Råkultur

Råkultur

Ring 08-69 62 32 www.rakultur.se
4.4

Råkultur är sushirestaurang med höga ambitioner som drivs av den prisbelönta Restaurang Esperanto. Råkultur erbjuder sushi med säsongens fisk, till detta kan du få högklassigt te. Vi tar ej bordsboking! Endast drop-in.

9 omdömen om Råkultur

Joakim I
Skrev om Råkultur

Helt klart det bästa sushistället i stan! Värt priset och definitivt väntetiden. Man får även en varm och skön handduk som man kan tvätta ansikte och händer med innan man äter.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4118 omdömen 4.0 av 4118 omdömen

Jessica I Jessica I
Nathalie N
Skrev om Råkultur

Har varit hos dem vid flera tillfällen. Servicen är inte direkt deras starka kort... Håller inte koll på vem som beställde vad och är allmänt stressade och ointresserade. Sommartid när man kan sitta ute har restaurangen en viss charm som är svårslagen, kvalitén på maten varierar dock kraftigt från gång till gång. Sist lyckades delar ur sällskapet dessutom bli matförgiftade, vid kontakt med restaurangen om det informerade de om att deras personal varit hemma i magsjuka! Till deras försvar erbjöd de en ny middag, gratis,...

Maciek D
Skrev om Råkultur

Maten var super god! Ostron och sashimi smakade som himmel. Tyvärr sänkt betyg för missar i serveringen: förätten serverades till en person trots att 2 varit beställda, vi fick inga servetter trots att grannbordet fick det. Personalen - unga och trevliga människor som behöver lite mer erfarenhet innan de blir proffsiga. De fick bra med dricks som uppmuntran.

Jakob D gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7928 omdömen 4.3 av 7928 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

AMANDA F
Skrev om Råkultur

Var på Råkultur tillsammans med min pojkvän, vi bad servitören ta in sina favoriter hälften kött och hälften fisk. Vi var väldigt glada och belåtna efter det besöket och jag kan varmt rekommendera stället om man vill ha grym sushi till budgetpris. Sushin var perfekt med häftiga toppings såsom popcorn och choklad och allt smakade helt fantastiskt!

Nikke L gillar detta
Heidi
Skrev om Råkultur

Mycket god sushi och väldigt trevlig personal! Jag var här och åt lunch. Det kostar lite mer än på en vanlig lunchrestaurang men då blir du serverad vid bordet, får en varm handduk att torka händerna med och får en otroligt god lunch. Atmosfären är lugn och avslappnad. Hit kommer jag att återkomma många gånger!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8083 omdömen 4.3 av 8083 omdömen

Christian L
Skrev om Råkultur

Enda sushin jag ätit i Stockholm som matchar vad jag har ätit i Japan. Det är inte traditionellt men är sanslöst gott.

Gustaf B
Skrev om Råkultur

Stockholms bästa sushi, i klass med den man får i Tokyo.

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Martin S

Råkultur = Smakupplevelse

Martin B
Skrev om Råkultur

Råkultur är nåt nytt i Stockholm och det är kul med deras höga ambitionsnivå. Många roliga kombinationer men efter några besök så saknar jag en standardsushi som håller hög klass. Stort plus för te-servering före och trevlig service.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4730 omdömen 4.2 av 4730 omdömen

Besökte Paraden kl 18.00 den 9/5, vi fick bord på övervåningen. Atmosfären och maten är finemang! Det som saknas och skulle kunna ge