Lilla Kafferosteriet AB

4.1

10 omdömen om Lilla Kafferosteriet AB

MARTINA S
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Mysigt och trevligt ställe, gott kaffe!

Daniel K
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Stor besvikelse! Bra kaffe och trevlig personal men dryg och otrevlig chef. Vi har varit stamkunder i flera år, frukostar ett par gånger i månaden, fikat flera gånger i veckan och haft affärsmöten där men nu är det slut. Akta er för honom, låt inte er fikastund bli förstörd.

Amy
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Jag var där med en kompis i somras och vi båda föll pladask för det fina cafét. Det ligger centralt och har en sån fin inredning. Jag åt en jättegod kola/chokladpaj och min kompis åt en citronmarängpaj, båda väldigt goda och till helt ok pris. Nästa gång ska jag testa deras kaffe.

Qpaqex
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Här skulle charmkurser funka bra. Priserna är aningen höga. Jag tycker att något hänt. Kanske har det varit dåliga dagar jag varit där. Så bättring behövs. Går hellre till andra ställen.

Ela
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Kunnig, trevlig personal. Godaste kaffe denna sidan Ekvatorn! Atmosfären är fantasisk, iom de mysiga, udda möblerna (som även är till salu!)

Jenny H
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Jag som inte ens brukar kunna skilja på vanligt bryggkaffe som stått i ett par timmar och lite mer snofsiga varianter har lärt mig hur riktigt kaffe ska smaka genom att sörpla valfritt kaffe på kanna här mitt i smeten i Malmö. Gå hit och njut!

Jane H
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Lilla Kafferosteriet inte bara doftar underbart, det är underbart. Stans bästa fik. Gott kaffe, goda kakor o goda mackor. Priset är varken billigare eller dyrare än andra fik i närheten.

elisabet g
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

tre våningar med gammalmodig och charmig inredning. Framförallt är kafffet gudomligt. De har lite mackor och kakor som är helt okej också. på sommaren finns stolar ut mot gatan och på innergården som uteservering.

Rasmus L
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Det är nästan värt att gå in på Lilla Kafferosteriet bara för dofternas skull. I det gamla och sneda sekelskifteshuset kan man både köpa med sig lösviktskaffe från all världens hörn och slå sig ned i en rokokosoffa och avnjuta en rejäl pressokanna med ditt favoritkaffe. Alltid mycket folk och en väldigt mysig uteservering i solen bakom Baltzargatan. Priserna ligger på samma nivå som andra kaféer i stan men kvalitén på kaffet och kakorna är långt över konkurrenternas. Det enda som är lite tråkigt är att det pga av populariteten ofta står disk kvar på borden.

Ami H
Skrev om Lilla Kafferosteriet AB

Har du inte hittat till Lilla Kafferosteriet är det hög tid att leta dig hit! Förföriskt gott kaffe och därtill hörande bakverk av alla dess slag. Vårens första sol njuter du perfekt på den skyddade bakgården annars kliver du en våning upp i de små pitoreska rummen med charm från förr. Och som sagt.. förföriskt gott!