Hotellet

Hotellet

Ring 08-442 89 00 www.hotellet.info
3.7

Restaurangen Hotellet ligger ett stenkast från Stureplan och är Östermalms till ytan största. På Hotellet kan du äta en bättre middag, dansa, mingla, sitta framför brasan eller ligga i en utomhussäng med en klassisk cocktail. Sannolikt gör du alltihop.

13 omdömen om Hotellet

Marcus O
Skrev om Hotellet

Helt enkelt jävligt bra, kan strakt rekommenderas

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Magnus B
Skrev om Hotellet

Efter teaterbesök på Elverket en bit bort gick vi de korta stegen till Hotellet för att dricka drink och andas östermalmskt uteliv modell 30 plus; ett stenkast från Vitryssland = Stureplan. Eftersom det var lönehelg var där nästan fullt av festklädda inkromade människor i blomman av sin ungdom. Bartendern en trappa upp (tillika dörrvakten en trappa ut) välkomnade med leenden sällan skådade i den annars kallare delen av Stockholms inre krets. Snabb servering med glimt i ögat och Bombay Sapphire i våra svepande Dry...

Alexander F och 3 andra gillar detta
Johan W
Skrev om Hotellet

Hmm.. Åt en middag där i torsdags. Stämningen och servicen var som vanligt bra! Däremot var inte potatisgratängen färdig samt tog det alldeles för lång tid att få in maten(restaurangen var inte full).. Att man sedan ber om ett glas av husets röda vin för att sedan se på notan att de tagit en av restaurangens dyraste viner är inte ok!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Victor S
Skrev om Hotellet

Bra, fräscha lokaler, ett flertal barer och en fin innergård. Överlag trevliga och duktiga bartenders. Trevlig stämning och en relativt bra, avslappnad blandning av människor (trots läget). Samma prisbild som övriga ställen kring Stureplan. Rekommenderas.

Anders O
Skrev om Hotellet

Mycket trevlig personal, goda drinkar och god mat. Lite dyrt kanske, men läget och den härliga innergården på sommaren väger upp.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Björn L
Skrev om Hotellet

Förstår att jag tillhör fel kategori då detta tydligen är ett raggställe vad jag kan se av kommentarerna. Jag var dock där för att äta. Käket var inte mer än OK. En besvikelse och helt opersonligt ställe som väl tilltalar brats och wannabies.

Martin H
Skrev om Hotellet

Var där för ett par dagar sedan. Fin inredning, servicen var bra om än i en aning för familjär ton. Beställde biff, perfekt tillagad.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Josephine
Skrev om Hotellet

Ett härligt stället där man börjar sin utekväll! bartendrarna är trevliga och duktiga på vad de gör. på gatuplan spelas skönmusik medan om man vill ha lite mer tempo kan man gå ner en våning. ett plus är att på sommaren öppnar uteserveringen på deras bakgård där det är trevligt att ta en drink medan solen går ned över staden.

John H
Skrev om Hotellet

Stockholms bästa 1 ställe! Grymt bra utegård när det är varmt Nedervångingen är riktigt trivsam. Bra Damer och genomgående bra klientel och trevlig personal. Dessutom är det trevliga dörrvakter, det är inte ofta det händer i Stockholm. Prisbilden i baren är normal "Stureplansstandard"

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Amanda E
Skrev om Hotellet

Hotellet är en favorit, hit går jag gärna! Trevligt ställe med trevlig atmosfär, bra blandning med folk i olika åldrar, god mat, goda dinkar och skön inredning. Detta är ett ställe men lätt fastnar för och gärna kommer tillbaka till. Oavsett om det är för en drink med kompisarna, en öl med after-workgänget eller en trevlig middag med pojkvännen. Trevlig personal, om än lite ojämn service när man äter. Personalen i baren kan dock sin sak och är alltid trevliga och proffsiga. Rekomenderas varmt!

Emma L
Skrev om Hotellet

Hotellet är en riktig pärla: goda drinkar, trevlig personal och bra mat. Fantastiskt trevlig atmosfär - skön blandning av människor. Riktigt bra bra, såväl för stillsamma kvällar som mer drag på hrlgkvällar.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jenny R
Skrev om Hotellet

En av mina favoritbarer! Det är jätte trevlig personal, speciellt i det lilla rummet. Men framförallt höjer den sköna inredningen betyget. Nackdelen är att det stänger lite för tidigt, kl 01. Gå hit!

Jonas F gillar detta
Jonas F
Skrev om Hotellet

Hotellet är alltid ett bra alternativ oavsett vad man har för intentioner. Nattklubb som middag så går det aldrig fel här. Maten är god drinkarna välblandade men servisen kan behöva en aning uppmuntran vissa gånger. Kan varmt rekommendera ett besök. //Jonas