House Of Design Sweden AB

House Of Design Sweden AB

Ring 08-23 23 53 www.houseofdesign.nu

Välkommen till House of Design Sweden! Vi kan hjälpa dig från idé till färdigt resultat. På vägen dit kan du få hjälp av oss med allt inom inredningsdesign, målning, byggarbeten, vvs-montering, elinstallationer med mera. Är du ute efter skräddarsydda stenskivor av alla dess slag. Då har du kommit rätt. Vi kan hjälpa dig med...

39 omdömen om House Of Design Sweden AB

Henrik T
Skrev om House Of Design Sweden AB

Ska man byta bänkskiva så rekommenderar jag varmt House of Design. Fantastiskt bemötande, kompetent personal och oerhört hjälpsamma samt flexibla under hela processen. Vi är supernöjda från start till mål!

Svar från House Of Design Sweden AB

Härligt att höra Henrik! Tack för ett bra samarbete och en mycket bra dialog längs resan. Hoppas ni ska trivas i ert nya hus och ha mycket glädje av stenskivorna! Ha en underbar jul mvh Ronnie

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 437 omdömen 4.8 av 437 omdömen

Jessica L
Skrev om House Of Design Sweden AB

Beställde nya bänkskivor, disko och blandare genom House of Design. De var hjälpsamma och lösningsorienterade, skickade med kort varsel personal som hjälpte oss att riva de gamla bänkskivorna, samt VVS-installatör.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Jessica! Tack för ditt fina omdöme och stort tack för ett smidigt och bra samarbete. Ha en underbar jul så hoppas vi ses vid nästa projekt :) Mvh HODS/Ronnie

Lena N
Skrev om House Of Design Sweden AB

Trevligt bemötande och snabba svar. Dessutom snabb hantering av mätning och leverans. Min bänkskiva till köket av jura grey var superfin och motsvarade de höga förväntningar jag hade.

Svar från House Of Design Sweden AB

Jätteroligt att höra Lena! Hoppas du ska få mycket glädje av din kalksten i många år framöver och att vi hörs igen. GOD JUL Mvh HODS/Ronnie

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 42 omdömen 4.8 av 42 omdömen

Ajla H
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi är väldigt nöjda med vår nya bänkskiva! Vi har fått trevligt och hjälpsamt bemötande genom hela resan, från första mötet, hjälp med valen och hur vi ska tänka kring de olika alternativen. Till mätning och installation. De har levererat skivan snabbt, vilket vi har uppskattat då renoveringen inte har behövt fördröjas. Kan varmt rekomendera House of Design och Ronnie!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Ajla! Tusen tack för ditt underbara omdöme, superrolig läsning! Grattis till ditt nya fina kök, hoppas du ska ha mycket glädje av dina nya stenskivor. Ha det gott så hoppas jag att vi hörs igen! Mvh Ronnie / HODS

Magnus T
Skrev om House Of Design Sweden AB

Utmärkt som vanligt! Bra kommunikation och utfört arbete enligt överenskommelse. Återkommande kund

Svar från House Of Design Sweden AB

Alltid ett nöje att göra jobb åt er. Tack för ett fint samarbete. Ses vid nästa projekt! :)

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Jessica L
Skrev om House Of Design Sweden AB

Lösningsfokuserade, kreativa och stämde av oklarheter längs vägen för att vara säkra på att vi var överens. Självklart också ett väldigt fint slutresultat! Rekommenderas!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Jessica! Underbar läsning som värmer i hjärtat. Grattis till ett superfint kök och tack för ett roligt och givande samarbete. Mvh Ronnie/HODS

Madde O
Skrev om House Of Design Sweden AB

Proffsigt bemötande. Arbetet utfördes snabbare än mina förväntningar. Nöjd med valet av företag.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Madde! Tusen tack för att ni valde oss för er köksrenovering och tack för ett bra samarbete. Hoppas ni ska få få stor glädje av ert nya vackra kök! MVH HODS

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Johan L
Skrev om House Of Design Sweden AB

House of Design totalrenoverade vårt kök vilket innebar att riva ut befintligt kök, design av nytt kök, rivning av vägg och förstås bygga ett helt nytt kök. Vår upplevelse i hela processen är att den varit väldigt proffsig. Alltifrån första besöket där de kom med olika ideér till vad man bör tänka på i olika aspekter till själva designen av köket och sedan själva uppförandet av det nya köket. Vad som också varit toppen är den konstruktivitet som företaget har när det kommer till förändringar under arbetets gång som det ofta...

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Johan! Vilken underbar läsning, tusen tack för ditt väldigt utförliga omdöme. Vill även passa på att tacka för ett otroligt bra samarbete, detta gör vårt så mycket enklare och smidigare vilket ofta leder till väldigt bra resultat i slutändan! Ha en underbar helg och grattis till ert magiska kök! MVH HODS

Felix A
Skrev om House Of Design Sweden AB

Super service! Kanon resultat! Vi är så nöjda med vårt nya badrum!

Svar från House Of Design Sweden AB

Halloj Felix! Underbart att höra, tusen tack! Grattis till ett väldigt snyggt badrum :) Trevlig helg mvh HODS /Ronnie

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 175 omdömen 4.7 av 175 omdömen

SOFIA E
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi genomförde en mindre renovering av köket där vi bytte bänkskiva, diskho, blandare och stänkskydd. House of Design var väldigt tillmötesgående inför våra önskemål och kom även med förslag på alternativ. Vi är mycket nöjda med den öppna diskussion vi hade med dem och de återkom snabbt med svar på våra frågor. Små "problem" som uppstod under tiden hanterades skyndsamt och bra av House of Design. Vi rekommenderar dem starkt!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Sofia! Tack för ditt fina omdöme! Vi är väldigt tacksamma för ett väldigt bra samarbete genom hela renoveringen, från start till mål :) Ha det gott så hoppas jag vi ses vid nästa renovering! Mvh Ronnie

Karin B
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vårt kök blev som vi önskade med den fina Carrarabänkskivan och diskhon som vi köpte genom HoD. Vi har mött kunnig och trevlig personal som är mån om att allt ska bli rätt. Hjälpsam rådgivning när vi skulle välja sten och snabb åtgärd när vi först råkade få fel diskho levererad hem (fastän det var helg och felet var diskho-firmans). Monteringen av bänkskivan fördröjdes några dagar men vi är mycket nöjda med slutresultatet. Rekommenderar!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej och tack Karin! Väldigt roligt att läsa dina fina ord. Olyckligt som sagt att det blev fel diskho, något som sagt är utanför vår kontroll men skönt att vi snabbt kunde lösa det! Ha en underbar sommar Karin!

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
JIMMY B
Skrev om House Of Design Sweden AB

Haft en tråkig upplevelse från start till "mål" tyvärr. Det bokades in mätning av stenskiva till mitt kök som krävde att jag var hemma från jobbet, bokades om 3 gånger innan de faktiskt dök upp. Ingen framförhållning någon gång utan samma tidpunkt som de skulle dykt upp kom ett samtal, de kunde inte svenska och de mätte inte ytorna som var överenskommet(som var tur nu i efterhand). När stenen sedan levererades så stämde den inte överens med referensbilden(som HoD håller med om inte är okej). Detta är egentligen tillverkarens...

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Jimmy! Väldigt tråkigt att du inte är nöjd såklart. Vi uppskattar din feedback och försöker alltid göra vårat yttersta för att kunden i slutändan ska bli nöjd. I detta fall så kan vi inte reklamera stenskivorna pga att du upplever en skillnad mellan bild och verklighet, där måste vi följa tillverkarens reklamationsregler. Önskar dig lycka till och allt gott mvh Ronnie

Mattias H
Skrev om House Of Design Sweden AB

Kontakten med House Of Design var väldigt smidig i allt ifrån första kontakt till val av skivmaterial, måttagning och installation. Jag är väldigt nöjd med slutresultatet och rekommenderar starkt House Of Design.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Mattias! Tusen tack för fina ord och tack för ett mycket bra samarbete! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!! Mvh HODS

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Vivecka N
Skrev om House Of Design Sweden AB

Otroligt nöjd från början till slut med vårt köp av bänkskiva från House of design sweden! Snabb personlig kontakt av Ronnie som hjälpte oss snabbt och proffsigt genom hela processen. Snabb uppmätning, snabb leverans, och snygg montering! Så tacksamma och bänkskivan Bricmate Norrvange light grey pryder nu vårt nya fina kök! Tack!

Svar från House Of Design Sweden AB

Det är vi som tackar Vivecka! :) Stort tack för ditt omdöme och återigen stort tack för din beställning! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! Mvh Ronnie / HODS

Clara C
Skrev om House Of Design Sweden AB

Jag är så nöjd med vår snygga bänkskiva! Ronnie på House of Design svarade snabbt på alla email, killarna som var på plats för mätning och montering var snabba och riktigt duktiga. Detta var helt klart det smidigaste och bästa med hela vår renovering!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Clara! Det glädjer oss oerhört mkt att höra, renoveringar kan vara slitsamma och långdragna så väldigt kul att vi kunde bidra med lite snabbhet och kvalité ;) Ha en underbar jul så ses vi vid nästa projekt :) Mvh Ronnie / HODS

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 120 omdömen 4.9 av 120 omdömen

Josefine B Josefine B
Erik F
Skrev om House Of Design Sweden AB

Grymt bra service av Ronnie och alla andra som vi varit i kontakt med, från säljare till installatörer. De löste även vår speciallösning runt badkaret på ett väldigt bra sätt!

Svar från House Of Design Sweden AB

Tack för ett väldigt bra samarbete Erik och tack för att vi fick vara med på detta roliga projekt i kök och badrum! Stort grattis till det fina resultatet, hoppas vi ses när det är dags igen :) Mvh Ronnie / HODS

Pella Birgitta H
Skrev om House Of Design Sweden AB

Proffsig hantering. Väldigt nöjd med sten och installation.

Svar från House Of Design Sweden AB

Tusen tack Pella! Ska bli så kul att se ditt nya kök när allt är klart :) Mvh Ronnie

Ekerö Kök & Entreprenad AB
4.4/5 i betyg av 81 omdömen 4.4 av 81 omdömen
BadgeThreeYears

För början till slut en mkt bra upplevelse. Bra lyhörd vägledning, raka besked, trevligt bemötande. Snickerier av bra kvalitet. Säljaren vil

Josefine G
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi fick ett himla trevligt och proffsigt bemötande hos House of design när vi köpte bänkskivor till vårt kök. Killarna som var här var otroligt kunniga och servicen var toppen. Leveranstiden var precis som utlovad och det färdiga resultatet blev verkligen outstanding. Helt perfekt! Vi är mer än nöjda och kommer absolut att anlita HoD igen!

Svar från House Of Design Sweden AB

Underbart att höra Josefine! Grattis till ert fina kök, hoppas ni ska ha stor glädje av stenskivorna. Ha det bäst så hoppas jag vi hörs framöver! Mvh HODS / Ronnie

Per-olof E
Skrev om House Of Design Sweden AB

Profsigt bemötande i hela processen (offert, bygg, besiktning). Vi upplever att det fungerade mycket bra genomgående och kommer även framöver att anlita HoD vid behov. HoD har hjälpt oss att bygga om kök, hall och vardagsrum. Arbetet har innefattat samtliga moment (bygg, el/vvs, målning) HoD har varit ansvarig för samtliga delar.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej P-O! Väldigt trevlig läsning, ett väldigt stort tack! Vi vill även passa på att tacka för ett väldigt trevligt och bra samarbete, vi ser fram emot nästa projekt :) Ha en underbar dag! Mvh HODS / Ronnie

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Mikael S
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi blev jättenöjda med resultatet och servicen vi fick. Vi köpte bänkskivor, blandare och diskho och allt fungerade jättebra. Pris och leveranstid var korrekta och på kontoret var de snabba och vänliga för att svara på frågor. Rekommenderas!

Svar från House Of Design Sweden AB

Tusen tack Mikael! Vi rekommenderar även er som kunder ;). Hoppas ni ska trivas i nya köket och att vi ses vid nästa köksrenovering. Ha det bäst Mvh HODS-teamet!

Susanne W
Skrev om House Of Design Sweden AB

Väldigt bra bemötande! Har alltid kunnat svara på frågor och funnits tillgängliga, dessutom väldigt trevliga. Mättningen var väldigt noggrann och killarna som monterade var väldigt måna om att allt skulle vara perfekt! Kan verkligen rekommendera house of design vid köp av bänkskiva!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Susanne! Tusen tack för de fina orden! Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete och alltid lika kul att höra så positiv feedback på vår service samt på vårt arbete. Ta hand om köket så hoppas jag vi ses igen vid nästa projekt! Mvh HODS

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Fredrik M
Skrev om House Of Design Sweden AB

House of Design hjälpte oss med köksrenovering. Samarbetet var väldigt bra från början till slut. Bra hjälp med ritningar, beställningar av varor och idéer längs vägen.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Fredrik! Det är vi som tackar :) Stort grattis till ert fantastiskt nya fina kök! Stort tack för omdömet, trevlig helg mvh Ronnie

Josefin N
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi valde House of Design till vår köksrenovering, inte bara för att de levererar och monterar stenskivor utan för att de även för själva renoveringen. Vi fick så bra hjälp från planeringsstadiet till färdigt resultat. Så snabba, hjälpsamma och med en perfekt finnish. Kan varmt rekommendera!

Svar från House Of Design Sweden AB

Underbart att höra Josefin! Stort tack för att du valde oss som din leverantör för din köksrenovering och stort tack för ett mkt bra samarbete! Trevlig helg mvh Ronnie

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

Mikaela G
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi är supernöjda med Houseofdesign. Vi fick hjälp med vår nya bänkskiva till köket. Hade kontakt med Ronnie som varit riktigt bra på att återkoppla och hjälpa oss längs vägen. Mätningen och montering av bänkskivan gick smidigt och resultatet blev över förväntan! Kan varmt rekommendera.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Mikaela! Stort tack för ditt omdöme, superkul att höra! Ha en underbar sommar i ert nya fina kök och i solen såklart ;) Mvh Ronnie

Paula Ö
Skrev om House Of Design Sweden AB

Renoverade kök, vardagsrum och hall med inbyggda garderober med House Of Design. Så bra samarbete och fantastiskt nöjd med resultatet. De var verkligen investerade i att få till finishen i detaljerna och levererade också vansinnigt fin terrazzo-skiva till köket. Rekommenderar dom varmt!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej och tack för ditt underbara omdöme, tusen tack :). Väldigt roligt projekt där ni valde väldigt fina material som gav er lägenhet ett helt nytt liv! Enkelt och givande att samarbete med kunder som har god smak och som vet vad dom vill önskar i detaljnivå. Ha en underbar kväll så hoppas jag vi ses igen! Mvh Ronnie

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 184 omdömen 4.8 av 184 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Oskar H
Skrev om House Of Design Sweden AB

Köksbänkskiva i marmor. Smidigt, proffsigt och genomgående mycket bra bemötande och utfört arbete. Rekommenderas varmt.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Oskar! Tack för din rekommendation! Toppenbra samarbete med våra hantverkare vid demontering av gamla bänkskivan och ur- och inkoppling vatten m.m. Många moment som vi tillsammans fick att flytta väldigt bra. STORT TACK!!!

Jessica T
Skrev om House Of Design Sweden AB

Utmärkt service när vi beställde våra nya fina bänkskivor. House of Design tog alla mått för perfekt resultat vid leverans och montering. Vi är så nöjda och kan varmt rekommendera detta företag!!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Jessica! Underbart att läsa ditt fina omdöme!!! Tusen tack för ett bra samarbete och grattis till ert fina kök. Hoppas vi ses igen vid nästa renovering :) Trevlig kväll mvh Ronnie

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Victoria R
Skrev om House Of Design Sweden AB

Alltid lika nöjda. Skräddarsydda lösningar och underbara produkter med grym kvalité, trevligt bemötande och smidiga leveranser. (både bordsskivor och köksbänk)

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Victoria! Underbart att höra :). Vi är superglada för återkommande kunder, alltid lika enkelt och roligt att samarbeta med dig! Ha en underbar helg så håller jag utkik efter goda mattips för helgen från dig :) Mvh Ronnie

Kevin G
Skrev om House Of Design Sweden AB

Kom snabbt i kontakt med Ronnie efter att vi skickat in för en prisberäkning och allt därifrån gick väldigt smidigt. Vi är otroligt glada att vi valde House of design och kommer göra det i framtiden och även rekomendera dom för andra. Ronnie Karlsson's bemötande vad fantastiskt och han hjälpte oss att hitta exakt det vi behövde.

Svar från House Of Design Sweden AB

Tack Kevin, du har gjort vår dag :) !!! Supertrevligt att ha fått äran att ha dig som vår kund, trevlig och enkel dialog rakt igenom. Jättetack för att du valt oss som er stenleverantör och vi blir självklart jätteglada om du vill rekommendera oss för vänner och bekanta. Ha en underbar helg så hoppas jag at vi hörs igen Kevin! Mvh Ronnie / HODS

Meley W
Skrev om House Of Design Sweden AB

Har beställt en del bänkskivor från House Of Design Sweden och allt har gått supersmidigt, från offert till måttagning och leverans. Superbra bemötande och snabb leverans. Kommer definitivt fortsätta beställa från dom!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Meley! Det låter fantastiskt, vi är superglada att ha er som kund! Tusen tack för dina fina ord och för ett strålande samarbete som leder till många fina kök och projekt! Kul att jobba med inredningsproffs som er! Trevlig kväll! Mvh Ronnie

Charlotta G
Skrev om House Of Design Sweden AB

Inköp och montering av stenskiva i kök. - Trevligt bemötande och duktiga hantverkare och resultatet blev superbra! Alltid snabb svarstid och arbetet utfördes enligt överenskommen tidsplan.

Svar från House Of Design Sweden AB

Tack Charlotta för ert fina omdöme, det göra oss superglada :)! Köket blev verkligen jättefint, stort tack för bra samarbete! Ha det gott så ses vi snart igen! Mvh Ronnie

Arek & Mikaela G
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi har använt House of Design till både en mindre köksrenovering i vår lägenhet samt något år senare vid en stor helrenovering av vårt hus. House of Design har kompetenta och pålitliga egna hantverkare och ett stort kontaktnät som rings in vid behov. Vi uppskattade även goda råd om konstruktion och utformning samt bra leverantörer. Av House of Design får man en helhetslösning vilket vi uppskattat som återkommande kund.

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Arek & Mickis! Stort tack för fina ord!!! Det är alltid ett nöje att vara med i era renoveringsprojekt. Stort grattis till ert fina hus och till ert nya fantastiskt fina kök :) Ha det gott så hoppas jag vi ses snart igen! Mvh Ronnie

Nathalie K
Skrev om House Of Design Sweden AB

Vi köpte vår bänkskiva samt en bänkskiva till vår kommod. vi hade bra bemötanade under vårt sammarbete med mycket god kommunikation. min förväntningar bemöttes väl och vi är super nöjda med våra bänkskivor!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Nathalie! Tusen tack för fina ord och som du själv beskriver ett gott samarbete som ledde till ett mycket fint resultat :) Ha det gott och stort tack Mvh Ronnie

Linda B
Skrev om House Of Design Sweden AB

Bra produkter, snabb leverans och mycket god service - bättre kan det inte bli.

Svar från House Of Design Sweden AB

Tusen tack Linda! Ha det gott så hoppas jag vi ses snart igen!

Jonas B
Skrev om House Of Design Sweden AB

Superservice och trevligt bemötande, bra leveranstider och superfin sten! Rekommenderas varmt!

Svar från House Of Design Sweden AB

Det är vi som tackar Jonas! Stort tack för ditt omdöme och återigen stort tack för din beställning! Hoppas vi ses snart igen! Mvh Ronnie

Joakim T
Skrev om House Of Design Sweden AB

Grym service från första kontakt till montering. Bra urval, kort leveranstid och prisvärt!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Joakim! Tusen tack för att du väljer oss som leverantör till alla dina renoveringsprojekt. Tack för snabb och bra kommunikation och för ditt fina omdöme! Ha det gott så ses vi snart igen! Mvh Ronnie

Erik Sande S
Skrev om House Of Design Sweden AB

Köpte bänkskivor med montering Mycket trevligt bemötande och snabb service! Hade förväntningar om bra service och ett bra jobb vilket jag fick med råge. snabbt pris, snabb leverans och ett bra reslutat Mycket nöjd överlag och det vart noggrant och bra utfört. kan varmt rekommendera

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Erik! Tusen tack för fina ord och tack för ett mycket bra samarbete! Trevlig kväll! Mvh HODS

Björn Ö
Skrev om House Of Design Sweden AB

House of Design hjälpte oss med hela köket. De var ett bra bollplank i utformningen även fast vi valde att inte köpa stommarna från deras kontakt. De kom ut och mätte på plats och tipsade om hur vi skulle göra för bänkskivorna och diskho skulle bli bra placerade. Efter vi beställt skivor så fick vi en bild på stenblocket som skivorna skulle göras av. Kul! Leveransen gick fort och montering smidigt. Sammantaget är vi oerhört nöjda med resultatet och den snabba återkoppling vi fått vid frågor!

Svar från House Of Design Sweden AB

Hej Björn! Superkul att höra ditt omdöme, vi gör alltid vårt bästa vilket gör det extra roligt att få så fin feedback! Bra diskussioner och ett gott samarbete ger ofta ett gott resultat. Njut nu av ert fina kök så ses vi på nästa renoveringsprojekt :) Mvh HODS / Ronnie

Rachel K
Skrev om House Of Design Sweden AB

House of Design did a fantastic job at fitting my kitchen and painting the interiors of our house. They always communicated any problems and would also come up with solutions. I would highly recommend hiring them.

Svar från House Of Design Sweden AB

Thanks a lot for kind words Rachel! We enjoyed the renovation and we hope to see you soon again for next project :) Ps, your kitchen looks fantastic! Regards HODS / Ronnie