Franska Bukten AB

Franska Bukten AB

Ring 08-669 08 80 franskabukten.se
4.4

AB Franska Bukten erbjuder konsult-, service och entreprenadtjänster inom ventilation och energi i Stockholm med omnejd. Bland annat utför vi OVK-besiktningar, ventilationsutredningar, energiberäkningar och energideklarationer samt service- och ventilationsentreprenader. På AB Franska Bukten arbetar idag ca 20 st. medarbetare....

62 omdömen om Franska Bukten AB

Solveig B
Skrev om Franska Bukten AB

Svärmor på 86 år fick in lapp i brevlådan, blev jätteorlig, dettanamn förde tankatna till något oseriöst, i dessa tider med övrfall på äldre, med lpng tid av olika försök från ställen som tex elfenbenskusten, liberala mm, varför tar ett företag som tänkt sig agera i Sverige ett namn som fransk kusten kan man undra. Efter samtal med allmännyttiga bostadsföretaget oh enlänre tid i telefonkö blev svaret att de anlitat franska kusten, med ett mer anpassat namn hade oron hos en äkdre kvinna troligen inte uppstått

Daniel M
Skrev om Franska Bukten AB

Har genomfört OVK för halva föreningen, med flera anmärkningar. Eftersom andra halvan inte var hemma har man inte gjort något där. Hade önskat att de tog ett helhetsgrepp och ansvarade för att följa upp de lägenheter där de inte kom in. Nu sitter vi med en halvfärdig OVK, med många anmärkningar, som vi får svårt att gå vidare med utan att göra om OVKn med en annan firma igen. Pengarna fullständigt i sjön.

Stefan E
Skrev om Franska Bukten AB

Ventilationsombyggnad industrifastighet med OVK. Ställer upp på kort varsel vid behov. Bra och snabba återkopplingar under projektet. Rekommenderas.

Mikaela L
Skrev om Franska Bukten AB

Jag har fått hjälp av Fredrik Jönsson på Franska Bukten vid ett antal tillfällen. Han har varit mycket hjälpsam och serviceminded. Vi har löst problem hos våra kunder gällande oljud och ventilation.

Jenny T
Skrev om Franska Bukten AB

Trevligt bemötande. Snabb återkoppling.

Magnus T
Skrev om Franska Bukten AB

Franska Buktens medarbetare är engagerade och proffesionella i bemötande med vår förening. Beställt uppdrag var inledningsvis OVK som sedan vi tillförde med åtgärder förvolika anmärkningar.

Leif W

Snabbt, proffsigt, okomplicerat

Kai P
Skrev om Franska Bukten AB

Anlitat företaget till att utföra OVK besiktning. Snabb återkoppling och utmärkt service från första kontakten.

Brf Mälarbranten L
Skrev om Franska Bukten AB

Vår Brf föreningen anlitade Franska Bukten för att genomföra en fullödig OVK undersökning av husen i vårt kvarter. Vi tycker att bemötandet, utförandet och uppföljningen ifrån Franska Bukten har levt upp till de förväntningar vi hade.

Max L
Skrev om Franska Bukten AB

Mycket kunniga mycket trevlig personal

Tommy L
Skrev om Franska Bukten AB

Bra bemötande och utbyte av åtgärdsförslag. Snabb återkoppling och utförande.

Daniel H
Skrev om Franska Bukten AB

Endast mejlkonversation. Har fått svar på mina frågor och de har lämnat pris enligt förfrågan samt utfört de jobb jag beställt med bravur.

Aase S
Skrev om Franska Bukten AB

Anbud för OVK besiktning. Bra teknisk kompetens till kundens fördel vid formulering av anbud OVK besiktning utförd mycket, mycket noggrant av två tekniker Utmärkt OVK rapport med anvisningar om förbättringar

Staffan K
Skrev om Franska Bukten AB

Brf Lilium avtalade med Franska Bukten AB om en rengöring av imkanalerna i föreningens 58 lgh plus ventilerade gemensamhetsutrymmen. Vidare skulle förnyad grundinställning av utsugningsdonen ske efter rengöringen, föjd av en OVK. Detta var föreningens första OVK och erfarenhet saknades därför i styrelsen. FB lämnade en väl anpassad och lättförståelig offert efter en första kontakt per tel. Vi ville vara ute i god tid för stt slippa hamna i tidsnöd med själva OVK. En genomförandeplan ingick i offerten vilket underlättade...

Helen M
Skrev om Franska Bukten AB

Mycket professionella och lyhörda för att anpassa uppdraget efter våra önskemål.

Stina C
Skrev om Franska Bukten AB

Vi begärde en OVK för vår brf. Franska bukten var jätteflexibla vad gäller tidpunkt och möjlighet att köra på kvällstid, för att slippa samla in nycklar. Sen kontrollen snabbt och vi fick ett utförligt protokoll omgående. Rekommenderas varmt.

Anne-marie R
Skrev om Franska Bukten AB

Vi har anlitat företaget för att vi behöve hjälp med brf ventilation. Snabba besked, snabba åtgärder och trevligt bemötande. Vi är helt nöjda och har återkommit med andra uppdrag till dom.

Frida E
Skrev om Franska Bukten AB

Toppenbra på alla sätt och vis.

Marianne M

Bra bemötande och tillgänglighet

Claes B
Skrev om Franska Bukten AB

Seriösa, duktiga, välutbildade samt trevliga och tillmötesgående.

Håkan P
Skrev om Franska Bukten AB

Franska Bukten? Kul namn och utmärkta att samarbeta med. Snabba, duktiga och trevliga.

Christer B
Skrev om Franska Bukten AB

Utmärkt bemötande, proffsigt agerande och ett bra jobb utfört av kompetenta personer, stort tack!

Lars T
Skrev om Franska Bukten AB

Bra bemötande och uppdraget genomfört enligt plan.

Annika S
Skrev om Franska Bukten AB

Snabbt svar, tydlighet, vänlighet, personligt tilltal. Tjänst tillsyn av undercentral samt energideklaration. Hög kvalité på efterföljande rapport. Gäller även rapport efter tillsyn.

Johan M
Skrev om Franska Bukten AB

Begripligt förklarat och tydliga besked och kostnadsuppskattningar.

Mattias H
Skrev om Franska Bukten AB

Franska Bukten är ett väldigt seriöst företag , med utmärkt service . Dom är alltid bereda att hjälpa till vare sig praktiskt eller med rådgivning. 100% pålitliga.

Tommy S
Skrev om Franska Bukten AB

Trevligt bemötande och allt enligt ök.

Misha I
Skrev om Franska Bukten AB

Duktiga och kompetenta tekniker, hjälper oss med OVK sedan flera år tillbaka. Vi är mycket nöjda med Franska bukten!

Mats T
Skrev om Franska Bukten AB

Ett mycket bra bemötande, både professionellt och personligt av Jonas Karlsson.

Åke E
Skrev om Franska Bukten AB

Bra kontakt och respons vid behov av hjälp. Tjänster: OVK-besiktning som senare ledde till konsulthjälp vid upphandling av entreprenör för åtgärdande av brister efter OVK samt konsulthjälp vid upphandling av entreprenör vid renovering av ventilations- och rökkanaler. Fungerat som bollplank under arbetets gång samt utfört besiktning. Arbetet har varit till full belåtenhet.

Elisabeth T
Skrev om Franska Bukten AB

Håller vad de lovar och har levererat i tid

Anna-karin J
Skrev om Franska Bukten AB

Vi har bara gott att säga om samarbetet med Franska Bukten. De har skött allt smidigt och vi hoppas snart få en uppföljning om hur det ligger till med ventilationen hos oss. Vi vet att arbete i en lägenhet kvarstår innan vi kan få en sammanfattning

Ann E
Skrev om Franska Bukten AB

Kunniga, Pålitliga och ödmjuka. De ser till kundens bästa och inte till deras egen vinst.

Hania R
Skrev om Franska Bukten AB

Vi känner Franska Bukten sedan ett antal år. Fredrik Jönsson har hjälpt oss i olika sammanhang, alltid snabbt och professionellt. Det är förvånansvärt nära mellan Franska Bukten och oss som fastighetsägare, vilket man inte upplever så ofta nuförtiden.

Jonathan Å
Skrev om Franska Bukten AB

Som VVS ansvarig har man ett brett område att driva, då är det av stor vikt att leveranserna sker inom avtalad tid. Med franska bukten som en av våra leverantörer. Franska Bukten AB är en pålitlig leverantör inom OVK och OVK åtgärder. De har visat ett stort engagemang vid sin leverans av dessa tjänster.

Petter D
Skrev om Franska Bukten AB

Jag har beställt energideklarationer av Franska Bukten AB. Deras bemötande har varit mycket bra. Professionelt och enkelt. De har definitivt levt upp till mina förväntningar och jag kommer fortsätta att vända mig till dom i kommande uppdrag.

Rolf W
Skrev om Franska Bukten AB

De har utfört OVK hos oss två gånger med gott resultat. De olika teknikerna var tillmötesgående

Mari L
Skrev om Franska Bukten AB

Kompetenta och seriösa. Erhöll ett klart och tydligt offertunderlag. Installationen av de tekniker som arbetade på plats i huset var väldigt serviceminded. Kasper får en extra stjärna : ) Det jag fortsatt saknar är dokumentationen av själva arbetet.

Patrick - Brf Heimdal Nr 1 Upa H

Företaget har gjort OVK hos oss och vi är mycket nöjda med deras arbete.

Brf Vidablick - Britt E
Skrev om Franska Bukten AB

Mycket bra bemötande. Trevliga och troligen duktiga (kan inte avgöra duktigheten, kan inte branschen alls ). Vi har fått klar en OVK efter en del "turer" som inte berodde på dem utan på husets materialval och medlemmarna. Vi gläder oss! Det enda jag tycker kan förbättras (som jag såg det och någon av killarna höll med om) är nyckelhanteringen. De som skulle samla in nycklar kom inte i tid och sedan var det rörigt hanterande. Men som helhet. Mycket bra bemötande.

Brf Spiran 2 - Håkan H
Skrev om Franska Bukten AB

Bra bemötande från början till slutfört arbete.

Sbc - Hanna A
Skrev om Franska Bukten AB

Mycket bra både i bemötande och resultat.

Kjell - Brf Grönland 12 J

OVK-besiktning samt div åtgärder efter denna.

Brf Vildsvinet 15 - Jan D
Skrev om Franska Bukten AB

Fick en bra uppfattning om god kompetens och gott bemötande. Lite för lång tid sedan för att komma ihåg detaljer.

Conny C

Jättebra! ....................................

EKU - Staffan H
Skrev om Franska Bukten AB

OVK i vår förening. Bra genomförd inspektion, dock inte helt genomförd uppföljning.

David - Brf Krassen 12 B
Skrev om Franska Bukten AB

Bra bemötande. Alltid svar på mail, även om svaret ibland dröjt.

Hemsö Fastighets Ab - Rickard B

Lyhörda och Kundfokuserade från första stund. Har haft ett samartbeteunder ett flertal år som fungerat bra. De har varit flexibla och ändrat sig efter mina önskemål om de tagit fram en åtgärd , rapport eller ett koncept som jag har synpunkter på. Stort kunnande inom lagar förordningar och författningar och tummat inte på regler eller utförandets kvalitét. Trevlig personal dessutom. Rekommenderas starkt.

Mats L
Skrev om Franska Bukten AB

bra och punktlig,hoppas att lämnad offert för rengöring och justering kommer att stämma med kommande faktura. Vet ej än. Trevliga montörer

Magnus F
Skrev om Franska Bukten AB

Världsklass! Snabbt och professionellt! Stor förmåga se mitt problem och föreslå bra lösning! Mycket nöjd!