Studentconsulting Sweden AB (publ)

Studentconsulting Sweden AB (publ)

2.4

StudentConsulting erbjuder företag och organisationer prisvärda bemanningstjänster utförda av studenter från Sveriges universitet och högskolor.

9 omdömen om Studentconsulting Sweden AB (publ)

ROBERT G
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

Verkade seriöst till en början men visade sig att dom inte kommunicerar mellan varann samt inte ger ett bra intryck gällande sin administrativa styrning. När jag ställde raka klara frågor som man skulle återkoppla på via telefon men istället får jag sms som kan rent utsagt tolkas som dagis fasoner där man påstår saker och tar noll ansvar. Alla kan göra fel inkluderat jag själv kan dock säga att jag tar mitt ansvar och fullt ägandeskap i mina misstag. Välj en annan rekrytering i Västernorrland som sköter sig!

Kristina W
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

Konstig hantering av ansökningar, samma annons lades ut två gånger utan att ansökningsdatum hade gått ut. Försöker att kontakta rekryteraren under processens gång, men lyckas inte med detta. Då jag väl får kontakt så hävdar de att de försökt att nå mig flera gånger utan svar, vilket inte stämmer. Om man är intresserad så lämnar man väl ett meddelande på telefonsvararen eller på mail kan man tycka. Väldigt märklig hantering och inget vidare bemötande heller. Tyvärr smittar ju deras dåliga beteende av sig på det intryck man får av den som anlitat dem. Det känns inte seriöst helt enkelt.

johan l
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

Vidrigt hur oproffsigt dessa människor beter sig på det här företaget. De bryr sig överhuvudtaget inte om sina kandidater och kompetenta är dom inte. Ingen vidare människosyn har dom heller.

Adel A

StudentConsulting är bäst

Håkan T
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

VARNING! Ett riktigt skitföretag. Bahandlade mig riktigt illa under och efter en intervju. Har sedan sökt jobb som jag är klart kvalificerad för utan att få reda på varför jag inte fick tjänsten.

M
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

Jag rekommenderar inte studentconsulting, jag sitter just nu i Oslo, med ett jobb från dem. Vi hyr även boende av dem. Vi har 40 kr i timmen mindre än de som jobbar fast på vår arbetsplats. Som om inte det är anledning nog att klaga bor vi i ett mögelangripet hus där 9 personer delar på ett minimalt kök och en toalett. Student var här så sent som idag, men tyckte att våra kläder, möbler och rum (för att inte tala om oss) luktade "konstigt" eftersom vi inte har städat ordentligt. Hur skall man kunna hålla ordning när vi är...

Christina M
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

Studentconsulting är det bästa bemnningsföretaget för studenter enligt mig, i alla fall det som ligger i jönköping. De förstår verkligen hur en students vardag ser ut med oregelbundna pluggtider, tentor och arbeten. Dels för att de lyssnade på oss när vi sa hur vi ville ha det men också för att de aldra flesta innom företaget själva är eller har varit studenter. Enda nackdeln är kanske att de inte hade så stora möjligheter att ge mig arbete innom ekonomi fast det var väldigt kul att köra truck också... Dessutom var lönen mycket högre än på mina tidigare arbeten.

Malin O
Skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)

De är effektiva och vill verkligen att studenterna ska få jobb. De gör sitt jobb väldigt bra genom att leta efter studenterna så att studenterna inte behöver sitta hela dagarna och leta efter alla olika jobb som finns. Verkar måna om att ge studenterna jobb.

Malin O