Parkeringstjänst Väst AB

1.4

45 omdömen om Parkeringstjänst Väst AB

Jonathan S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Tjuvar!. Mitt p-tillstånd blev osynlig pga. frost som hade lagt sig på rutan. P-vakten skrapade inte bort frosten för att titta under. Fick en obefogad lapp. Undra hur ni anser att ni är en parkeringstjänst när ni tjäna bara er själva med stulen pengar som tillhör stackars bilister.

Mirza Amanuel G
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Det kännes irriterad att ha fått en parkeringsbot på Nordic Wallnes parkering trots att jag hade registrerat mitt registreringsnummer men inte din mejl adress.

First-Name L
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

En riktig rip off. Jag betalar min parkering i månadsvis. jag var en kund för ett år och en dag vid fel har ändrat registrerings nummer och fick tre böter. kontaktade de och forklarade situationen men fortfarande hade att betala 3 böter. frågade om jag kan delbetala beloppet men de tvungit mig att betala på en gång istället för att överföra mig till inkasso

Lars A
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkerade vid Dockyard Hotel för konferens och anmälde min bil på terminalen i receptionen enligt reglerna. Fick böter pga att jag missat att ange min mailadress????? Kontaktade bolaget och medgav mitt misstag och hänvisade till personalen i receptionen som kunde verifiera mina uppgifter. P-tjänst var TOTALT ointresserade av att hjälpa till och skickar ett standardsvar i ett mail. Undvik att anlita detta bolag då deras intention enbart verkar vara att håva in så mycket pengar som möjligt utan att ha den minsta intresse att förstå eller hjälpa till.

Per Ola H
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Kass, verkar bara vara ute efter våra pengar! Bara standardsvar som inte säger mer än att vi tänker inte ändra oss.

Jimmy S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Horribel organisation. Framförallt möjligheterna att kontakta dom. Finns bara mail och svarsfrekvensen är under all kritik. Har ni väntat i över 2 månader på ett riktigt svar i ett pågående ärende. Till alla bostadsföreningar där ute som behöver parkeringsbevakning, välj ett annat bolag då detta är bedrövligt.

VALESKA K
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Sämre bolag får man leta efter. Spelar ingen roll om du har bevis för att kontra boten så hotar de med tingsrätt osv! Och kan verkligen inte hålla med resterande omdömen om att kundtjänst är trevliga. Bittra hela högen! Fy för er

VALESKA K gillar detta
VICTORIA L
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Jag tycker det fungerar bra och att de är trevliga

NUH K
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

De är luriga. De skriver ut kontrollavgift till bilar där de har ogiltiga p-skyltar och de vill inte makulera den även om man bevisar att de har ogiltiga skyltar. Får ni kontrollavgify vid backaplan så överklaga! Sämsta parkeringsföretaget!!!

EMIL E
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Mitt problem var egentligen att deras automat inte tog emot mitt köp, och inte visade det heller. Inget på skärmen, och man fick ut något som i princip såg ut som en p-biljett förutom den minimala texten "declined". Känns helt klart som att de gör vad de kan enligt lag för att du ska tro att du har en giltig biljett. Nu när jag läser allas stories om listigt gömda skyltar så är jag inte förvånad över att deras biljettautomater hanteras såhär. Väldigt dåligt bemötande av deras kundtjänst med. Personen presenterade...

Roy Peter O
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Har inte blivit så här nonchalant bemött någon gång. Åker in i ett parkeringshus där det står "Fri p 4 tim därefter avgifter. Kör iväg med bilen och det börja fladdra en gul lapp i framrutan. Förstår ingenting. Åker tillbaka och kontrollerar alla infarter samma skylt. Åker till den platsen jag parkerade på och där ser jag inget fel men bilen jämte mig har en betongpelare till vänster om mig där det står 30 min parkering. Så sjukt vilseledande. Kan det här vara ok? Jag ringer upp den största idioten jag pratat med och...

Helma S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Stort jävla skämt. Bolag som dessa bör anmälas och göras något mot på lagligt sätt för det de gör är olagligt! Kräver folk på pengar som bandidter. Betalar man inte hamnar man hos kronofogden och som privat person har man ingenstans att vända sig till. Skriver du till de får du ett "färdigskrivet brev" där såklart kontrollavgiften kvarstår. Ljuger som bara den. Säger att de har bilder från 11:16 och 13:27 och med detta säger de att det är bevis på att min bil har stått parkerat i mer än 2 timmar när jag har flyttat bilen...

MATTIAS M
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkeringsautomaterna var trasiga och personen som skulle betala hade ingen telefon. Jag hade gått före dit vi skulle vara och han kom därför efter till mig ett par hundra meter därifrån som såg till att ladda ner appen Parkster regga konto osv och betalade. Detta tog totalt 8 minuter och under tiden fick vi en P-bot på 600 kr. Då personen dessutom var tillbaka vid automaten vid ett tillfälle emellan efter kanske 4 min för att kontrollera zonen så rörde vi oss vid bilen utan att varken se eller bli uppmärksammade av någon...

Marina M
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Precis som kommentarerna nedan så hade även jag turen över att få prata med Victoria. Hon guidade mig och chefen så att vi fick tillgång till uppgifterna och makulerade även boten jag fick då jag fick upp felmeddelande vid betalning för företagsabonnemnag. Tack för ett trevligt bemötande!

Per Johan M
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkeringstjänst Väst använder, som det känns, medvetet förvirrande skyltar (fem stycken skyltar monterade på samma stolpe). Inte helt lätt att tolka, men om man gjort sitt bästa och är övertygad om att man följt de regler som de vill förmedla via skyltningen så räknar man med att de ska förstå att inget uppsåt ligger bakom felparkeringen. Det brukar fungera som argument hos andra parkeringsbolag och boten avskrivs, men hos Parkeringstjänst Väst saknas känslan helt och hållet för detta. De vill verkligen ha in sina pengar. Undvik att ha med Parkeringstjänst Väst att göra! Alltid!

Petra W
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Härom dagen fick jag en bot från parkeringstjänst väst. Det är ju aldrig uppskattat och man tycker ju aldrig det är ens fel. Galet irriterad hörde jag av mig till parkeringstjänst väst och mötte där en otroligt varm och vänlig kvinna som lyssnade på mitt gapande utan att höja rösten en enda gång. Tänk vad vad det bemötandet gör mycket. Så service inriktad och trevlig. Tack Viktoria !

RIKARD W
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Dagen började inte särskilt bra och dessutom fick jag p-bot trots att jag betalat via sms. ”Lätt” irriterad ringer jag kundtjänst. Möts av någon (Viktoria el liknande) som är närvarande och lyssnar på min irritation för att sedan på ett mycket trevligt och proffesionellt sätt förklara att det faktiskt var jag som missförstått och felat utan några (ned)värderingar. Dagen blev trots allt bra och det känns lite bättre att betala boten ef ett trevligt bemötande.

BENGT E
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Instämmer till 100 % i alla förbannade skribenters omdömen! Att åka på en ”Kontrollavgift” på 850 kr för att jag en gång glömde lägga fram P-tillstånd i vindrutan är ju hutlöst! Jag mailade dagen efter fotodokumentation, visande att jag har giltigt tillstånd att stå i den rutan. Någon överträdelse av parkeringsbehörighet har alltså inte skett. Svaret var ungefär vad man kunde vänta sig: ”Uppvisande av kvitto/dekal i efterhand föranleder ej kontrollavgiftens undanröjande. Ärendet vidhålles”. Fy fan för sådana företag! Kan bara hoppas, att det försvinner från marknaden med det snaraste! Bengt E

Marie K
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Har inte blivit så här nonchalant bemött någonstans sedan 70-talet. Deras servicenivå är väsensskild från övriga p-bolags. De verkar inte ha förstått att det är 2019 nu. Jag kommer inte förbi den otrevliga person som alltid svarar. Kommer att anmäla dem i alla instanser som går.

Jonas P
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Sämsta parkerings företag jag varit med om, dålig kundservice med en dryg jävla människa som har lämnat hjärnan på BB när hon föddes, **Välj annan parkeringsplats** Hoppas skitet går i konkurs!

linus a
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Briljant men oseriös affärsidé: Hänvisa till automat långt åt h-vete och låt folk tro att dom skall betala på den automat som är närmast i angiven riktning, ta sedan ut en avgift om 600 sek och visa sedan ingen som helst hänsyn till vädjan om kreditering.

Andreas G
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Ingen Specifikation på sina fakturor och så extremt amatörmässigt utformat att jag var säker på att det var en bluff faktura som kom. Företaget ser ut att vara 15 personer som alla går på ackord.....

Filip Peter B
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Dessvärre går det inte sätta minus betyg. Men detta är ett riktigt luffarbolag. Att jobba och driva detta bolag måste vara jobbigt. Att veta att man lurar folk måste kännas bra. Görs aldrig uppföljningar på sådana oseriösa bolag? Mitt ärende: Jag är stressad då jag ska skriva avtal med mitt bolag jag jobbar på. Skriver fel på en siffra i SMS-park appen. Kommer ut och märker att jag fått en bot. De är jättetrevliga inledningsvis när jag ringer och frågar hur jag ska gå tillväga och sedan innan jag fått svar. När jag...

Patrik Y
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Idag ringde jag bolaget och påpekade att jag fått en felaktig p-bot eftersom det är VÄLDIGT oklara skyltningar men som vanligt sitter dom bara och försöker förklara sig. Jag bad dom att deras chef skulle kontakta mig och att vi på plats kunde titta på detta, vilket den otrevliga personen vägrade att göra. Frågade också vem som gett dom uppdraget i området och det vägrade dom också uppge. Den här fruktansvärda otrevliga person, Lillemor, talade om för mig att det sitter en skylt som beskriver detta tydligt, 1,3 km från parkeringsplatsen...

Malin S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Jag får en bot när jag parkerar utanför mitt gym där jag betalar ett dyrt gymkort. En plats där jag och många stått innan och som ser ut som en kundparkering, dåligt skyltat. 600 kronor skall de ha för detta och snabbt förs även extra avgifter på då jag är två dagar sen med betalningen. De har givetvis även korta inbetalningstider för det tjänar man mer pengar på. När jag ringer deras kundtjänst och säger att jag tycker detta är lite väl blodigt så får jag otrevliga svar och en nedvärderande ton tillbaka. Jag säger bara...

Johanna R
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Sämsta skit företaget jag någonsin varit med om.!! Att ni inte skäms! Får en parkeringsböter utfärdat, på 300 kr där man menar på att jag stått parkerad i 4 timmar. (4 timmars parkering var det som gällde) Nackdelen var bara att jag precis hade kommit hem och bilen hade stått i 15 min innan dom lappade min bil. Skickar in en överklagan, som dom nekar till och p-boten kvarstår. Dom menade på att dom hade kontrollerat ventlilerna på däcken. SKIT SNACK!!!! BILEN HAR JU FÖR DAN VARIT PARKERAD I 15 MIN ERA JÄVLA PUCKON!!!!!!!

samira s
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Har anmält de hos konsumentverket! Hemskaste kundtjänsten någonsin! Tvekar om det var människor jag pratade med! Kändes som okänsliga elaka robotar som inte vet vad mänskligt är! Har tillstånd men det hjälper inte ,stressade sen mamma med sjukt barn som ska öppna förskolan ,vad är det för något i deras öron!???????

Jennie S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Efterblivna ärthjärnor som bötar. Pengakåta as, helt anonyma. Har tydligen inte råd med tjänstebil eller synliga kläder. Svarar inte i telefon och hemsidan är nystartad. Rena dagisföretaget. Fick böter för att jag stod helt korrekt, ska överklaga detta till dessa IQ-befriade nollor som jobbar på detta blufföretaget. Totalt hjärnskadade.

Jan-åke J
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Recensera Parkeringstjänst väst Ab Mycket illa när handikapplatserna används av de som inte behöver dem. Parkeringstjänst västs AB använder dessa när de lappar felparkerare. Backaplan utanför Coop 16/1 16.40 . Dessutom kom ytterligare en "lappgubbe" och vände ryggen till "Jag har inte sett något" ynklig personal eller är det ledningen ??? Hoppas Parkeringsväst AB kommenterar det

Franck O
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Känns som ett bluff-företag. Hemsidan känns inte trovärdig. Jag var parkerad i ett förortsområde långt utanför stan, där jag aldrig sett någon annan P-vakt. På en helt tom, stor parkeringsplats var jag 30 min sen och där stod de: Parkeringtjänst Väst. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Kändes overkligt och osannolikt. De måste fått ett tips.

yvonne n
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Går inte att få kontakt! Detta företag ansvarar för parkeringen i mitt område. Vi är en bostadsrättsförening med gästparkering som är avgiftsbelagd. Om p-automaten inte fungerar eller det förekommer "vild" parkering i området ska vi ringa. Tyvärr finns det ingen som svarar någon gång på dygnet i telefon. Det går inte att lämna meddelande. Ingen som svarar på mail heller.Enligt hemsidan så har de dygnetruntservice. Med tanke på deras fattiga hemsida så är nog detta ett oseriöst bolag. Ägaren som tillsammans med sin fru/ sambo driver flera företag men har inga telefonnummer som är offentliga.

Linda H
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Är så trött på att deras bilar dagligen står, utanför sitt kontor, där det är parkeringsförbud. Är vi inte lika inför lagen?

S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

parkeringstjänst AB Väst givit modern bedrägeri ett ansikte. fredagen 22/11-2013 parkerar jag bilen på barnhusgatan 1-3(göteborg) på eftermiddag. går till p-automaten för att betala, men automaten fungerar inte och efter fem försök (som jag har kvitto på) så ger jag upp går över gatan på motsatta sidan barnhusgatan 2-4 där hittar jag en annan automat fast med högre taxa 30/timme och där fungerade det utmärkt. köpte min biljett och satte den väl synligt som jag brukar göra bakom vindrutan vid förar platsen. när jag kommer...

Rune C gillar detta
JACK H
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Bötfäller en fastän man står i butiken och handlar (gratis kundparkering), sedan kan man inte ens föra konversation med företaget. Som tidigare kommentar påpekat så verkar de "smyga " när de bötfäller, syns knappt till (varken bil eller person).

Rune C gillar detta
Anders H
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Helt kassa! smyger upp och fotograferar när man står vid bilen och bötfäller istället för att be om man kan flytta bilen. Luktar riktigt fiffel kring detta bolag

Bakelit J
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Trevligt bemötande av företagets parkeringsvakt. Fick även hjälp med att hitta en ledig parkeringsplats,samt växelpengar till automaten.

D
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Fastighetsägare akta er för detta oseriösa företag, Är själv en av deras uppdragsgivare då jag köpte en fastighet som fanns i en samfälighetsförening vilken då i sin tur anställde detta företag redan innan jag kom in i bilden. Jag fick själv böter från dom helt obefogat och allt alla skriver här stämmer verkligen. Just nu kommer det bli ett rättsligt fall utav detta och då är situationen den att detta företag bötfäller sin egna uppdragsgivare och har ett rättsligt fall för 400:- Från vår sida har vi lagt in yrkanden till...

Marie K gillar detta
Bosse j
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

har blivit felaktigt bötfälld, dom svarar aldrig, bryter mot lagen, kommer inte att skrämmas av inkasso, nu blir det polisanmälan mot P-tjänst i väst! Va bra att det finns kameror i mobilerna!

Freke .
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Alf h.. Dom bryter mot lagen om dom gör så.. Prop. 1983/84:104 2 Propositionens lagförslag 1 Förslag till Lag om kontrollavgift vid olovlig parkering 5 § En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att en betalningsuppmaning enligt 8§ första stycket utställdes till dess att en ny får utställas. Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga...

alf h
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkerade på backaplan, miljövänligt, tog bussen till centrum stannade hos kompis över natten. Hämtade bilen 0840 hade fått två avgifter inom 10 timmar! 1200kr för att vara miljövänlig! Det fanns endast några bilar på hela parkeringen på morgonen.Vem kan förneka att det är i rent vinstsyfte parkeringstjänst jobbar. Antagligen har vakterna provision också. Undrar hur man kan komma åt detta missbruk. Markägaren bör ha ett ansvar för hur entreprenörer får uppföra sig.

Henrik L
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Gjorde en varuleverans till en kund på samma adress som Parkeringstjänst Väst AB finns på. Under tiden lyckedes parasiterna lappa min bil på 600kr utan att jag såg personen som gjorde det. Sen var det stenkört att överklaga. Forskade vidare i det, det visar sig att de har ett såkallat "Nollkontrakt" dvs, de får bara betalt om de lappar bilar, inte för att övervaka parkeringen. Idag hände det igen fast på ett annat ställe. Hämtade upp mat på ett lunchställe. Stälde mig där det var parkeringsförbud men jag var borta i...

Olle P
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Precis, Riktigt Uselt var rätt betyg. Fy fan vilka jävla tjurskallar att sätta sig på tvären. Man kan väl för fan för det första svara i telefon under sina telefontider och för det andra vara lite jävla vänlig när man ska sitta i kundtjänst? Ohjälpsamma idioter. Hoppas de som anlitar detta bolag läser här först så de inser vad de utsätter sina kunder för.

Torgny S
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Har nu försökt att nå detta bolaget på telefon vilket inte är lätt nästan omöjligt botten tycker jag nu har jag lämnat namn och telefonnummer och så får vi se om man blir uppringd hoppas kan man ju

J
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkeringsböter på grund av slarvigt uppsatt p-tillstånd, där inte hela p-tillståndet synts. När jag frågar efter att få se ett fotografi från p-vakten via telefon, blir jag tilltalad att det ej går på grund av tidsbrist. Dessutom uselt bemötande på telefon, där han efter ett tag konstaterar att det är ett dolt p-tillstånd det handlar om när det var det första jag sade.

R
Skrev om Parkeringstjänst Väst AB

Parkeringsböter pga "slarvigt" anbringad dekal i framrutan, endast 3/4 av tillståndet syns. Hävdar foto dokumentation från kontrollant 130, men vill inte lämna ut denna. Uselt bemötande på telefon