Otium Hair

Otium Hair

Ring 031-771 09 04 otium-hair.se

Otium slog upp dörrarna till den trendiga Linné-salongen i januari 2016. Hit hittar många göteborgare för att styla och fixa håret på mängder av kreativa sätt. Allt från det naturliga balayage till rosa hårfärger till flätor och Hairtalk extensions. Här kan man även passa på att fixa bryn och fransar, olaplex, eller varför inte...

85 omdömen om Otium Hair

Ann J
Skrev om Otium

Bästa stället för att fixa frisyren! Trevlig miljö å personal, gofika å härlig musik i lagom ljudnivå. Lätt att boka tid å även boka om när det kör ihop sig. Å sist men det inte minst - alltid nöjd med håret när jag lämnar!

Elin L
Skrev om Otium

Riktigt bra service och svarstid på Mail! Man blir alltid nöjd med resultatet av både klipp och färg! Sist men inte minst, stylingen!! 🌟👌🏼

Hanna E
Skrev om Otium

Therese är verkligen bästa frisören! Rekommenderas tusen gånger om!

Veronica S

Besöket hos Otium var väldigt mysigt och enkelt precis som jag vill ha det när jag besöker en frisör salong. Även förstod direkt hur jag ville att resultatet skulle bli och även fick det resultat jag ville ha. Väldigt bra bemötande med bjudning av kaffe och dessert under väntan på färgen och jag köpte även med mig produkt hem som jag är väldigt nöjd med.

Sofia N
Skrev om Otium

Bästa stället! Klipper mig hos Eva och hon förstår och sätter ord på hur jag vill ha mitt hår. Litar på henne till 100%. Äntligen en frisör som klipper efter mig och min stil och personlighet, inte bara efter en bild i tidningen. Att klippa sig hos Eva är som en skönhetsbehandling och terapi-timma i ett. Hon gör inte bara magi med sina händer, här får man prata om allt - högt och lågt. Ut kommer jag som en ny människa! Och mätt. Under behandlingen i salongen, som är ljus och härlig i mysiga Linné, bjuds det alltid på kaffe med något gott till. Kan inte annat än att rekommendera Otium❣️

Sussie D

Jag har haft Kicki som frisör under flera år, en oerhört duktig frisör! Går alltid därifrån supernöjd. Salongen är jättetrevlig och man blir alltid trevligt bemött. Rekommenderar Verkligen Otium som får högsta betyg av mig.

Johanna F

Supertrevligt bemötande o h proffsig hårfrisering, känner mig verkligen omhändertagen.

Anna S
Skrev om Otium

Jag letade länge innan jag valde frisör eftersom jag tidigare hade blivit missnöjd ett flertal gånger. Nu har lyxen att ha två fantastiska frisörer på Otium, vilket är en väldig trygghet om någon av dem skulle gå på ledighet, och jag kommer inte att byta igen! Jag möttes från starten av omtanke samt en professionalitet och hantverksskicklighet som gjorde att jag kände mig trygg direkt. Man blir alltid väldigt väl omhändertagen och det är en härlig stunds avkoppling att komma till Otium som också ligger i vackra lokaler....

Kamila P

Jag köpte en vanlig klippning för långt hår, hade Eva som tog hand om mig. Jag fick ett jättebra bemötande, Eva var väldigt snäll och lyssnade på mig samt gav egna tips och delade med sig av sina egna funderingar vilket jag verkligen uppskattade. Jag blev jätte nöjd med resultatet och uppskattar Evas engagemang!

Lovisa B

Alltid lika nöjd efter besök hos otium, mer specifikt Sara!

Jerker M

Alltid supernöjd efter mitt besök!

Siiri N
Skrev om Otium

Alltid mer än supernöjd efter jag slingrat håret hos Therese :)

Martina J

Trendig salong, härlig atmosfär och vänligt bemötande. Gick därifrån lika nöjd med resultatet som vanligt!

Helena L

Helen är en mycket duktig och trevlig frisör

Angelica B

Som helthet har jag fått ett bra intryck. Mycket bra bemötande. Försöker göra mitt hår ljusare, gjorde folieslingor första blekningen och fick en bra startfärg. Andra blekningen balayage men hade kort om tid, blev nöjd ändå. Det är en väldigt fin salong och trevlig personal. Ska dit för en tredje blekning om ca. 3 veckor, ser fram emot det :)

Lotta B
Skrev om Otium

Jag kan verkligen rekommendera Otium, min frisör Kikki är helt underbar och gör alltid det där lilla extra för mig. Jag har alltid blivit supernöjd när jag färgat, klippt eller gjort något annat med mitt hår. Man känner sig hemma och alla som jobbar där är glada och trevliga och måna om sina kunder. Frågar alltid om man vill ha något att dricka/kaffe när man väntar mellan behandlingarna och om man tackar ja får man alltid något litet extra brevid, lite glass, lite fruktsallad, en chokladbit. Det där som får en att känna...

Ida L
Skrev om Otium

Helt fantastiskt på alla sätt!

Tina W
Skrev om Otium

Jag får alltid ett fint bemötande, råd synpunkter och är helnöjd hittils.

Marie F
Skrev om Otium

Härligt bemötande, miljö och alltid supersnygg i håret när jag lämnar salongen.

Karin K
Skrev om Otium

Jag har satt i löshår från hairtalk. Jag blev trevligt bemött från början. Jag var länge osäker på om jag skulle sätta i löshåret. Efter att jag var där och fick prata med min frisör och vi testade färg som skulle passa och hon gav mig beskrivning på hur resultatet kunde förväntas bli, blev jag lugnad. Under besöken har jag haft trevligt och jag är mycket nöjd med min frisör och mitt resultat!

Helen B
Skrev om Otium

Har varit hos Therese som klippte mig och gjorde slingor, alltid lika nöjd med resultatet. Ett extra plus då man alltid känner sig ompysslad med underbar hårmassage och något gott till kaffet.

Anna-karin B

Har gått hos Helen i många år och är alltid supernöjd!

Malin L
Skrev om Otium

Klipper mig regelbundet hos Kicki. Duktig och lyhörd frisör som även vågar det lilla extra om man önskar detta. Salongen är snyggt inredd, och man känner sig alltid välkommen när man är där på besök. Rekommenderar varmt Otium!

Ulrika D

Alltid väl mottagen. Härlig och avslappnad atomosfär och framför allt alltid nöjd med klippning och behandlingar.

Caroline B

Jag är supernöjd med bemötande och service. Otroligt trevlig och proffsig personal. Klipp, förgning och hairtalk supernöjd med resultatet.

Heidi H
Skrev om Otium

Sara, proffsig, brilliant, strålande. Helt enkelt bäst!

Rita E
Skrev om Otium

Har varit hos OTIUM tre gånger, tre olika frisörer. Är jätte nöjd. Har bokat nästa klippning redan. Jag känner mig ompyslad och välkommen, är jättesnygg i håret efteråt varje gång.

Jesper F

Alltid ett härligt och glatt bemötande. Proffsig och avslappnad miljö. Klipper och trimmar skägg 1 gång i månaden hos världens bästa Sara

Tina N
Skrev om Otium

Mycket trevlig och kunnig frisör som hjälpte mig med val av frisyr och slingning/färgning av håret. Jag blev mycket nöjd med både rådgivning och resultatet av frisyr, färg och styling och kan stark rekommendera denna frisörsalong. Ett extra plus för den goda fikan jag blev bjuden på medans färgen verkade.

Sylvia W

Jag har nu varit kund i ett år på Otium och är jättenöjd. Min frisör är Kristina och hon bryr sig mycket om kunden på alla sätt och vis..

Catharina B

Jag är alltid mer än nöjd efter varje besök hos Kicki på Otium. Proffsigt och trevligt bemötande. ❤️

Johanna G

Jag är mycket nöjd med allt, helheten, bemötande, resultat, förväntningar. Fin miljö.

Maria H
Skrev om Otium

Toppen! Jag är alltid supernöjd med klippning.

Lisa J
Skrev om Otium

Bemötandet hos Otium är proffsigt men samtidigt genuint och man känner sig sedd som kund. De tar in kundens önskemål och hjälper till om man behöver råd. Upplever aldrig någon stress på salongen utan känner mig alltid som en trygg och nöjd kund efteråt. Detta gör att jag fortsätter komma tillbaka till Otium!

Alice S
Skrev om Otium

Therese är en mycket skicklig och trevlig frisör, fina lokaler, bra bemötande.

Anette M

Mkt bra bemötande som alltid. Ser fram mot varje besök hos Helen som jag haft som frissa sen 90-talet. Klipp å färg som vanligt. Nöjd också som vanligt.

Paula J
Skrev om Otium

Alltid lika trevligt och proffsigt bemötande. Har gjort hairtalk och även klipp och färg. Jag är såå nöjd! Eva är fantastiskt duktig. Absolut värt att åka till Göteborg.

Malin W
Skrev om Otium

Klippte mig och fick bra service och bemötande. Frisören är trevlig och noggrann.

Christin B

Alltid utmärkt service och bemötande!

Sara B
Skrev om Otium

En klippning. Jättenöjd med resultaten men också bemötande och hur vi kom fram till rätt frisyr för mig!

Jenny L
Skrev om Otium

Mycket proffsiga! Blev så nöjd och kände mig riktigt omhändertagen! Värt varje krona.

Bigitta L

Alltid trevligt bemötande i trivsam miljö. Resultatet överträffar alltid mina förväntningar.

Anna-marie K

Jag kör som vanligt på en klipp och färgning av långt hår. Jag får alltid toppen service och håret blir alltid till min belåtenhet! Mina varmaste rekommendationer till otium och framförallt till talangfulla frisören Eva som alltid är top notch! Det blir inte bättre än såhär!

Jonna B
Skrev om Otium

Jag tycker bemötandet varit bra och jag som kund fick det jag bad om

Hanna Å

En timme välinvesterade pengar. Trevlig och kunnig personal, trevliga lokaler. Prisvärt!

Ellen B
Skrev om Otium

Alltid lika nöjd när jag går därifrån med min slipning och klippning och eran service är på topp när man alltid får kaffe/te/bubbel/glögg/kaka/fruktsallad mm Jag rekommenderar er alltid till nära och kära

Josefin H

Väldigt bra. Aldrig varit så fin i håret. Bra färgning, klipp och allt. Tack!

Anne-cathrine H

Alltid petfekt! Stamkund sedan många år.

Malin A
Skrev om Otium

Jag klippte mig hos Eva Petrén, en mycket duktig frisör och jag är supernöjd!

Yvonne P

Jag är alltid nöjd när jag har varit hos Otium. Jag har min frisör Kicki hos Otium. Jag är nöjd med besöken, bemötandet, tillgängligheten, produkter jag har köpt där (numera köper jag dock inga produkter där längre då dom har valt att ha ett annat märke än jag har).