Mikael Petersson

Mikael Petersson

Mikael Petersson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona

Mikael Petersson har varit registrerad mäklare sedan 2017-12. Mikael Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2018-01 och har fått 151 omdömen med ett betyg på 4.7. Mikael Petersson har haft 63 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 88% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Väljer du mig får du en mäklare som är tillgänglig sju dagar i veckan. Jag tar reda på kundens behov, gör en marknadsplan och väljer ut vilken marknadsföringsmetod som ger flest spekulanter och resulterar i en lyckad försäljning.

Hur ser din drömbostad ut?
En modern villa på en sjötomt.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har jobbat inom försäljning i tio år samt har flera års högskolestudier inom försäljning och marknadsföring. Utöver detta har jag ett stort båtintresse och är även utbildad fartygsbefäl.

151 omdömen om Mikael Petersson

Sedan starten hos Reco 2018
Anders J
Köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
Pottholmen

Affären är inte klar ännu. So far so good

Svar från Mikael Petersson

Tackar för det fina omdömet. Trevligt att höra.

Peter L
Sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
Holmsjö

Mycket bra och positivt bemötande. Träffade flera mäklare inför vår försäljning men både jag och min fru var rörande överens om vem vi skulle välja när vi träffat Mikael.

Svar från Mikael Petersson

Tack för den fina rekommendationen. Härligt att ni är nöjda med allt.

Berith L
Senoren

Mikael är professionell och trevlig. Allt gick jättebra med försäljningen av huset. Rekommenderar honom!

Anna T
Tving

Fantastiskt bra och lätt att ha och göra med! Den absolut bästa jag stött på! Mycket hjälpsam. Svarar snabbt och är alltid tillgänglig! Mycket skicklig på sitt jobb. Kan rekommendera alla till honom!

Svar från Mikael Petersson

Tackar för det fina omdömet och trevligt att höra att allt är enligt belåtenhet. Önskar nu en härlig vår!

Marie H
Rödeby

Snabb kontakt och försäljning. Lätt tillgänglig och mycket kunnig. Vi kunde inte vänt oss till en bättre mäklare.

Svar från Mikael Petersson

Tack för den fina rekommendationen. Härligt att ni är nöjda med allt.

Sebastian W
Köpte sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
Rödeby

Mikael Petersson har varit helt otrolig från första kontakten till köpet av huset genomfördes. Mikael har varit väldigt tydlig, haft bra koll, har haft svar på alla frågor man haft under husvisningen och hela processen efteråt. Vi har hela tiden känt oss trygga med Mikael som mäklare.

Felix J
Karlskrona Centralt

Mycket behjälplig och vi kände oss väl bemötta!

Svar från Mikael Petersson

Roligt att höra! Tackar för det fina omdömet!

Jacob S
Pottholmen

En mycket kompetent och hjälpsam kille som ville väl både för säljarens och köparens räkning! Vi är mycket nöjda med flexibilitet och återkoppling på våra frågeställningar. Väl ordnat möte vid avtalsskrivningen. Rekommenderar honom starkt till vänner och bekanta !

Linnea I
Sturkö

Professionell, trevlig, mycket påläst och gav väldigt bra återkoppling. Vi fick även många goda råd och idéer av Mikael som gynnade försäljningen. Rekommenderas varmt, en otroligt bra mäklare! /Linnéa Isljung

Svar från Mikael Petersson

Tackar för det fina omdömet och trevligt att höra att allt är enligt belåtenhet. Önskar nu en härlig vinter!

Lisa M
Trossö

Hej, Jag uppfattar Mikael Petersson som mycket engagerad, kunnig och professionell som mäklare. Mikael är lättillgänglig och återkopplar alltid vilket är viktigt när man gör en stor affär, det gör att man känner sig trygg som köpare. Men framförallt, vilket jag uppskattade mest, så gav Mikael ett seriöst och samtidigt varmt intryck. /Lisa

Svar från Mikael Petersson

Stort tack för det fina omdömet. Härligt att höra att du är nöjd med allt!