Sibiriens Soppkök

Sibiriens Soppkök

Ring 08-15 00 14 www.sibirienssoppkok.com
4.0

Sibiriens Soppkök är en liten intim familjerestaurang där allt är hemlagat från grunden. Vi är specialister på soppor från hela världen. Vi har även à la carte, catering och dagens lunch.

15 omdömen om Sibiriens Soppkök

Anton J
Skrev om Sibiriens Soppkök

Sannolikt Stockholms bästa soppor, och ett trevligt hak att slinka in på. Rekommenderas varmt!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4731 omdömen 4.2 av 4731 omdömen

Maten bra, serveringspersonalen kunde mkt dålig svenska - svårt att förstå, toaletten så mörk att det var osäkert var skålen var, hög ljudni

Jacob K
Skrev om Sibiriens Soppkök

Riktigt gosa soppor och mysigt ställe. Bra priser och min favorit va kantarellsoppan.

Jakob D gillar detta
Jakob D
Skrev om Sibiriens Soppkök

Efter att ha läst alla recos bestämde jag mig att gå till Sibiriens Soppkök med min bror och nu fattar jag varför alla har hurrat över detta ställe! För 180 spänn valde jag tre fantastiska soppor: Chorizo - favorit bland de tre. Riktigt riklig smak av Chorizo med stora Chorizobitar Gulasch - Nästan "Åreskuta" känsla, vilket är ett riktigt bra betyg. Kantarell - Kan inte gå fel! Allt detta för endast 180 spänn! Super!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Andreas H
Skrev om Sibiriens Soppkök

Det här är andra gången jag varit i Sibirien utan att frysa. Förra gången var det en thailiknande soppa som var godkänd, men idag var det en Biffsallad Teryaki jag skulle vilja rekommendera ALLA! Servicen har aldrig varit mer än medium, och trots att restaurangen inte är större än min toalett med extremt få bord så Har jag fått vänta över 20 minuter på maten. Dock får man alltid en korg med bröd och en fantastisk vitlöksröra som innebär omedelbart hångelförbud. Så det kan vara värt att vänta på maten!

Hanna B
Skrev om Sibiriens Soppkök

Kalas bra ställe! Verkligen. Fisksoppan är riktigt fin och man får bröd och färskost tills man storknar. Ägaren höll till och med ett bord till oss i 45 minuter trots att det egentligen ej går att boka bord där. Mycket prisvärt och fantastiskt gott!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8088 omdömen 4.3 av 8088 omdömen

johan s
Skrev om Sibiriens Soppkök

mycket trevligt ställe i centrala stan. Prova gärna deras gröna currysoppa! Har dock vid lunchtid brist på plats

Linn E
Skrev om Sibiriens Soppkök

Vi kanske hade otur? Fick ett mycket trist bemötande, torrt bröd och en soppa som inte var mer än "sådär". Dessutom gick en propp så var kolsvart i lokalen. Får nog ge det en chans till någon gång...

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Johan W
Skrev om Sibiriens Soppkök

Finns det någon godare mer vällagad soppa i Stockholm? Svar: NEJ! Sibiriens Soppkök är det perfekta stället för en god lunch men nästan ännu bättre för en mysig date på kvällen! Stället utstrålar värme och lugn. Det går inte att få en misslyckade date på denna underbara ställe ;-)

Tobias B
Skrev om Sibiriens Soppkök

Sibiriens Soppkök är helt klart värt ett besök, deras soppor är som någon annan nämnde helt klart värt varenda spänn. Dessutom är lokalen, som utifrån sett ser galet risig ut, super mysig när man väl kommer in.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7929 omdömen 4.3 av 7929 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

Magnus R
Skrev om Sibiriens Soppkök

Litet & mysigt med fantastiskt god mat, Glöm inte att ringa och beställa bord (ca 20 sittplatser). Det enda man kunde önska är en något mer avancerad vinlista. http://vinotinto.wordpress.com/2008/03/02/ater-i-stockholm/

Björn G
Skrev om Sibiriens Soppkök

Soppa? Något jag inte trodde att jag skulle vilja betala mer än en femtiolapp för. Efter att ha testat deras "tre små soppor" så är jag helt såld. Gemytlig nästan lite östlig stämning, dock trångt. Värt varenda spänn. Fantastiskt!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4159 omdömen 4.0 av 4159 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Daniel M
Skrev om Sibiriens Soppkök

Hit vill jag gå och testa maten nån gång. (varför kan man inte bara ange det utan att värdera företaget...)

Damian G
Skrev om Sibiriens Soppkök

En liten, mysig restaurang där de specialicerat sig på soppor. Menyn varieras ofta och man kan alltid hitta någonting man är sugen på just för stunden. Man får alltid ett mycket gott bröd till maten. Dessvärre måste man ofta stå och vänta på bord då det är så pass litet.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4118 omdömen 4.0 av 4118 omdömen

Jessica I Jessica I
Malou G
Skrev om Sibiriens Soppkök

Kul affärsidé! Mycket goda soppor!

Nils v
Skrev om Sibiriens Soppkök

Detta ställe är en klassiker! I en liten gemytlig lokal rymmer sig denna sopprestaurang som särskilt kan rekommenderas för luncher. De uppdaterar sin soppmeny på daglig basis och jag kan särskilt rekommendera de "redda" sopporna. Personalen är oerhört trevlig och gjorde mig till stamkund under de två åren vi hade kontor i närheten. Klart värt ett besök!