Restaurang Seyhmus

Restaurang Seyhmus

Ring 08-658 55 55 www.seyhmus.se
4.0

Flera tidsskrifter och tidningar i Stockholm har publicerat mycket positiva reportage om den här unika restaurangen. År 2007 gavs en bok ut med Seyhmus matrecept i serien “Mat för dagen”. Nyfiken? Kom och smaka själv. Välkommen!

3 omdömen om Restaurang Seyhmus

Magnus B
Skrev om Restaurang Seyhmus

På knivsöders mest skarpa sida. Buffén är gigantisk och smakrik. Som ett prisma av färger; en palett av smaker. Ibland offrar jag två zonbiljetter på SL remsan och drar några korta t-baneminuter upp mot Högalindsparken. Där sitter jag sen och låter själen sjunga med i grönsakslandets hymner; som en av få svenska Heffaklumpar bland vegeterande buddhistiska kosmopoliter och en och annan sympatisk jalla jalla muslim.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Minna H
Skrev om Restaurang Seyhmus

många olika rätter och härliga juice av granatäpple och någonting annat, kommer inte ihåg vad. oftast lediga bord. varmrätterna brukar vara lite ljumma så dom kan jag inte rekommendera. men salladsbuffén är kalas. också flera olika sorters teer till efterrätt. Relativt billigt, senast jag var där så kostade det typ 80 spänn.

Ellinor B
Skrev om Restaurang Seyhmus

Seyhmus ligger inte i smeten på Söder, utan lite lugnare till på Hornstull. Då jag har varit där har det aldrig varit fullsatt, och det finns några bord utanför på gatan då det är fint väder. Jag har för mig att buffén kostar 90 kronor och det finns fem varma rätter att välja mellan, som till exempel lasagne, falafel, gryta med sojaprotein, ratatouille och råris. Sedan finns det massa kalla rätter/sallader (kring 20 stycken kanske). Där kan man välja mellan olika bönsallader, kikärtsblandningar, vinbladsdolmar, grönsallad,...

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen