Texas Longhorn Östermalm

Texas Longhorn Östermalm

Ring 070-870 17 71 www.texassmokehouse.se
4.3

Hos Texas Longhorn på Humlegårdsgatan 1 i Stockholm står kolgrillen i centrum. Där serveras Sveriges bästa kött i sann Texas anda med de mest aptitliga tillbehör man kan tänka sig!

20 omdömen om Texas Longhorn Östermalm

d
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Var där med jobbet nyligen och det var riktigt bra faktiskt, trevlig personal och bra mat. Det som gör att det "bara" blir en 4:a är att stekgraden inte var i närheten av det jag beställde.

Björn W gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4728 omdömen 4.2 av 4728 omdömen

Penelope S Penelope S
Andreas H
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Fantastisk service och grym mat - helt klart! :)

Rickard E
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Priset kan diskuteras. Men maten är förvånandsvärt bra, mycket god!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
ANDREAS I
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Varit där en gång, då fick vi bra service. Personal med humor, man sitter väldigt trångt men det gör hela restaurangupplevelsen bara mysig. För dig som inte besökt Texas Longhorn så har de alltid bra kött med stort utbud på tillbehör.

johan s
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Mycket trevligt restaurang i centrala stan. Prova gärna deras ribbs! priset tåls att diskutera men men.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7927 omdömen 4.3 av 7927 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

Theo M
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Super god mat - speciellt det med amerikansk influens (typ revbensspjallen!) Dock kunde det vara effektivare!

Stellan E
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

God mat trevlig personal. Stans bästa kött helt enkelt.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4118 omdömen 4.0 av 4118 omdömen

Jessica I Jessica I
Olof B
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Till Texas Longhorn kan man komma tillbaka och få en ny smakupplevelse gång på gång på gång. De har en väldigt väl komponerad meny. Om jag inte minns helt fel så har de dessutom riktigt god öl. Ett minustecken måste vara att man kanske inte kan ta sin vegetariska date med till Texas Longhorn, eftersom att hela konceptet lever på kött och "steak"-modellen. Men god är maten, trevlig är personalen (en servitris har stannat och talat med mitt sällskap om användandet av vattenpipa, vid en tidig middag). Dessutom tycker jag att det är häftigt hur man ser kockarna "in action".

Mattias B
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Ingen annan stans i stan äter man en steak som här... skulle ev vara ett annat Texas då... Och den egna såsen... men gud...

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8083 omdömen 4.3 av 8083 omdömen

Conny E
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Klart bästa kött restaurangen baserat på utbudet. Tack vare att man inte kan boka och om man inte vill vänta i baren var där när dom öppnar så är man ute i god tid.

Philip K
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Var en gång i tiden riktigt bra, men personalen har med framgångarna lagt till sig en jargong som förmedlar att de kan och vet mer än gästen. Tjejer blir himlade med ögonen åt och mig förklarade de hur maten skall smaka för. Detta var efter att vi väntat över en timme på maten, fått in den (ribs) och konstaterat att de var helt olagade. Som att äta råa ribs doppade i glace. Men jag fick då frågan - hur vill DU ha dem, som om det var något speciellt med att jag ville ha dem tillagade.

Samuel M gillar detta
Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Martin S
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Väldigt gott grillat. Man blir väldigt mätt och personalen är bra.

Jonathan R
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Ett väldigt bra steakhouse. Deras egna steaksauces är helt fenomenala, speciellt "Tiger Sauce". De har även ett väldigt stort utbud av starka såser som du inte hittar någon annanstans (om jag inte missminner mig fanns en sås med 500,000 scoville units=starkt) Om du är närmare Hötorgshallen kan du även gå till Texas Burger Co vilket jag tror har samma ägare - de har iallafall samma såser och utbud. Hamburgarna är grymma!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4151 omdömen 4.0 av 4151 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
John H
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Jag suktar jämt efter deras utsökta spare ribs! På lunchen är det alltid mycket folk, på kvällen är det alltid mycket folk, det går inte att boka bord närsom och dom borde bygga ut så fler rymms så kommer jag oftare. Detta är min favvo bland denna typ av restauranger.

Annalisa W
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Texas Longhorn är stället jag alltid återkommer till. Perfekt stekt kött - alltifrån lamm till kyckling fajitas. God öl i kylda glas - precis så jag vill ha det. Humana priser för en middag på stan och alltid trevlig personal. Det som är förbannat synd är att man aldrig orkar efterrrätten, men man kan ju inte få allt. Eller?

Björn W
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Riktigt bra mat i minst sagt rejäla portioner. Än så länge har alla rätter jag provat motsvarat förväntningarna med råge. Upplagt för biff-koma:)

Damian G
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Börja kvällen med deras jug of margerita och fortsätt med deras omtalade ribbs och en iskall öl! Varma rekommendationer även till deras kötträtter som man garanterat njuter av för fullt! Små lokaler där man inte kan boka bord på gott och ont, man får därför vara beredd på att ta en öl i baren medan man väntar.

Björn W gillar detta
Melina G
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Här äter man de godaste ribbsen som finns! Inget kan slå dem och restaurangen har sin egen underbara bbq-sås. Dessutom kan man, om man är riktigt hungrig, beställa 1 kg entrecôte, men själv har jag endast provat de mer normala portionerna. Allt kött är otroligt välhängt och gott och serveras perfekt stekt. En middag för riktiga köttälskare!

Ted  P
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Gillar du kött - Gillar du Texas! Vill du äta en riktigt god köttbit är det till Texas du ska gå. Det finns ett par saker som gör Texas oslagbart. 1. De serverar bärsen i kylda glas, precis som en öl ska serveras. 2. De tar inte bordsbeställningar, vilket gör att man hinner jaga upp en rejäl aptit i baren innan man får sitt bord. Har du inte varit på Texas, skynda dig dit...

Jenny R
Skrev om Texas Longhorn Östermalm

Det är ofta fullt och trångt, men ett jätte bra alternativ om man vill ha en riktigt god biff. Deras majskolvar är supergoda. Trevlig person. Inte så varierande meny men det som finns där är väl värt ett besök.