Flippin' Burgers

Flippin' Burgers

flippinburgers.se
3.1

Flippin' Burgers är resultatet av flera års utforskande, världen över, för att hitta den perfekta hamburgaren. Nu har man hittat den, och den serveras på Kungsholmen. Sajten är en blogg om äventyret. Läs den!

14 omdömen om Flippin' Burgers

Patrick P
Skrev om Flippin' Burgers

Första gången jag besökte och definitivt sista. Vilken besvikelse. Personalen hade attitydsproblem istället för servicekänsla, gav blickar som kunde döda. Burgaren såg ut som en pannbiff i en fralla. Den var totalt smaklös. Inredning var nedgånget, slitet och allt såg och kändes smutsigt. Personalen såg bakfulla ut och hygien var inget dom prioriterade. Dom lät även en tiggare gå in med en sopsäck på toaletten och utanför var det en annan som tiggde från gästerna. När man skulle betala försökte dom även...

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8109 omdömen 4.3 av 8109 omdömen

Stället var mycket trevligt. Rekommenderas.

Sven Marcus I Sven Marcus I
Herman B
Skrev om Flippin' Burgers

Har ätit på Flippin' ett antal gånger, håller alltid samma kvalitet och klass! Det är enkelheten som gör det bra! Ett riktigt bra bemötande. Lätt topp 3 i Sverige!

Johannes E
Skrev om Flippin' Burgers

Supergott, dock lite för lång väntetid!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jakob D
Skrev om Flippin' Burgers

Senast jag var på Flippin så låg det på Kungsholmsstrand och var sjukt hypat. Nu ligger det på Observatoriegatan och verkar vara ännu mer hypat. Hippstergraden var hög. Det gick ca 4 hippsters på varje vanlig människa inne på stället. Utanför stod fixie-cyklarna uppradade snyggt. Högst hippsterpoäng fick killen som hade sytt på ett cykellås-hölster på brallorna. Riktigt Nice! Kötiden skulle vara 45 minuter men det blev en timme och en kvart. Maten var riktigt bra. Tog en vanlijshake till som smakade gott. Vet inte...

Joakim B och 2 andra gillar detta
rabajs f
Skrev om Flippin' Burgers

tyvärr fortfarande den bästa hamburgare i stan. men den är knappast värd den extrema väntetid. gå inte dit om du inte har 2-3h över för att vänta på maten. dom måste bli bättre på att skicka ut folk som är klara. eller skaffa större lokal igen. för slutade kvällen med panik mat på mcdonalds för att dom inte höll utlovad tid. en barnfamilj fick sin mat serverad när vi kom dit. 1.5h senare satt dom fortfarande kvar trots att dom ätit klart efter ca 30min.

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2683 omdömen 4.7 av 2683 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Karin S
Skrev om Flippin' Burgers

Goda hamburgare, gudomliga milkshakes. Men tyvärr alldeles för långa köer!

NOEL H
Skrev om Flippin' Burgers

Har funderat och kan inte komma på vad jag ska tycka och skriva om Flippin' Burgers. Hypen har varit näst intill osannolik, vilket även har trissat upp förväntningarna till näst intill orimliga nivåer. Burgarna levde upp precis till mina personliga förväntningar men jag tycker nog ändå att snacket och den allmänna hypen inte riktigt går att leva upp till. Personalen var trevlig, med det sagt tycker jag ändå att de var något självgoda över vad de har skapat. Man får lite intrycket av att man ska vara tacksam för att gå dit...

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4124 omdömen 4.0 av 4124 omdömen

Jessica I Jessica I
Andreas E
Skrev om Flippin' Burgers

Öh?! Hamburgare som knappt når upp till medioker nivå, Coop-pommes, industritillverkat bröd i fula korgar. Därtill ful inredning som andas 50-tal på ett töntigt sätt. Hela stället ser ut som och smakar som Hard Rock Café. Hypen är obegriplig.

Caroline N
Skrev om Flippin' Burgers

Trots att vi var på plats några minuter innan öppning så var kön redan påbörjad. Hamburgarna var goda, men förväntningarna var trots det högre. Att sedan ha hungriga gäster som står bredvid bordet och inväntar deras tur för ett bord samtidigt som servitören försöker skynda på en gör att jag troligen inte kommer åter.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7945 omdömen 4.3 av 7945 omdömen

Fantastisk miljö, hyfsat trevlig personal, den stekta potatisen som istället var friterad i småbitar var en besvikelse.

Björn W
Skrev om Flippin' Burgers

Ruggigt bra burgare, men alldeles för omständligt att få sig dessa burgare. Service och prisnivå imponerar inte heller. Ändå blir det en 4:a....då förstår ni hur mkt jag gillade burgarna!

Mats L
Skrev om Flippin' Burgers

Fantastisk hype har man lyckats fixa. Lysande! Däremot förstår jag inte vad man köar för - burgarna håller väl ungefär medelmåttig amerikansk klass.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4745 omdömen 4.2 av 4745 omdömen

Trevlig personal med en god mat, andra gången vi gick hit på Amex Platinum det säger allt att vi återvänder.

Alexander W
Skrev om Flippin' Burgers

Har länge längtat efter att få testa dessa burgare och i måndags så blev det äntligen av! Självklart var det kö för att få bord även en trist måndag i oktober men inte mer än en timme (vi var bara två) så vi tyckte det var okej att vänta. När vi väl fick bord (vid baren) så var bemötandet som Tobias B skriver väldigt bra, vänliga och trevliga är ord som stämmer överens med min upplevelse. Vår beställning blev burgare och milkshakes, vi testade choklad mint och cookie dough milkshakes och båda var helt jävla underbara!...

Tobias B och NOEL H gillar detta
Tobias B
Skrev om Flippin' Burgers

Flippin Burgers har lyckats hålla liv i hypen sedan de öppnade i mars. I fredags släntrade vi ned för Industrigatan och möttes mycket riktigt av ett fullsatt Flippin Burgers, inne och ute samt 90 minuter kö. Efter 90 minuter är vi tillbaka och bordet är redo, bemötandet är till skillnad mot det Per beskriver alldeles utmärkt, unga killar och tjejer ser till att vi får hjälp och tips på vad som ska gör en fulländad kväll. Vi beställer milkshakes med järn enligt devisen "Flippin Kombo" och jag vill, för framtida besökare,...

Nikola T och 2 andra gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4176 omdömen 4.0 av 4176 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Per W
Skrev om Flippin' Burgers

Jo, hamburgarna är goda. Men servicen har långt kvar innan den når samma standard som burgarna. Det är möjligt att det ligger i konceptet att vara uppnäst mot kunderna och ha det som sin (tyvärr inte så unika) USP men risken är väl att det slår tillbaka. Jag har i alla fall ingen lust att gå dit igen.