Gröna Lund Tivoli AB

Gröna Lund Tivoli AB

Ring 0107-08 91 00 www.gronalund.com
3.0

Upplev vår magiska värld fylld av åkattraktioner, spel, lotterier, underhållning, mat och dryck. På Gröna Lund finns något för hela familjen både under sommar- och vintersäsong.

28 omdömen om Gröna Lund Tivoli AB

Åsa Veronica W
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Aggressiva vakter! Se upp, de skadar oskyldiga och Gröna Lund tar inget ansvar!. Polisgrepp där armar vrids upp på ryggen helt oprovocerat, sjukt att detta förekommer! På hemsidan står trygghet och säkerhet som tydliga ledord. Tillåt mig att undra hur dessa ord överhuvudtaget är viktiga för Grönan. Betala och dra borde det stå!

Onerva H
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

riktigt bra för alla åldrar. konserter och annat

JONAS A
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Omdöme om Gröna Lund Ditt omdöme håller på att publiceras – det kan ta upp till 2 timmar före det syns på Trustpilot.Läs mer Jonas Andersson 2 omdömen SE Betygsatt 1 av 5 stjärnor Bondfångeri? Vi är två morföräldrar som har följt med dotter med familj, tre barnbarn till Grönan. Vi känner oss som flera andra på forumet helt lurade. På hemsidan står att man måste förbeställa biljett för att de har begränsat antal besökare. Det stämmer inte. Det var mer folk än någonsin tidigare (vi har 60 års erfarenhet) Det var...

Anders Tobias E
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Det nya systemet gällande både biljetter och system har verkligen försämrat upplevelsen markant. Att man inte skall kunna ta med sin gamla mormor utan att behöva betala för attraktionerna är ju pinsamt dumt. Sedan en support vid frågor som fullständigt suger gör ju inte upplevelsen bättre. Ångrar djupt att jag köpte guldkort åt mig och min dotter!!! 👎

K
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Felix på kundtjänst är den mest otrevliga människa jag pratat med i hela mitt liv. Om han svarar, lägg på! Vi hade råkat boka en barnbiljett till min son som är 14. Tydligen är man vuxen då. Gick inte att ändra. Biljetten kostade 350 kr, att avboka skulle kosta 295. Jag bad om att få uppgradera till vuxenbiljett. Gick inte heller. Biljetten bortkastad och Felix sa bara att då han själv inte hade barn kunde han inte sätta sig in i situationen.

ERIK S
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Jag arbetade som ordningsvakt. Jag visste att Gröna Lund hade rätt dåligt rykte som arbetsgivare för ordningsvakter (finns en hel tråd på vaktare.nu) men jag trodde att detta var förändrat då det gått flera år. Jag tog anställning och kan bara varna andra för att arbeta där. Ledarskapet är obefintligt och otydligt. Det finns minst 5-7 chefer bara på samma avdelning, hälften av dessa är inte själva ordningsvakter och har följaktligen ingen aning om ordningsvakters skyldigheter, befogenheter och lämpliga arbetsuppgifter. Lägg...

Goran R
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Gillar skarpt! Grönan är sommarsverige :D De är fett bra!

Daniel S

Mikael E
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Grönan är litet, trångt och dåligt. Enda sättet att över huvud taget gå dit är för att med rätt sällskap genomföra en femkamp. Men då har man mest roligt pga sällskapet och skulle lika gärna kunnat kasta grus på trafikskyltar, samla flest kottar i en skogsdunge i bandhagen, jaga fasan på järvafältet eller liknande. Liseberg vs Gröna Lund: 200 - 0

Jakob D gillar detta
Lina W
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Grönan i all ära. Vi var där och körde femkamp, vilket var himla kul. Det var dock mycket folk, men är det lördag så är det. Det jag egentligen ville betygsätta var restaurangen "kryddhyllan" som jag tyckte var riktigt usel! Vi hade bokat bord för 8, vilket gick bra och första bemötandet var himla trevligt. Men maten var knappast av toppklass och personalen var hur snurrig som helst. Glömde bort om man sa till om något och när vi skulle betala så kom det aldrig någon som tog betalt utan vi fick gå till kassan, väl där så...

Jimmy W
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Längesen jag var där men det är ett skönt litet tivoli. Det enda tragiska är att allt är så förbannat dyrt så fort man satt foten innanför. Men Stockholm är inte Stockholm utan Grönan.

Morten K
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Om man lämnar högre betyg än 3 på Gröna lund undrar jag om man sett riktiga nöjesparker, vi har medans ungarna var hemmaboende åtminstonde besökt ett 50 tal nöjesparker i både Europa och Usa vilket får grönan att framstå som en ambulerande nöjescirkus. Grönan och Skansen borde slås samman då fanns både yta och möjlighet till en väl fungerande anläggning för både vuxna och barn vilket i sin tur skulle ge mer turism till Stockholm.

Nikke L
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Vi är riktiga tivolimänniskor i min familj, och vi har hängt mycket på Djurgården och därav mycket på Gröna Lund. Det jag gillar på Grönan är att man har lyckats klämma in så oerhört mycket attraktioner på en och samma plats. Det jag älskar är konsertverksamheten. Det jag respekterar är det sätt som man lyckas förvalta de klassiska attraktionerna samtidigt som man hela tiden prövar nytt. Men. Det jag saknar på Grönan är möjligheten till en stunds vila, mat som faktiskt går att äta (idel besvikelser i alla typer av...

Joakim B gillar detta
Mikaela T
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

jätte trevligt tivoli som har något för alla vare sig du vill åka något läskigt, något mindre läskigt eller köpa lotter. min favorit är luftgevärsståndet! mycket bra utbud på mat och bra kommunikationer dit!

Daniella
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Underbart tivoli ! Jätteroligt och väldigt mysigt ! Trevlig personal och attraktioner för både stora och små. Miljön var jättemysig. Så fint ! Rekommenderas varmt !

sebnastian e
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Grönalunds tivoli är det bästa tivolit jag har varit på.

hanna c
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

kul för en dag men inte så mycket mer. skönt att det ligger centralt och frittfall är kul

ANDREAS N
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Tivolit och själva tivolipersonalen ger en ett bra bemötande. Dock verkar ordningsvakterna ha psykiska problem. De verkar vara ute efter att söka bråk och visa makt mot de som är mindre än dom.

Paulina
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Otroligt trevlig personal och riktigt mysig stämning. Fantastiskt!

mattias m
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Stockholms nöjespark där man aldrig lämnar besviken. Här finns många roliga aktiviteter och åkattraktioner. Mina favoriter är vikingaskeppet och bergochdalbanan. Här finns mycket man kan köpa i matväg och ett stort utbud för den godissugne.

Emil O
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Jag har underbara minnen från min barndom från Gröna Lund. De har ett stort utbud av olika aktiviteter. Själv fördrar jag extreme, berg-och-dalbanan och vikingaskeppet, som får tusen fjärilar att pirra i magen. Underbart! Tyvärr är matställena på Grönan lite för dyra, och det känns som att man betalar överpris för nästan ingen mat alls.

Lindsay
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Gröna Lund är ett nöjesfält som aldrig åldras. Man kan gå dit varje år och ha lika kul varje gång man är där. Här finns verkligen något som passar alla. Prova deras sockervadd om man är sugen på något sött eller Langos om man är sugen på något riktigt gott.

Therése J
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Gröna Lund är ett väldigt litet tivoli. Det är mysigt och så men det känns mer som om det bara är för småbarn. Men det är mysigt att traska runt och kolla på folk, men inte så mkt mer

Lisa P
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Roligt att gå med barnen men samtidigt roligt om man ska hitta på något med jobbet. Minus för att det kan bli mycket folk under semstern och på helger och för de höga priserna men ett måste i alla fall en gång om året.

Elina E
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Grönan är Stockholms nöjespark för både stora och små. Jag rekommenderar varmt att ta en färja över från Slussen till Djurgården om du ska hit, hur mysigt som helst med utsikten över grönan. Här kan du både åka karuseller, äta mat eller köpa lotter. Du kan även åka hit med gänget från jobbet eller kompisarna och köra 5-kamp. Hur kul som helst!

Emma J
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Jag hade hur kul som helst när jag var här! Fritt fall x3 var höjdpunkten. Är man van vid Liseberg känns parken dock väldigt liten, och om de vill ha högre betyg vill jag ha fler åkattraktioner! Eftersom jag bara var där en kväll kom jag undan väldigt billigt, tror det gick på runt 300kr med åkband, inräde och mat, sååå prisvärt! Passade då även på att se sommarkrysset. Gillar läget, och resan med djurgårdfärjan gör det hela ännu mysigare :)

Amanda E
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Gröna Lund brukar jag alltid besöka en gång varje sommar. Egentligen är jag inte så mycket för karuseller och åkattraktioner men tycker ändå att det är skoj här. Förutom det finns ju en hel del matställen och så är det alltid kul att ta lotter. På julen är deras julmarknad värt ett besök, jättemysig med allt som ska finnas. Dessutom kan man även åka skridskor där då. Gröna Lund är kul, både för stor och liten!

Cecilia K
Skrev om Gröna Lund Tivoli AB

Det man absolut ska göra är att ta en båt till Grönan på sommaren. Det är så underbart härligt. Gröna Lund i sig är väl helt ok, fast jag tycker det är en aning litet och de borde skaffa mer åkattraktioner och kanske lite större yta. Men det är trevligt när man inte har hela dagen på sig. Åkte fritt fall där och det var det äckligaste någonsin. Men mallig är man efteråt. Roliga huset var nog de bästa på hela stället!