrare än vanligt fabriksbakat bröd. Ett helt bröd kostar 80-90 spänn, men då är det gigantiskt och en halva räcker mycket väl. Brödet är till och med gott om du låter det stå utan påse över natten. Det jag saknar är de typiskt luftiga franska baguetterna, de som nästan bara består av luft och är sådär sjukt frasiga. Fabrique får minus för deras kanelbullar som är så äckelsöta att man mår illa efter en bulle. En bulle ska vara söt, men någon måtta får det vara.

Niklas L
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Underbart bröd! Jättegott kaffe, och jättetrevlig personal! Brukade handla på scheelegatan men har nu börjat handla på bageriet på söder.

Magnus B
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Nu finns de även på Odengatan i mina hoods. Därför tar jag gärna omvägen över Sveavägen för att köpa stort och stenugnsbakat; framför allt till helgen. I veckorna har vi int' köpebrö' inte! Gör dig en kopp nymalet kaffe, häll upp finjuice av bättre sort, dra på ett lager Bregott havssaltade på brödet, kisa lite med ögonen – visst skulle det lika bra kunna vara någon annanstans än det där köket man sitter och surar i på måndag, tisdag, onsdag och fredagsmornarna.

Jennifer H
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Asså, det här kan vara det bästa bageriet i stan. Fantastiskt gott stenungsbakat bröd till vettigt pris. Testa deras Valnötsfrallor till frukost någon dag...du kommer att vara hoocked for life. Fabrique har även Bagerier på Nybrogatan och Schelegatan.

Sanna K
Skrev om Fabrique Bakery Stockholm

Bästa surdegsbrödet i stan, helt klart. Mysig personal och fi inredning. Man betalar lite extra men det så värt det!