PoolKungen AB

2.4

5 omdömen om PoolKungen AB

Ola P
Skrev om PoolKungen AB

Jag har i flera år (sedan 2017), ända sedan vi byggde vår pool och tillhörande Minimaster som inte har fungerat sedan dag ett, haft ett "extrajobb" med att reklamera denna. Jag har lagt ner timmar och åter timmar på att jaga Poolkungen i allt. Nu när jag till slut gett upp om att få ordning på den så visar det sig dessutom att Poolkungen inte vill betala sin underleverantör för utfört arbete och det material han införskaffat och därför kräver han helt förklarligt mig på detta. Jag kan, inte bara med detta som exempel, starkt...

Lars Tobias W
Skrev om PoolKungen AB

Håll er borta från Poolkungen. Allt går väldigt smidigt i början och mitt spabadslock kom väldigt snabbt. 12'000kr kostade locket (är ett stort bad) men efter drygt ett år märker jag att det blir en vattenansamling på locket. Sen efter ett skyfall så knäcks det itu. Ska såklart inte hända men ska självfallet gå på garantin samt lösas av Poolkungen. Men efter några mail med deras kundansvarige påstår han att det är självförvållat (gjort av mig m.a.o) och garantin gäller ej (!?!) Han stänger ärendet utan att jag får svara på hans påstående. Så nu väntar en anmälan på dem genom ARN.

Joakim A
Skrev om PoolKungen AB

Köpt en Eco premium som jag monterat själv, väldigt nöjd med produkten. Hade ett problem med UV lampan som inte funkade, reklamationen löstes på 2 min av poolkungen i Jönköping.

Bengt Patrik L
Skrev om PoolKungen AB

Var försiktig med att anlita Poolkungen! Mina erfarenheter är att de har en snygg och välpolerad yta där kundbemötandet till att börja med upplevs väldigt proffsigt. När man sedan får problem så skyller de ifrån sig på deras underleverantör och tar inte själva ansvar för de produkter de säljer. De har väldigt låg teknisk kunskap och ger direkt felaktiga råd vid poolbyggnation. Själv var jag tvungen att gå via Allmänna Reklamationsnämnden för att få rätsida på alla problem som Poolkungen förorsakade.

Kenth N gillar detta
Jojje L
Skrev om PoolKungen AB

Snabba svar bra service enkelt att få kontakt med. Köpte en pool som jag har monterat själv. Poolkungens support var lätt att få tag i. Bra priser. Kan inte lämna en 5:a p.g.a leveranstiden var längre än vad som angivits.