Mälardalens Fönsterrenovering AB

3.3

10 omdömen om Mälardalens Fönsterrenovering AB

PIA MARIE S
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Kommer precis från en slutbesiktning av fönsterrenovering av 52 lägenheter som har fått högsta betyg av besiktningsman, mina hyresgäster och inte minst av mig som beställare. Hela projektet har flutit på i stort sett helt som på räls. De små bekymmer som dykt upp på vägen har lösts på en gång på ett väldigt proffsigt sätt av duktig projektledare. Kan varmt rekommendera detta företag som jag kommer anlita igen den dag jag behöver!

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Mark Tore L
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Renoverat och bytt till energiglas för alla våra fönster på vår villa. Tydlig offert, kommunikation, höll tidplanen, inga överraskningar. Utifrån vår upplevelse kan jag därför rekommendera.

Peter Olof W
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Mälardalens fönsterrenovering gjorde en komplett förnsterrenovering av vår villa i April 2022. De lämnade en bra offert, höll tiden och kostnaden inom offerten, kom inte med några överraskningar, och levererade ett extremt bra resultat. De var noggranna och aktsamma, och var väldigt diskreta trots att de var inne och jobbade hos oss medan vi själva jobbade hemifrån. Totalt sett en väldigt positiv upplevelse av ett mycket proffsigt företag!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen
BadgeFourYears

Andrius P Andrius P
PONTUS P
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Bra bemötande under hela processen från offert till utförande. Vi i föreningen är mycket nöjda med vår fönsterrenovering och på det trevliga och professionella sätt den genomfördes på. Vi tackar för ett mycket bra arbete.

BJÖRN M
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Riktigt dåligt. Lägger en låg offert och sedan kommer ÄTOr redan långt innan dem äns påbörjat projektet. Varning.

Svar från Mälardalens Fönsterrenovering AB

Brf Odin bad om anbud på utvändig ommålning av sina trapphusfönster, vilket de fick och vilket vi skrev kontrakt på. Innan start bad de också om pris på invändig målning av fönstren samt renovering av blyspröjsen i fönstren, vilket de fick. Björn Munkhammar, som jobbar som professionell inköpare på Procurementpower, ville då bryta kontraktet eftersom han ansåg att det var oseriöst av oss att inte inkludera invändig målning och glasning, trots att det inte var med varken i hans ursprungliga förfrågan eller i kontraktet. Hans påstående ovan är därför helt felaktigt. Magnus Olsson VD

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

WLODEK S
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Anlitade Mälardalens Fönsterrenovering för att renovera två mycket väderåtgångna fönster i mitt hus. Det har blivit kalt och ruskigt ute. Hantverkarna jobbade med mina fönster i sin verkstad, medan jag arbetade med fönsterkarmarna hemma, i angenäm miljö, bakom deras värmeisolerande paraply. Fönster jag fick tillbaka efter 10 dagar var svåra att skilja från nya fönster av mycket hög kvalitet. Kommer att anlita firman för renovering av mina övriga fönster hemma.

Thomas B
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Thomas, ordf och huvudansvarig för renovering av brf-föreningens alla fönster/balkongutsidor, storlek 143 lgh och 4,6 mkr inkl moms, troligen samma som nämns nedan. Jag har aldrig fått så mycket positiv feedback efter ett projekt som detta med Mälardalens Fönsterrenovering. Firman var professionell, öppen och mycket bra på både avtalsdelen utifrån beställarperspektiv och utförandet överlag. Vi fick dessutom ett extremt bra pris på energiglaset som tillkom i slutet av upphandlingen som option. De höll tidplanen klockrent,...

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Anders L
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Undermålig kvalitet. Jag rekommenderar starkt att ni använder riktiga proffs i stället.

Svar från Mälardalens Fönsterrenovering AB

Tråkigt att Reco inte tillåtit företag att bemöta kritik tidigare, annars hade jag bett dig att kontakta oss direkt med dina synpunkter så vi kunnat åtgärda dem. Eftersom vi lever på referenser och återkommande kunder är kvalitet och hög servicenivå något vi tar extremt seriöst. Ofta brukar en extern besiktningsman gå igenom vårt jobb och de brukar nästan alltid vara mer än nöjda med vår kvalitet.

Eskil M
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Klåpare. De målade direkt på gamla färgen och tog inte bort maskeringstejpen efteråt, så färgflagor följde med när vi senare gjorde det själva. Fult och kommer säkert inte hålla så länge som det borde. Föreningen la hundratusentals kronor på att låta MF byta till energiglas men man bytte samtidigt gummilisterna till nya som var alldeles för små. Det forsade in kalluft på sidorna av fönstren, vilket jag påpekade men det var inget som åtgärdades utan man sa bara att "Äh, de formar sig efter ett tag efter fönstren, så det...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Palle
Skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB

Undermåligt underarbete, kladdig målning, repade glas. Listan kan göras lång. Riskera inte det och anlita inte Mälardalens Fönsterrenovering. Arbetet utförs av polacker som saknar målarutbildning. Säkerställ vilken kvalitetsnivå ni kan förvänta er. Enligt egen utsago, efter påbörjat arbete, lär det finnas tre. Helt oklart vilken nivå man betalar för.