Solna Begravningsbyrå

Solna Begravningsbyrå

www.hanssonsbegravningsbyra.se
  • Badge2022

Solna Begravningsbyrå en del av Hanssons Begravningsbyråer Solna Begravningsbyrå ligger på Råsundavägen - i hjärtat av gamla Råsunda. I snart 90 år har vi på begravningsbyrån, under familjen Hanssons regi, stöttat och hjälpt familjer att ordna med sina närståendes begravningar. Mycket har hänt under åren från starten men...

13 omdömen om Solna Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2021

Ralf S
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Vi anlitade Solna Begravningsbyrå för deras tjänster i samband med att vår mor gått bort. Vi fick hjälp av Erika som var en underbar person att ha som stöd genom hela processen. Både vad gäller alla förberedelser men även under själva begravningsakten. Så vänlig, mjuk och lyhörd. Vi, alla tre syskon, känner att vårt farväl av vår mor blev precis så bra och värdigt som vi önskade. Det finns inget som vi skulle vilja ändra eller ha gjort på något annat sätt. Tack för ert stöd. //Ralf Skantz

Erika på Hanssons Begravningsbyrå och Gabriella på Hanssons Begravningsbyrå gillar detta
Svar från Solna Begravningsbyrå

Kära Ralf, tusen tack för dina fina ord som gör mig alldeles varm i hjärtat att ta del av. Att ni känner så här efter begravningen av er mor betyder allt för mig. Det har varit en ynnest att få vara vid er sida under den här tiden. Varma hälsningar till er alla! // Erika

Kerstin H
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Jag tog kontakt med byrån genom ett besök direkt på plats. Blev mycket väl mottagen, fick direkt en bokad tid med min utsedda kontaktperson. Personalen är proffsiga och kunniga och fick ett bra bemötande. Jag valde den här begravningsbyrån för att vi anlitat dom tidigare och då var vi nöjda. Vi är mycket nöjda med hela processen från första mötet till genomförandet av begravningen. De tjänster vi köpte var planeringen av ceremonin, framtagande av program, kontakt med prästen, dödsannons, förtäring till minnesstunden.

Gabriella på Hanssons Begravningsbyrå och Maarit på Hanssons Begravningsbyrå gillar detta
Lars E
Skrev om Solna Begravningsbyrå

- Jag blev bemött mycket bra. - Förväntningarna uppfylldes. - Erika anpassad sig efter min sorg på ett mycket professionellt sätt, Jag kände mig väl omhändertagen. I kyrkan så utstrålade Joakim trygghet för mig och min familj.

Svar från Solna Begravningsbyrå

Så fina ord som vi tar med oss med stolthet! Tack snälla Lars- Varma hälsningar till dig och familjen/ Erika

Mattias E
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Så otroligt vänliga och professionella. Tack för all hjälp!

Gabriella på Hanssons Begravningsbyrå gillar detta
Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack snälla Mattias för din fina återkoppling, känns väldigt fint att veta att ni känt er väl omhändertagna. Vi hörs lite längre fram om gravstenen och gravsättningen eller om det skulle dyka upp några frågor. Varma hälsningar till dig och din familj// Erika

Malin E
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Från första kontakt blev vi trevligt och profesionellt bemötta. De hade även hand om vår mors begravning för 8 år sedan så det var därför vi anlitade dem. De levde helt upp till våra förväntningar och mer därtill, superproffsigt, ödmjukt, lyhört och fint. Jag kan varmt rekommendera dem!

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tusen tack Malin, du ska veta att det betyder jättemycket för mig att ni känner så efter den här tiden! Skickar dig och familjen mina varmaste omtankar så hörs vi av lite längre fram. Allt gott// Erika

Dragan T
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Jag blev bemött på en mycket varmt och förstående sätt. Detta var första gången för mig att komma i kontakt med människor som jobbar inom denna bransch. Stort tack

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack själv Dragan, jag är så glad att höra att du känner så efter den här tiden tillsammans. Varma sommarhälsningar till dig och hela familjen// Erika

Per A
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Vi är mycket nöjda med hur Hanssons Begravningsbyrå skötte min makes respektive pappas begravning. Allt sköttes mycket professionellt och med stor värme av Erika Nilsson. Det blev en väldigt fin begravning. Tack från hustrun Märit och sonen Pär.

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tusen Tack Märit och Pär för era fina ord som betyder enormt mycket för mig! Det känns så bra att veta att ni känner att allt har gått bra och att stunden ni alla fick samlas blev fin. Varma hälsningar till er båda med förhoppning om att ni får en fin sommar tillsammans så håller vi kontakten och hörs lite längre fram. // Erika

Jeanette K
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Jag, min syster och mamma fick ett varmt och tryggt bemötande av fina Erika som hjälpte mig och min familj med vad vi ville ha, och vi fick den hjälp vi behövde för begravningen. Det var mycket vackert gjort det du gjorde med pappas sista färd, dekoration med blommorna var mycket vackert. Pappa fick en mycket vacker och fridfull begravning, Kan varmt rekommendera Solna begravningsbyrån Och Erika Nilsson Stort tack Erika

Svar från Solna Begravningsbyrå

Varmt tack för dina ord Jeanette. Jag blir alldeles rörd och är så glad över att ni känner att det blev så stämningsfullt och fint. En sorglig och svår dag självklart, men som tack vare kärleken i er familj får finnas kvar som ett fint minne tillsammans med allt annat som er Pappa lämnat kvar hos er. Varma omtankar till hela familjen/ Erika

Nathalie K
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Anlitade Solna Behravningsbyrå för att få hjälp med min pappas begravning. Fantastisk bemötande jag och min familj fick i vår stora sorg, speciellt av fina Erika som bemötte oss med de vi ville ha med/ och våra önskemål. Min pappa fick en helt värdig avsked och den var precis i pappas anda som begravningsbyrån lyckades ordna så fint! Kan varmt rekommendera!!! Mera personlig begravningsbyrån finns inte!!!

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack snälla Nathalie för dina fina ord. Det har varit en ära för mig att få finnas vid er sida under den här tiden. Varma hälsningar till er // Erika

Kerstin K
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Mycket bra bemötande , allt var toppen utan den hjälpen hade det ej blivit så fint och vackert . En begravning.

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack Kerstin, så glad att höra att ni tycker det blev en fin stund- jag håller med -verkligen! Mina varmaste omtankar till dig och familjen // Erika

Michaela P
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Vi blev väl omhändertagna hos Solna Begravningsbyrå. Det märktes att de hade väl etablerade samarbetspartners och allt kring begravningen funkade mycket bra. Tips som inte har med begravningsbyrån att göra: Tänk ut dina frågor innan första mötet och försök att prata ihop er om er bild av begravningen innan. När man väl sitter där och ska ta ställning till allt så kan det lätt bli blankt i huvudet. StyrkeKram!

Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack snälla Michaela för dina fina ord och så bra med ditt tips! Det blir många frågor i mötet med begravningsbyrån så det du skriver är så sant och bra att ha med sig. Varma hälsningar// Erika

Marianne G
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Från första kontakten har vi bemötts inlyssnande och respektfullt. Det gav oss en känsla av trygghet i en svår stund. Begravningen var värdig och ljus, alla våra ösnkemål togs med och införlivades med smidighet. Vi kan varmt rekommendera Solna Begravningsbyrå och Gabriella Wessman!

Gabriella på Hanssons Begravningsbyrå och 2 andra gillar detta
Svar från Solna Begravningsbyrå

Tack för förtroendet Marianne, det var så fint att få möta hela er stora härliga familj och det vackra blomsterhavet vid kistan.

Daniella P
Skrev om Solna Begravningsbyrå

Från det första jobbiga samtalet och igenom allt så har dom varit fantastiska. Ett sånt fint bemötande när man är i sin djupaste sorg. Stort tack Erika för ditt stöd genom allt!

Erika på Hanssons Begravningsbyrå och Maarit på Hanssons Begravningsbyrå gillar detta
Svar från Solna Begravningsbyrå

Daniella- TACK för dina fina ord, de värmer enormt mycket och är precis den känslan jag strävar efter att ni ska ha med er när ni går härifrån. Varma hälsningar till dig// Erika