Restaurang Cypern

Restaurang Cypern

Ring 08-612 57 79 www.restaurangcypern.com
3.8

Enligt sägnen så uppsteg Afrodite (kärlekens och skönhetens gudinna), ur havets vågor vid Petra tou Romiou (grekens sten) i Paphos.

5 omdömen om Restaurang Cypern

Patrik R
Skrev om Restaurang Cypern

Mysig och genuin grekisk/cypriotisk restaurang. Stämningen är mysig och maten är vällagad. Vi brukar även köpa takeaway från deras 100kr söndagsmeny.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7941 omdömen 4.3 av 7941 omdömen

Fantastisk miljö, hyfsat trevlig personal, den stekta potatisen som istället var friterad i småbitar var en besvikelse.

Linda B
Skrev om Restaurang Cypern

Redan innanför dörren möts du av någon i den fantastiska personalen, redan vid första besöket får de en att känna sig som en stamgäst! Jag rekommenderar er att prova meze, deras dolmas är himmelska! Vettiga priser och mycket gott att välja mellan!

Michael Ö
Skrev om Restaurang Cypern

Cypern blev redan efter mitt första besök en utav mina absoluta favoritrestauranger. Underbart god mat (Rekommenderar lammfilén, framför allt), till acceptabla priser och mycket generösa portioner. Allt ramas in av en trevlig atmosför och en ännu trevligare personal. Rekommenderas varmt!

Emma K gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4743 omdömen 4.2 av 4743 omdömen

Trevlig personal med en god mat, andra gången vi gick hit på Amex Platinum det säger allt att vi återvänder.

Lisa P
Skrev om Restaurang Cypern

Stället ser inte mycket ut för världen på utsidan men personalen är jätte trevlig och maten är super god. Plus också för det trevliga bemötandet trots att vi hade med oss en 3-åring med spring i benen. Rimlig prisnivå för en kväll när man inte orkar laga mat själv.

Emma K gillar detta
Tobias B
Skrev om Restaurang Cypern

Jag har många gånger passerat Restaurang Cypern på vägen hem längs den inte alltför sköna Valhallavägen, utifrån ser stället ut som en kvarterskrog i budgetsegmentet. När man kliver in möts man dock av en mysig och trevlig atmosfär. Personalen är mycket trevlig, lyhörd utan att vara allt för påflugna. Vi käkade två rätter där förätten med alla goda röror var höjdpunkten. Jag rekommenderar dig som är sugen på grek-cypriotisk mat att testa det här stället, man ramlar inte av stolen av upplevelsen men det är mycket gott och trevligt.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen