Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg Bygg & Inredning

tollberg.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Tollberg Bygg & Inredning! Vi tror att du som kund tycker det är skönt att inte bara ha en duktig hantverkare utan en samarbetspartner som kan ta hand om hela ditt byggprojekt. Vi kan hjälpa dig med allt från Garderobsinredning, Platsbyggd köksförvaring och Källarlägenhet till Walk in closet, Bygga altan, Insynsskydd...

72 omdömen om Tollberg Bygg & Inredning

Sedan starten hos Reco 2019

Bostadsrättsföreringen M

Jessica G
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Bra bemötande och väl utfört arbete. Lätt att ha att göra med! Mycket nöjd.

Rickard N
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Snabbt besök efter inledande kontakt och sedan snabb offert på renovering av kök. Bra kommunikation innan och under arbetet. Flexibla med att flera nya arbetsuppgifter adderades under projektets gång. Dessa utökningar var drivna av oss som kund, utan försök från företaget att själva "sälja in" mer arbete. Slutresultatet blev väldigt bra.

Peter L
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Snabba och reko och kom även med tips på bra lösningar som de kunde fixa på snyggt sätt.

Peter W
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Magnus har ett professionellt bemötande och håller vad han lovar. Kan verkligen rekommendera Magnus som byggherre till olika renoveringsprojekt. Med vänlig hälsning, Peter

Kajsa F
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi är väldigt nöjda med Tollberg Bygg & Inredning - både trallen (ca 100kvm) runt poolen och planket (med el och belysning) blev kanonbra. Magnus är bra på att kommunicera och har många bra förslag. De kommer alltid på utsatt tid och jobbet gick väldigt smidigt på alla sätt. Rekommenderar dem starkt!

Pierre C
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Mycket bra, snabbt och effektivt genomfört arbete (renovera vägg där putsen hade släppt). Bra resultat till överenskommet pris. Flexibla och trevliga personer.

Anna O
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi anlitade, per rekommendation, Tollberg Bygg & Inredning för allt bygga om trapp till entré, staket samt grind. Vi fick konkreta förslag på smarta lösningar på de utmaningar som förelåg byggnationen. Vi är väldigt nöjda med resultatet, processen och bemötandet. Det är just den formen av samarbete, dialog och resultat som förtjänar omdömet exceptionellt. Vi rekommenderar varmt Tollberg Bygg & Inredning och kommer anlita firman för vidare projekt.

Peder S
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi kom i kontakt med Magnus för 2 år sedan efter att vi köpt en villa i Hässelby. Eftersom vi båda inte kan något om hantverksarbete ställs det desto högre krav på snickaren att förstå våra tankar, idéer och intentioner och omvandla det till färdigt resultat… och här är Magnus helt briljant. Lugnt o tryggt lotsas man igenom processen och man får konkreta egna tips ”så här skulle jag själv gjort” från honom så resultaten - för det är många jobb nu - är klockrena. Aldrig något problem om man har synpunker, allt korrigeras...

Camilla A
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Så otroligt nöjd med jobbet som Tollberg bygg gjorde i min lägenhet! De satte upp nya innerväggar, drog ny el, målade hela lägenheten och slipade golven. Lätta att prata med, flexibla och kom med bra ideer. Startade upp och blev klara i tid. Kan varmt rekommendera!

Camilla L
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg hjälpte oss att bygga en trall till baksidan av vårat radhus och vi blev riktigt nöjda. Kommunikationen var tydlig, enkel och snabb från början till slut. Trallen blev bra och som vi önskat. Vi har inga klagomål och kan varmt rekommendera Tollberg till andra.

Andreas J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tyvärr tråkig upplevelse. Välj ett annat företag.

Jörgen B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi byggde en altan på ca 40 kvm med 15 kvm under tak inklusive räcken och trappor. Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Magnus på Tollberg bygg & inredning där vi hade en bra dialog inför och under arbetets gång. Jobbet utfördes i tid och resultatet blev mycket bra. Jag skulle definitivt rekommendera Tollberg bygg & inredning och kommer att anlita dom igen!

Marie-louise S
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Personligt bemötande vid genomgång av uppdraget. Proffesionellt genomfört arbetet. Kommer att använda mig av deras tjänster i framtiden.

Dina F
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Magnus stod på vår bänkskiva under hela arbetet och en månad senare upptäckte vi att kaklet hade spruckit pga hans vårdslöshet, han vill inte stå för skadorna han orsakat och skyller på att bänkskivan varit underdimensionerad trots att den har tre stålprofiler som stöd. Han vill att vi ska kontakta ARN och har inte varit tillmötesgående.

Karin G
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg Bygg har gjort två jobb hemma hos oss och de jätte bra att ha att göra med. Väldigt proffsiga, trevliga och gör ett utmärkt jobb. Kan verkligen rekommendera de! Karin

Anna M
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi är så nöjda med vår extravägg- snabbt och proffsigt uppsatt! Trevligt och lyhört bemötande. Rekommenderas varmt.

Niklas Å
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi sökte hjälp med en reparation i vårt kök som vi förstod skulle kräva hantverksskicklighet. Vi fick bra kontakt med Magnus som kom med bra förslag på lösning och som sedan också genomförde jobbet både omsorgsfullt och på kort tid. Vi är mycket nöjda med Magnus och Tollberg!

HANS J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Magnus (Tollberg) fick uppdraget att installera en ny altandörr hos oss och gjorde som vanligt ett väl utfört arbete. Det gick snabbt och vi blev väldigt nöjda med resultatet. Det känns alltid tryggt att anlita Tollberg och vi fortsätter att ge våra varmaste rekommendationer.

Nils Karl David L
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Punktliga, noggranna, hög finish och ypperlig kommunikation. Vårt fasadbyte gick som på räls. Kan varmt rekommendera!

BENJAMIN W
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi anlitade Tollberg Bygg & Inredning för ett större renoveringsprojekt i vårt hus som innefattade alltifrån stambyte, totalrenovering av kök, gästtoalett och hall, byte av innertak, installation av golvvärme och innerdörrar samt byte av ett antal fönster. Och säkert lite till som jag glömt bort :) Vi har haft en hel del specifika och ibland kanske lite krångliga önskemål men Magnus hos Tollberg och hans kollegor har gjort allt för att vi ska vara nöjda. Vi har dessutom haft Magnus som ett bra bollplank i delar där vi behövt...

Maria W
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Hej! Vi anlitade Tollberg o Bygg för renovering av vårt vardagsrum. Joel o Magnus är otroligt trevliga o proffsiga i bemötandet hela vägen genom projektet! Bättre kan det inte bli! Daglig kontakt o avstämning var självklart för dom. Allt har gått över förväntan o resultatet blev mycket bra! Hälsningar Maria Wallentinsson

Talia B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Magnus is a serious worker, and you know how hard it is to find serious and honest construction professionals in Sweden. He will give you a fair quote, will propose ways for you to get the best results and the quality of his work is absolutely excellent. We will for sure be partnering with them for any future renovations. Cannot recommend enough!

Selda S
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Mycket professionellt och vänligt bemötande. Vi kände oss trygga då Tollberg guidade oss med olika förslag när vi var vilsna och höll utlovade tider. Rekommenderar dem varmt.

ELISABET J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Utmärkt totalrenovering av vardagsrum och matrum under senhösten. Allt fungerade enligt plan från första kontakt till färdigställt arbete. Trevligt bemötande och många bra idéer som vi tog till oss och som genomfördes .Helnöjda. Stort tack till Magnus.

PETER B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Har använt Tollberg för att helrenovera en lägenhet. Allt har fungerat perfekt från första planeringsmötet med Magnus till en slutbesiktning utan någon anmärkning. Samtliga utförda arbeten så som golvläggning, montering av kök, el, kakel & klinkers, dörromfattningar foder och socklar har utförts med pression och noggrannhet. Jag kan verkligen rekommendera Tollberg Bygg & Inredning framförallt om man vill ha ett byggprojekt utfört enligt överenskommen tidsplan samt där slutresultatet skall vara av högsta nivå. Tack till Magnus och Jonas, bra jobbat.

Kicki F
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Trevligt och personligt bemötande utifrån mina önskemål och alltid ett bemödande om att tillgodose dem . Punktliga . Arbetet som jag hade beställt var ett staket i olika höjder med tre olika grindar och där Hunden inte skulle kunna hoppa över eller rymma under . Jag vi är mycket nöjda !! 😃✨🙏🏽

Arvid V
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi granskade många firmor inför vårt val och ville hitta en långsiktig partner som vi kunde lita på - både i planeringsarbetet men också i ett kvalitativt utförande. Precis det fick vi i Tollberg och har varit väldigt nöjda. Dialog och avstämning fungerar klockrent liksom arbetstider och liknande. Alla rätt. Vi fortsätter arbeta tillsammans med Tollberg de kommande åren för våra olika typer av renoveringar!

Anna B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Pålitliga hantverkare som gjorde ett jättefint jobb med att renovera och måla ett rum hos oss. De höll utlovad tidplan och höll oss informerade hela tiden. Vi är mycket nöjda både med det jobb de gjorde och våra kontakter med dem. Rekommenderas verkligen!

Anethe A
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Snabbt och bra räcken byggdes hos oss på vår altan, kom snabbt och gjorde ett efterdrag att skruvar! Bra jobb och prisvärdigt.

Sven Oscar Sofus H
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg Bygg & Inredning hjälpte mig bygga innervägg och sätta igen ett dörrhål (budget < 50 tkr). Beställning skedde över mejl/besök. Vi skrev inget avtal men faktura o ROT-avdrag blev som avtalat Väggen står på plats och är jättefin. Dialogen med arbetsledarna var utmärkt även om jag såhär i efterhand önskade mer tydlighet. Bristen på tydlighet beror mycket på att det inte fanns ett samlat dokument där överenskommelser och instruktioner fanns; speciellt som att jag inte är en erfaren beställare. Bristen på tydlighet...

Helena S
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Lätt att få tag på och utförde arbete under tidsram samt ett snabbt och snyggt arbete.

Malin
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Grymt nöjd med Magnus & team. Har tagit hjälp av dem flera gånger i samband med inflytt i ny lägenhet. De har riggat elfa i en walkin-closet och arbetsrum, monterat gardinskenor, monterat Ikea-möbler, fixat kabelkanaler, krokar och hängt tavlor. Alltid oerhört punktliga och med stor ordning och reda. Jag kommer definitivt att anlita dem till fler jobb, närmast blir det nog ett altanbygge till våren. Jag rekommenderar dem mycket varmt!

Olga E
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Duktiga hantverkare som levererade snabbt och skickligt! Bra kommunikation.

HANS J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Magnus och Joel, vilka hjältar! De räddade sommaren för oss genom att bygga en 113 kvm altan med blomlådor, pergola med spotlights. Det blev även ett 7,5 kvm förråd samt ett 45 m långt staket mellan mig och grannen. Otroligt snabba, trevliga och proffsiga samt ett resultat som blev bättre än vad vi hade föreställt oss. De kommer få utföra alla våra kommande projekt också. Vi kan med glädje ge våra varmaste rekommendationer till Tollberg Bygg & Inredning!

Ulla G
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Företaget byggde en inhägnad av vår uteplats. Bemötandet var trevligt och resultatet var till stor belåtenhet och det var prisvärt.

Ola M
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi uppgraderade vår altan och kom i kontakt med Tollberg Bygg & Inredning. Kan säga att allt har varit toppklass från första offert, byggplaneringsmöte, punktlighet samt kontakten med alla som representerar bolaget. Jobbet är mkt fint gjort, allt enligt eller bättre än egna planer. Arbetet startades enligt utsatt tid och var klar inom utsatt tid. Kan inte hitta något att anmärka på.

Elvira H
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Fick hjälp av Tollberg med att fixa till i köket efter att ha skaffat en ny bänkskiva. De var under hela processen schyssta och trevliga att ha och göra med! Det blev lite småstrul med elen i slutet av arbetet, men de stod för elektrikerkostnaden och sen var det inget mer med det. De var väldigt snabba på att svara på mina mejl och frågor, och hade möjlighet att hjälpa oss på kort varsel. Rekommenderas!

Carl J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Anlitade Tollberg för en köksrenovering och vi är väldigt nöjda med resultatet. Mycket professionella i både kommunikation och utförande. Uppskattade att de kom med egna idéer och förslag på lösningar och att det fanns en bra dialog under hela arbetet.

Mårten B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg byggde en innervägg med dörr och rev en annan vägg hemma hos oss. De var enkla att ha att göra med och var ärliga med förväntat resultat. De bollade gärna idéer för att hålla priset och resultatet på en realistisk nivå. Vi är väldigt nöjda och skulle absolut rekommendera dem.

Linda J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Väldigt seriöst och kunnigt företag. Kommunikativa, lyssnade och kom med förbättringsförslag. Byggprocessen flöt på enligt tidplan med bara några få frågor (relevanta) till oss. Första gången jag har varit helt nöjd med en hantverkartjänst. Vårt nya kök blev superfint. Jag rekommenderar dem starkt.

Mikael S
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Stort ansvarstagande för hela projektet. Tryggt och ett fantastiskt resultat.

Rolando B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Seriösa offerter Persoligt och proffsigt approach Ordning och reda vid byggandet Öppen redovisning vid fakturering Bra utförande och kvalite på arbetet Känsla för detaljer

Arne P
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Diverse finsnickeri i min villa. Utmärkt resultat och respektfullt bemötande. Håller tider och överenskommelser.

Sorena J
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg hjälpte oss att montera ett kök. De hade ett väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Tollberg levde upp till förväntningarna, utförde ett mycket bra och prisvärt arbete. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Tollberg.

Pontus B
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Trevlig bemötande. Kunniga och ärliga hantverkare. Använd dom flera gånger och kan bara lämna de varmaste rekommendationerna.

Glenn A
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Fantastiska! Bra bemötande och kunna diskutera fram en lösning.

ANNICA K
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Nu är mina föräldrars altan färdig. Den blev mycket snygg och proffsigt gjord. Kan verkligen rekommendera dom. Det är så man vill att ett hantverk ska se ut.

Lars L
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi är mycket nöjda med vår altan. Pålitliga,noggranna och måna om våra önskemål så vi är mycket nöjda med både processen och resultatet. Därför kan vi också varmt rekommendera dem

Mathias T
Skrev om Tollberg Bygg & Inredning

Vi anlitade Tollberg Bygg & Inredning för att bygga ett större trädäck på vår tomt. Vi anlitade dem efter tips och rekommendation från en granne. Vi har blivit mycket proffsigt bemötta både inför och under arbetets gång. De har hjälpt till med råd, tips och förslag på hur trädäcket kunde utformas på bästa sätt utifrån förutsättningarna på vår tomt. Vi har också tillsammans hittat bra lösningar under arbetets gång. Vi tycker att de har levt upp till våra förväntningar på kvalitet på arbetet och slutprodukten samt bemötande...