feedback company

Ring företaget
Lovefilm

Kämpegatan 4 411 04 GÖTEBORG

www.lovefilm.se

DVD/Blu-ray-filmerna skickas hem med posten och returneras samma väg. Alltid portofritt och utan förseningsavgifter. Välj bland över 17 000 filmtitlar. Hushåll som blir nya medlemmar får en kostnadsfri provperiod som övergår i en fast månadskostnad.

Mer funktioner

Vad tycker du om Lovefilm

Läs vad Recos användare tycker om Lovefilm

skrev om Lovefilm:
    Fy tusan vad dåligt. Fy tusan. Kanske aldrig blivit så besviken. På Lovefilm gäller endast krediterna(som man hyr film med) i TRE månader. Så om du inte kikar så mycket försvinner dom. Så lite här och där försvinner några krediter som man inte använt. Ibland en, ibland fem.

Men det jag blir arg på är: TILL VILKET SYFTE, PÅ EN SÅDAN HÄR SITE FINNS EN SÅDAN KORT TIDSGRÄNS? KOMMER INTE PÅ NÅGON FÖRUTOM ATT MAN PRÖVA FÅ LITE EXTRA CASH FRÅN KUNDER. Fy tusen vad less jag blir. Visst om en rabttkupong på ICA går ut inom en kort period, eller på en vara, som byter värde, eller man fått halvt gratis, men dom borde rimligen gälla upp till ett år. Riktigt uselt.
    skrev om Lovefilm:
    Försöker använda deras Stream tjänst, men nu har vi felsökt i flera dagar, även tillsammans med min Internetleverantör och problemet ligger inte hos oss, men det vägrar Lovefilm acceptera. Så nu lämnar vi denna tjänst...
    "Hej, beklagar att streamingen ej fungerat. Vår IT avd har felsökt och meddelar att detta nu är löst, tjänsten fungerar som vanligt igen."
    10-15 12:01
    skrev om Lovefilm:
    Kan inte rekommendera Lovefilm! Skickar sällan eller aldrig filmer som ligger i prio 1 på filmlistan, följer inte filmlistan som man skapat utan skickar slumpmässigt utvalda filmer, även filmer man raderat från filmlistan. Lovefilm påstår sedan att dessa filmer funnits med på filmlistan, trots att de raderats för mer än en vecka sedan.

Man kan inte själv styra över filmerna som skickas, deras system med prioritering på filmlistan fungerar absolut INTE! Jag vill ha lite mer koll på vad som skall komma och i vilken ordning jag vill se mina filmer på filmlistan. Man får vara beredd på att vänta länge på nyheter.

Streaming erbjuds till de lite dyrare abonnemangen, men denna tjänst är en besvikelse. Dåligt utbud, inga trailers och bara en film per vecka, en tjänst som jag anser vara totalt värdelös.

Väldigt svåra att få kontakt med, döljer sig väl bakom en "kundtjänst" som bara använder standardsvar. Kan inte ens be om ursäkt till mig personligen och erkänna att de gjort fel vilket är väldigt dålig stil. Här kan de svara och beklaga sig men och skall få allt att låta så "perfekt", vilket det i verkligeheten inte är.

Lovefilm svarar Pär O:

Beklagar verkligen att prioriteringarna upplevs som slumpmässiga. Vi skickar filmer utifrån tillgängligheten just den dag du ska få leverans och vi försöker alltid skicka ut någon av de filmer du lagt i prioritering 1. Om en film har god tillgänglighet för tillfället ska de exemplar vi har i lager i första hand skickas till alla som har den i prioritering 1. Om exemplaren vi har i lager inte räcker till att skicka till alla kan det bli så att man får en film från en lägre prioritetsgrupp just vid det utskicket.

Vi kan dock endast välja filmer som ligger i filmlistan. Har man valt att ta bort en film från listan kan det vara en film som redan är ”reserverad” för utskick och skickas ändå. Vi kan dock titta på det specifika fallet om ni kontaktar oss för att se vad som hänt just för dig. Är det något som vi gjort fel vill vi gärna åtgärda det.

Vår inköpsavdelning köper ständigt in filmer både av nya och befintliga titlar som efterfrågas från våra kunder. Under en period hade vi sämre prioriteringar men efter årsskiftet har vi uppdaterat prioriteringssystemet och ska inom kort generera bättre prioriteringar hoppas vi.

Angående vår streamingtjänst som fortfarande är under teststadie, så erbjuder vi vissa paket att testa tjänsten i dagsläget och detta kostnadsfritt. De som tittar mycket på film tror vi har mer intresse att testa just streaming och vara lite ambassadörer för att se hur tjänsten fungerar innan vi lanserar den helt för alla kunder. Tanken är ju att ett större utbud av filmer ska komma till denna tjänst när den väl är öppen för alla kunder. Men vi är väldigt tacksamma för alla kommentarer, tips och ideer för att få en bra fungerande Streamingtjänst.

Vår kundservice har utökat öppettiderna för att vara mer tillgängliga även över luncherna. Vår telefon är öppen 9-16 månd-torsd och 9-15 fred. Vi besvarar även frågor via e-post, mailformuläret hittar man på hemsidan. Du är mer än välkommen att kontakta oss så kan vi se vad som hänt just på ditt konto och säkert lösa detta för dig. Vi vill såklart göra allt för att våra kunder ska vara nöjda oavsett om man är ny eller befintlig kund!

Agnetha L gillar detta.
    skrev om Lovefilm:
    Visst, snabba leveranser MEN filmerna som kommer är nästan uteslutande från prio3 listan! Vi tröttnade på att aldrig få filmer från prio1 och prio2 listan så vi gjorde ett test mot LoveFilm. Vi tog helt enkelt bort alla filmer från listan UTOM 5 st som vi verkligen ville ha. Naturligtvis så sparade vi hela filmlistan på ett Worddokument för att senare kunna ändra på hemsidan.

Vad händer? Jo, 10 dagar efter att vi tagit bort filmerna från listan skickar vi tillbaka 2 filmer. 4 dagar senare (det var helg när vi skickade in dom) kommer 2 filmer. Två filmer som INTE stod på vår filmlista!? Filmer som vi alltså 14 dagar tidigare tagit bort från filmlistan. Då vi tar upp detta med Lovefilm så nekar dom till det inträffade - dom sänder minsann bara filmer som står på listan!!! Bevisligen så gör dom inte det. Bra bemötande av kundtjänst!?

Vi har nu tröttnat och går istället över till streaming tjänster - då bestämmer man själv vilken film man vill se och när.

Lovefilm svarar Pia K:

Hej Pia.

Verkligen ledsen att du upplevt våra leveranser undermåliga. Vi försöker alltid skicka ut någon av de filmer du lagt i prioritering 1. Du får alltid de första tillgängliga filmerna i din lista, även om prioritetsgrupperna ibland kan variera.

Vi har ingen möjlighet att skicka en film som inte ligger på filmlistan men om det skulle ha skett något misstag från vår sida vill vi självklart se till att ordna till det. Vi har ingen möjlighet att titta på ditt konto utifrån dessa uppgifter så har svårt att se exakt vad som har hänt. Du är mer än välkommen att ringa oss igen så får vi undersöka vad som hänt.

Med vänliga hälsningar

Angela

Agnetha L gillar detta.
    skrev om Lovefilm:
    Har varit medlem ett par år men på senare tid får jag bara Prio 3 filmer trots att man väntar på många filmer under Prio 1 o 2. Har påpekat detta flera gånger till kundtjänst utan resultat. Verkar som man bara satsar på att få in nya kunder istället för att ta hand om befintliga. Tjänsten som som sådan är bra. Detta gäller ju bara att se till att man nån gång får dom filmer man vill ha. Tråkigt Lovefilm

Lovefilm svarar Tomas:

Hej Tomas,

Tråkigt att du känner att du enbart fått prio 3 filmer. En nyhet sedan årsskiftet är att vi har uppdaterat vårt prioriteringssystem och att du och alla andra medlemmar kommer få fler prio 2 filmer och färre prio 3 filmeri framtiden .

Hälsningar, Ira Gladnikoff

skrev om Lovefilm:
    Smidigt och bra, några dagar efter vi sett en film får vi hem en ny i brevlådan - som vi ser när vi hinner och har tid. Varit medlem i flera år, och mer än nöjd.
  • Status: 4
    skrev om Lovefilm:
    Trevligt bemötande men lite väl dyrt (jämfört med att ladda ner). Saknar även filmer inom 'Vuxen' kategorin.

Lovefilm svarar Anders S:

"Hej! Kul att du är nöjd. Vi ger laglig, pålitlig och snabb leverans + 1 fri streamad film/vecka till de med obegr. 2+3 filmspaket."

skrev om Lovefilm:
    Ett himla smidigt och bra sätt att se både gamla godingar, missade filmer och senaste nytt. Har även TV-serier. Flera olika abonnemang att välja på, bra priser. Helt klart effektivare än att inte komma iväg till lokala videobutiken! ;o)

Lovefilm svarar Julia F:

"Tack för din reco! Du vet väl att du kan dela med dig av din filmprofil om du gör den publik: här är min http://bit.ly/BShPR"

skrev om Lovefilm:
    Jag har haft Lovefilm i flera år och jag rekommenderar det starkt. Alltid lika skönt när jag känner för att se en film och jag har en bra film hemma. En film som jag själv valt och vill se, gammal eller ny.
    skrev om Lovefilm:
    Har haft tjänsten i två veckor nu och har inte upplevt några problem än så länge. Räknar man på det sparar man faktiskt en del pengar mot att hyra film i dom etablerade videobutikerna. Rekommenderas starkt.

Lovefilm svarar Björn Å:

"Tack Björn! Är du fortfarande nöjd medlem? Kollade du även på fim under sommaren+ Hur? Datorn? Hemmet? Testat stremingen?"

skrev om Lovefilm:
    Jag betalar 99 kr/månad för mitt abonnemang hos Lovefilm. Då får jag 4 filmer i månaden, och får ha 2 filmer hemma samtidigt. Det har fungerat hur bra som helst och jag har sett en massa bra film. De riktigt populära filmerna kan ta ett tag innan man får, men det är en perfekt tjänst för de filmer som man har velat se länge men av någon anledning missat.

Bra tjänst och billigare än min lokala videobutik.

Hett tips: Man kan testa kostnadsfritt i 2 veckor.

Lovefilm svarar Linda:

Hej och tack för din reco Linda! Har du testat FastTrack = man garanteras filmen inom 48 timmar (inte på DVD-toppen dock)? Priset per film (ca 25 kr med ditt paket) är svårslaget sammanräknat att man kan få både DVD+Blu-ray, portofritt, utan förseningsavgifter mm.

LOVEFiLM.se L, Tobias B gillar detta.
    skrev om Lovefilm:
    Har varit medlem i Lovefilm i ganska många år och jag tycker det fungerar hur smidigt som helst. Kan verkligen rekommendera det!
  • Status: 12
    skrev om Lovefilm:
    Smidigt och enkelt film sätt att hyra film. Looooooooooooove it.
  • Status: 73
    skrev om Lovefilm:
    Varit medlem i Lovefilm i snart 2 år och har ännu inte haft några som helst problem. Stort utbud av både gamla som nya filmer och serierna man bittert ångrar att man missade. Det går smidigt och snabbt att få hem filmerna i brevlådan, titta på dem, och sedan skicka tillbaka. Kul nu under julen när man fick en bonusfilm varje gång man fick sin "beställning". Ett bra sätt att hyra film :)
  • Status: 41
    skrev om Lovefilm:
    Stort utbud av hyrfilm. Enkelt, smidigt med film i brevlådan. Lägg upp filmer på en lista och så skickas de hem till dig. Välj erbjudantet 4 filmer i månaden för 99 kr. Mycket prisvärt. Filmerna du inte hyrt sparas i två månader. Speciellt kul om man vill få tag på äldre filmer, men de har också alla nyheter. Dock kan det vara svårt att få tag på nyheterna.