Knivbrev AB

www.knivbrev.se
  • BadgeFourYears
9 112
4.4

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI. Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar,...

9112 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020

Christina V
Skrev om Knivbrev AB

Alltid perfekt resultat av slipning av knivar Enkelt skickar man iväg sina slöa knivar och snabb retur med wow knivar Mycket nöjd med både service o resultat

Nina L
Skrev om Knivbrev AB

Perfekt slipade knivar, snabb leverans och proffsigt bemötande från kundservice! Supernöjd, och jag kan verkligen rekommendera dem! 🙏🏻

Jan H
Skrev om Knivbrev AB

Snabba och med god kvalitet. Skulle önska större flexibilitet i möjlighet till varierat antal knivar vid olika tillfällen

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jan! Inom kort kommer du kunna göra det du efterfrågar via mina sidor. Där kommer du kunna skräddarsy exakt när ditt Knivbrev ska komma + antalet skydd du vill ha från gång till gång. Detta kan du däremot göra redan idag genom att maila oss (info@knivbrev.se). Vill du t.ex. ha 4 skydd i december men bara 2 i juni så går det att lösa utan problem. Ha en fortsatt härlig vecka och hör gärna av dig direkt om du vill ändra på något inför nästa Knivbrev.

Anders J
Skrev om Knivbrev AB

Jag är helt nöjd med mina nyslipade knivar så jag kommer att skicka fler knivar när det är dax

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Anders! Vi ser fram emot att få stå till tjänst igen när du behöver oss. Ha en fortsatt trevlig vecka och välkommen åter!

Håkan C
Skrev om Knivbrev AB

Snabba leveranser. Har dock varit lite besviken på skärpan i slipningen de två sista gångerna. Men nu allra sista gången blev skärpan bra.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Håkan! Ser att du varit kund länge (sedan 2017) men tyvärr har vi inte fått någon feedback kring skärpan tidigare. Vi har ju som du säkert vet alltid 100% nöjd-kund-garanti + kan skräddarsy slipning för var och enskild kund. Nu har jag lagt in din recension som en kommentar så att skärpan alltid kontrolleras extra noga. Det ska egentligen inte behövas men blir man någonsin lite missnöjd så vill vi alltid hålla ett extra öga och därav har vi nu flaggat dig för extra nogrann kontroll. Blir du någonsin...

Christina H
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt, mycket bra extrainfo samt underbart vassa knivar.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Christina! Stort tack för din recension och för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vecka och välkommen åter!

Ann-Sophie K
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och smidigt att skicka iväg knivarna och dom kommer tillbaka som nya.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Ann-Sophie! Stort tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt trevlig vecka och välkommen åter!

Anna J
Skrev om Knivbrev AB

Knivbrev är en "smooth operator"! Det går hur smidigt som helst att skicka in och sen få tillbaka knivarna inom några få dagar. Knivbrev är toppen!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Anna! Stort tack för din recension och toppbetyg! Ha en fortsatt härlig vecka och välkommen åter!

Anders L
Skrev om Knivbrev AB

Knivbrev skrev 30/4 att de skickat knivarna. Har inte fått knivarna ännu.

Svar från Knivbrev AB

Hej Anders, Det automatiska mail du får skickas när vi slipat och returnerar knivarna vilket var den 30:e. Dvs. det mailet får alla våra kunder men det tar tyvärr inte hänsyn till ev. röda dagar. Ser att du valt B-post och iom att 1:a maj var en röd dag så bör ditt Knivbrev tidigast dyka upp imorgon. B-post tar 4 vardagar + helg (nu blev det ju 3 "röda dagar" iom att 1:a maj är en helgdag). Torsdag och fredagen var vanliga dagar i förra veckan så räknar du in måndag (idag) och tisdag imorgon så blir det 4 vardagar. Vill...

Elisabeth B
Skrev om Knivbrev AB

Har haft knivbrev i några år nu och är så nöjd med hur vassa och bra mina knivar och saxar är när jag får tillbaka dem. Det går snabbt att få tillbaka så man behöver inte vara utan sina favoriter länge. Jättebra kommunikation, skickar mejl när knivarna/saxarna är klara och skickas tillbaka.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Elisabeth och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt trevlig kväll och välkommen åter!

Micaela H
Skrev om Knivbrev AB

Så lätt och smidigt att både beställa ett Knivbrev, skicka in det samt få tillbaka det! Snabbt och effektivt. Och nu har mina nyslipade knivar till och med en bättre egg än innan. Jag är så nöjd.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Micaela och stort tack för din recension och för att du tog dig tid att dela med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vecka och välkommen åter!

Kerstin F

Snabbt och enkelt. Sylvassa knivar

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Kerstin och stort tack för din recension + höga betyg! Ha en fortsatt härlig vecka och välkommen åter!

Jeanette H
Skrev om Knivbrev AB

Toppen! Snabbt och perfekt resultat!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jeanette och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vecka och välkommen åter!

Carina N
Skrev om Knivbrev AB

Enkel hantering och mkt bra resultat 🤩

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Carina! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt härlig vecka och väkommen åter!

Per S
Skrev om Knivbrev AB

Jag följde instruktionerna till punkt och pricka för att skicka in två knivar i taget, men nu sitter jag ändå här med två oslipade knivar och två extra skydd som jag inte kan göra något med. Jag har mailat om det, men ingen orkade svara.

Svar från Knivbrev AB

Hej Per, Tror tyvärr du missförstått hur det fungerar. Du har beställt slipning av 4 knivar 2 gånger per år. Istället skickar du in 2 av 4 knivar och har ju nu inget Knivbrev kvar att skicka i (därav sitter du ju med 2 skydd hemma). Frakten avser ju 3 transporter (tomt Knivbrev till dig, slöa knivar in till oss och som nya i retur). Att då dela upp och skicka 2 knivar i taget blir ju tyvärr dyrt så man beställer det antal skydd man tänkt skicka. Så som tjänsten är tänkt att fungera baseras på det du har besällt och i ditt...

Maria I
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och enkelt! Bra resultat!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Maria! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en härlig vecka och välkommen åter!

Per-axel S
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och bra och vasst ++++++++

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Per-Axel! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Hellsten E

Effektivt. Snabba. Vassa knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Egon P
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt Snabbt Bra resultat……………………….

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Egon! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Patrik T

Kanoners! Grym service hela vägen!!! 💥

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Patrik! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Nestor B

Två knivar 1600kr för reparationen , väldigt dyrt, jag är nöjd men väldigt dyrt

Svar från Knivbrev AB

Hej Nestor, Tror tyvärr du missförståt priset helt och hållet. Såg även din recension på RECO där vi svarat dig. Du har beställt slipning av 8 knivar, inte 2. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Patrik E
Skrev om Knivbrev AB

Enkel och smidig service. Nöjd med resultatet

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Patrik och om du är nöjd så är vi det också! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Elisabet H
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och effektivt men lite dyrt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Elisabet! Blir betydligt billigare om du väljer abonnemang. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Per J
Skrev om Knivbrev AB

OK. Varför krav på antal tecken????????

Svar från Knivbrev AB

Bra fråga Per! Vi har påtalat detta till RECO 15 gånger men de har samma krav för alla företag så tyvärr inget vi kan göra något åt. Det är mao inte unikt för oss eller något vi valt. Tack för toppbetyget! Trevlig helg och välkommen åter!

Diego S
Skrev om Knivbrev AB

Slipade 2st gammal knivar, funkar som ny.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Trevlig helg och välkommen åter!

Malin L
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt, prisvärt och fantastiskt resultat

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Trevlig helg och välkommen åter!

Joakim L
Skrev om Knivbrev AB

Slipningen samt leveransen går väldigt snabbt samt att knivarna blir supervassa

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd Joakim! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recensioin! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Elvy S
Skrev om Knivbrev AB

Prenumererar på ett brev per år. Ändrar ibland så att vi t.ex. får förpackning för längre knivar. Fungerar perfekt och knivarna är naturligtvis supervassa.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Elvy och glädjer oss att ni funnit det system som passar er bäst. Det är poängen med vår tjänst och inom kort kommer ni kunna skräddarsy allt precis helt själva på mina sidor. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars N
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blir väldigt bra slipade, men priset är lite högt

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lars! Om du väljer abonnemang blir det betydligt billigare (nära på halva priset). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Berith S
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt att skicka, går snabbt att få sina knivar tillbaka och bra kvalitet på slipningen!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Berith! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Jenny L
Skrev om Knivbrev AB

Supernöjd med slipning, service och leverans

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jenny och om du är nöjd så är vi det också! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Mikael B
Skrev om Knivbrev AB

Tycker ni har en Snabb och bra leverans. av knivarna man skickar till er.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Mikael! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Marika F
Skrev om Knivbrev AB

Hej! Ger knivbrev minusbetyg då de förstört båda mina tygsaxar. De går inte att klippa i tyg med längre utan bara hackar. Har försökt maila och ringa (stått i telefonkö i 28 min utan svar) utan resultat. Kommer att kräva att knivbrev köper nya saxar till mig.

Svar från Knivbrev AB

Hej Marika, Vi har inte förstört dina gamla tygsaxar utan noterat att de var i extremt dåligt skick när vi fick in dom! Sliparens notering var "extremt slitna, vet inte om dessa kommer bli särskilt bra". Tyvärr går det inte att förutse resultatet innan vi redan stått och slipat i 10-15 minuter. Saxar har till skillnad från knivar en begränsad livslängd. När de inte längre möts i perfekt harmoni så klipper de sämre (eller inte alls). Det sliperi som slipar sist blir tyvärr nästan alltid "Svarte Petter" och får skulden för...

Ulla A
Skrev om Knivbrev AB

Det var enkelt och smidigt att handla med Knivbrev AB Förväntade mig vassa knivar tillbaka och det fick jag, är väldigt nöjd Köpte slipning av 4 knivar 2 ggr/år. Det gick snabbt att få brevet att skicka knivarna i och det gick snabbt att få dem slipade och tillbaka skickade.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ulla! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lisbeth P
Skrev om Knivbrev AB

Jag skickade in två knivar på slipning nyligen och är extremt nöjd med resultatet, knivarna är vassare än de var när de var helt nya. Packningsinstruktionerna var tydliga och enkla att följa och jag blev positivt överraskad över att få mejl både om att mitt brev var mottaget och sedan att knivarna var färdigslipade och på väg tillbaka till mig. Betalningen av fakturan var också väldigt smidig, ett stort plus för att kunna välja autogiro direkt om man har valt abonnemang som jag gjorde.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Lisbeth och ett extra stort tack för en trevlig och utförlig recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Jonny T
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna tillbaka på tre dagar och riktigt härliga att använda!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jonny! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Ann-Charlotte N

Snabb service mina 5 globalknivar blev supervassa

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Ann-Charlotte och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Pia B

Smidigt o mycket bra! Alltid lika nöjda! Det går snabbt också! 👍👍

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Pia och om ni är nöjda så är vi det också! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Thomas L
Skrev om Knivbrev AB

Det gick snabbt och blev mycket bra 👌

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Thomas! Tack för att du delar dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Maria B
Skrev om Knivbrev AB

Enkel och snabb hantering och tillbakaleverans. Har dock inte ännu hunnit prova knivarna.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra och vi är övertygade att även du blir nöjd med slipningen. Annars har vi alltid 100% nöjd-kund-garanti. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Stig- Åke B
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och snabbt. Slipper vara utan knivar i flera dagar.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Patric B
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blir sjukt bra slipade. Jag tyckte inte om att man betalade flera veckor innan man fick hem knivbrevet. När det väl kom så går det snabbt att få tillbaka knivarna. Priset har blivit för högt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd! Vi har inte höjt priserna sedan januari 2023 och med en vinstmarginal på ynka 7% finns det inte en chans att det blir billigare. Vi förstår ju däremot att många fått det tuffare i lågkonjunkturen. För att inte behöva höja våra priser satsar vi nu på kostnadsbesparingar som t.ex. självbetjäning via mina sidor som lanseras inom några veckor. Där kommer du kunna skjuta fram en fakturas förfallodag 1-3 månader. Trevlig vecka och välkommen åter!

Gunnar E
Skrev om Knivbrev AB

Hej Jag har inte fått tillbaka knivarna ännu. Ni har för bråttom att faktureras och efterfråga om min uppfattning. Mvh Gunnar Ericsson

Svar från Knivbrev AB

Hej Gunnar, Ser att du varit kund sedan 2016 och är inne på ditt 18:e Knivbrev! Har man varit trogen kund så länge så kan man ju recenserar sin livserfarenhet. Är man inte nöjd så stannar man ju inte i 8 år så förstår inte din 1:a, trist! Vi fick in ditt senaste Knivbrev den 24:e april. Vi slipade och returnerade det samma dag vilket betyder att du tidigast bör få det senare idag då du haft B-post i alla år. Då tar det 4 vardagar + helg. Vill du ha betydligt snabbare leveranser så är det express du ska ändra till. Då hade...

Jan W
Skrev om Knivbrev AB

Fantastiskt snabb o bra service.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jan! Ha en härlig Valborg och välkommen åter!

Fredrik B

lite dyrt med ca 600kr för 3 knivar

Svar från Knivbrev AB

Hej Fredrik, Om du vill spara pengar så är ett tips att välja abonnemang på 2 gånger per år och därefter skräddarsy exakt hur ofta Knivbreven ska komma. Frakten kan vi tyvärr inte göra något åt. Den avser ju 3 sträckor (tomt Knivbrev till dig, slöa knivar till oss och som nya i retur). Du betalar idag lägre till oss än vad vi betalar Postnord. Själv bestälde jag just ett skortsensskydd på nätet. Där kostade frakten 255 kr (enkel resa) så jämfört med vad många andra tar för frakt idag är vi extremt billiga. Dagarna kring...

Ulf H
Skrev om Knivbrev AB

Ett enkelt och effektivt sätt att hålla knivarna i hemmet skarpa

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Ulf och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Veronica P
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, smidigt och snabbt. Alltid säkra leveranser och bra resultat. Topp notch!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Veronica och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Mårten L
Skrev om Knivbrev AB

Slipning 2 st 2ggr/år. Lite oklart när betalning sker i förhållande till Inskick!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Mårten! Fakturan skickas ut via mail. Den skickas normalt 5 dagar efter att vi returnerar Knivbrevet. Blir annars många oroliga kunder som undrar varför de redan fått fakturan när de väntar på sitt Knivbrev. Ps. Klickar man inte på länken in fakturamailet (då anses fakturan mottagen) så skickas en pappersfaktura ut 48h efter att mailet skickades. På så vis undviker vi att ev. mail som fastnar i spamkatalogen skulle resultera i att kunden inte får sin faktura. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Marcus W
Skrev om Knivbrev AB

Fantastisk kundservice, snabb leverans, har dock inte öppnat paketet och testat knivarna än men av andra betyg att döma kommer det inte bli någon besvikelse

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Marcus och nej vi tror inte heller du kommer att bli besviken. Vi har alltid 100% nöjd-kund-garanti (olika kunder kan ha olika förväntingar/önskemål på exakt samma kniv) så blir du någonsin besviken så är det bara att hojta till. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Else-marie F
Skrev om Knivbrev AB

Jag var så trött på mina slöa knivar. Varje gång det var dags att skiva elle skära kött och grönsaker, "svor" jag för att jag inte sett till att skärpa dem. Sedan fick jag hör om Knivbrev. Lät intressant värt att prova. Idag har jag fått tillbaka mina knivar. OJ, tror knappt det är sant, som nya. Det blir flera vändor med knivar. Till årets julmiddag kommer storebror att bli snopen när han ska skära upp kalkonen. Tusen tack!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Else-Marie och stort tack själv! Kul att du testade vår tjänst och alltid kul att få leverera tillbaka knivar som nya (oftast bättre än som nya då vi handslipar). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!