Paydrive

1.3

22 omdömen om Paydrive

Felicia L
Skrev om Paydrive

VARNING FÖR BLUFFÖRETAG. Helt omöjlig att säga upp denna försäkring. Vi har varit kunder sedan 2018, då var det ingen bindningstid. Under tiden blev det tre månaders bindningstid och sedan 2022 ett års bindningstid. Men trots att vi med hjälp av ett annat försäkringsbolag sagt upp i tid vägrar Paydrive godkänna det. Det enda vi kan göra är att göra ett ägarbyte på bilen för att på så sätt komma ur detta vidriga företag. Välj ett seriöst välkänt försäkringsbolag istället.

Robert Z
Skrev om Paydrive

Kanon bra kundtjänst som hjälpte mig snabbt med mitt ärende. Lätt att installerar pucken.

Ahmad A
Skrev om Paydrive

Oseriöst bolag som bluffar sina kunder Oseriöst bolag som bluffar sina kunder. Gick med för att det skulle ingå 3 månaders försäkring för kostnaden av 1 månad. 1) Först kommer en faktura om böter för att deras "bilbox" inte var monterad, notera att bilboxen kom 3 veckor försenad. 2) De meddelar att man får ett erbjudande i slutet på den 3:e månaden för att avgöra om man vill förlänga eller inte. I slutet på den 3:e månaden väljer jag att ringa själv då jag inte vill förlänga (och faktumet att jag inte fått något erbjudande...

Christian K
Skrev om Paydrive

Paydrive är ett bluffbolag. Avtal och fakturor stämmer ej mot vad som sägs av säljare. Ta ett annat bolag!

Klaus R
Skrev om Paydrive

Ett blufföretag som blåser sina kunder på pengar. Tänk noga igenom innan man funderar på att byta till detta bolag. Det är extremt mycket dyrare än vad som framkommer vid tecknande av försäkring. Vad som skulle ske vid en eventuell skada vågar jag inte ens tänka på. En stjärna är 2 för mycket. Vill återkoppla efter fortsatta problem med företaget. En kundtjänst som ljuger och uppträder hotfullt när man konfronterar företaget med fakta. Företaget valde i denna stund själva att avbryta försäkringen utan att vara överens med...

Jonas Å
Skrev om Paydrive

Undvik som pesten! Blev pålurad en försäkring från Paydrive via en bilhandlare. Det såg OK ut, skulle räcka i 3 månader och sedan försäkrade säljaren att Paydrive skulle höra av sig med ett nytt avtal beroende på hur jag kört och att jag då enkelt kunde välja att avsluta. Tre månader senare. Fick aldrig något meddelande utan istället dök en ny faktura upp. Efter 3,5 timme (!!!!) i telefonkö kom jag äntligen fram till kundtjänst som sa "Men du har ju precis skrivit på för ett år till". Ingen bekräftelse via mail eller post...

Helén S
Skrev om Paydrive

Oseriöst företag! Jag sålde min bil för 3 månader sedan till Riddermark men Paydrive fortsätter fakturera mig för sin försäkring och de svarar inte på varken mail eller telefon eller meddelande i Mina Sidor. I 3 månader har jag väntat på svar från dem, nu bestrider jag 3 fakturor. Välj ej Paydrive !!

Jonas Mikael H

Jag satt i telefonkö 4 timmar och 20 minuter, att jag kom längre fram i kör berodde inte på att dom svarade utan att batterit tog slut eller att kunderna gav upp till slut. Det var 55 st före mej i kön 11,30 klockan 16,00 var det 2 st före mej, dom svarade aldrig. Det värsta bluffarna jag kommit i kontakt med.

Carl-Gunnar T

Blufföretag - och detta blir lite mer klart nör man undersöker var VDn har ”jobbat” tidigare - på Allra😡 Någon som minns bluffen med våra premiepensionspengar för några år sedan? Nu har han och hans ledning kapat detta företag som ju funkade alldeles utmärkt när Telia stod som ägare. Telia har blivit förda bakom ljuset. Affärsiden verkar vara att göra det väldigt lätt att teckna en försäkring men sen omöjligt att säga upp densamma. Jag har anmält Paydrive till Konsumentverket idag - till vad nytta detta kan ha.🤬 C-G Taube

KAY J
Skrev om Paydrive

Otroligt oseriösa, Höjer premien från 350kr till 1900kr i månaden på en volvo xc60 med ca 50 körda mil i månaden och medelar inte detta. Går i praktiken inte att ringa dom för att kunna säga upp försäkringen. Ringer man så säger dom på telefonsvararen att det inte finns några fler tider för dagen att kontakta dom. Uppmanar alla som har vart i kontakt med detta oseriösa företag att anmäla dom till ARN.

ERIK S
Skrev om Paydrive

Värdelös support, går inte att komma fram på telefon - "Ring nästa vardag" när man ringer på en vardag. Att det bara går att säga upp abonnemanget via telefon - och att ni inte svarar i telefon, kan ju inte vara godkänt någonstans. Katastrof.

ZHITAO H
Skrev om Paydrive

Den Paydrive boxen räknade mina körda mil helt fel: ungefär 10 gånger mer än den riktiga siffrorna. När jag ringde berättade kundtjänst att deras tekniska personal skulle undersöka problemet. Men de ringde aldrig tillbaka. Sådan här repeterade flera gången, tills jag sade upp mig efter tre månader. Det kostade mig mycket pengar och tid.

MARION A
Skrev om Paydrive

De är riktiga skojare och lurar de som försäkrar sig hos dem. De ändrar villkoren i försäkringen utan att du får någon information om det. Har nu försökt komma in kontakt med dem sedan flera veckor för att avsluta försäkringen hos dem utan att lyckas. Jag har nu suttat i telefonkö i över tre timmar som sedan bara avslutas med att de inte kan ta emot samtal och att man ska ringa igen nästa vardag. Deras krav för att avsluta försäkring är att man ska ringa utan möjlighet att komma i kontakt med dem. HELT BEDRÖVLIGT!

VÄINÖ N
Skrev om Paydrive

VARNING för Paydrive. Du får ingen svar på mejl. De skickar fakturor fast man inte valt deras tjänster. Bara att bestrida, följ bara konsumentverkets anvisningar om hur man bestrider faktura.

JOHAN L
Skrev om Paydrive

Paydrive är ett i riktigt oseriöst företag som jag avråder alla från att anlita. Anledningarna är flera: - Min premie för vår XC60 har ökat från ca 600kr/ mån till 1700kr/mån utan att det har motiverats och trots att jag kör "Supersäkert" och färre mil än tidigare. Företaget har av någon anledning höjt det fasta dygnspriset till över 40 kr/mån från tidigare 7 kr/dygn. Jag kör mindre och enligt Paydrive väldigt säkert, men min premie har ändå tredubblats. - När jag vill prata med Paydrive ringer jag kundtjänst men har...

Susanna Cecilia Linda B

Om det gick att sätta lägre skulle jag göra det. Ville avsluta försäkringen igår via kundservice (orkar inte ens förklara varför mer än att det här är ett blufföretag numera) och fick först svaret att de har ändrat villkoren och att min försäkringsperiod sträcker sig till maj 2023. Jag skulle alltså behöva vänta sju månader innan jag blir fri. Jag undrar när denna förändring har skett och när de har informerat om det. Får svaret att det har skickats ut. Efter att ha ifrågasatt detta ändrar sig killen plötsligt och säger...

NAOMI AKAFARE A

DET ÄR FRUKTANSVÄRT & SCAM!!! Snälla köp inte!!! När jag upptäckte att det var en bluff försökte jag stoppa försäkringen, men jag tvingades betala i 3 månader och då höjde priset från 153kr fast avgift till 428kr och 0,9/mil till 6,39/mil.

Annika Magdalena S

Sorgligt dåligt Paydrive, detta duger inte längre. Funderar du på att bli kund? Bli INTE det! Om jag kunde ge lägre betyg än 1 skulle jag göra det med glädje. Jag har varit nöjd kund sedan 2017, men det senaste året har allt utvecklats till en katastrof. Dosan slutade fungera utan att jag fick något meddelande om det. Kundtjänst som svarar på mail fyra månader senare. Debiteringar som plötsligt är mycket högre än någonsin tidigare. Ringer man på dagtid blir man uppringd på kvällstid av ett gäng personer som inte har tillgång...

Marcus F gillar detta
THOMAS T
Skrev om Paydrive

Fruktansvärt dåligt företag. Ingen vet vad den andra gör och det är omöjligt att få tag i någon som vet något. Har försökt att ringa och säga upp mitt avtal flera gånger, men en röst på telefonsvararen säger att de inte har möjlighet att besvara mitt samtal idag. Jag läste att företaget blivit börsnoterat i dagarna, hoppas verkligen ingen luras att investera sina pengar i detta blufföretag. Med deras metoder lär dom gå i konkurs innan årsskiftet.

Marcus F gillar detta
STEFAN J
Skrev om Paydrive

Kundtjänst svarar inte, inte ens på sina ordinarie öppettider. Jag ångrade mitt köp av försäkring hos dem, väl inom angiven tid, men har väntat i över två veckor på återkoppling. Det här är ett oseriöst företag.

Olof Ingemar E

Jag var mycket nära att teckna ny försäkring eftersom jag gillade idén med premie beroende av körstil. Observera då att efter 3 månader tillkommer 117 kr/månad i fast avgift vilket i mitt fall betyder ett helt års körsträcka! Detta framkommer i steg två när man lägger in sina uppgifter.

Erik M
Skrev om Paydrive

Vilken bluff. Först försökte jag med min privata Beetle, för gammal. Sen försökte jag med mitt företags Dodge, där dom skulle ha lika mycket på 2 månader (1840, mån) som jag har idag hos Länsförsäkringar Blekinge. OCKER!! Ska tilläggas att jag har ca. 500 000 tusen skadelösa mil, (fem hundra tusen mil), såväl i bolag som privat.