Tradecom Scandinavia AB

1.8

16 omdömen om Tradecom Scandinavia AB

Emmelie Ida G
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Skulle gett betyget minus alla gånger! Blev INtE upplyst om att man binder sig för ett helt år. Skulle signera digitalt och fick informationen att det gör att säga upp när man vill. Bullshit! Har precis blivit arbetslös och sagt upp allt som är onödigt men sitter fast med ett abonnemang ett helt år för D-vitamin och Magnesium. Bara för att de luras. Använd INTE det här företaget!!

Eva karina H
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

VARNING för VITAPLUS!!! Det är ett skitföretag!!!! Fattar inte att dom får fortsätta att lura människor. Jag fastnade mot min vilja i ett års abonnemang, så jävla fräckt!!!

Eskil N
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Ett Bluff företag. Dom ringer och säger att man har vunnit ett pris och skickar ett prov paket. Sedan har man ett avtal på 12 månader. Jag anser att det är att luras.

Christer B
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Bluff och båg . Säljer in fast man säger nej. Har inte fått leverans men fått inkasso krav Det blev inget bra ha inte med detta företag. Bara bluff -10

Per Uno S
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Bluff från början till slut. Man blir innlura i ett avtal på minst 12mn om man inte utnyttjar ångerrätt på 20dg säljer Vitapros produkter.

QAIS M
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Jag använder D-vitamin. Mår mycket bättre sedan jag började med det och ganska bra pris oxå

CORNELIA V
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Bluff och båg. Gratisprover leder till prenumeration i 2 år och 3000 kr i kostnad! Kundtjänsten Oscar duckar för frågor och hänvisar till att allt är gratis (förutom en kostnad för administration) så länge man använder ångerrätten. Gratis fast man får en faktura redan innan paketet skickats ut och sen en riktigt dyr historia om man inte hunnit säga av sig i tid. Får rysningar för jag blir så arg när företag gör på detta vis och medvetet lurar in folk och gärna äldre då för att själva sko sig. Hoppas det känns bra för dem...

ROGER H
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Tyvärr är det inte möjligt att ge minusbetyg! Tradecom Scandinavia AB / VitalPlus är ett blufföretag som ägnar sig åt att ge bort gratisprover mot att man blir tecknad på ett 24 månaders abonnemang som är omöjligt att säga upp efter att man märkt att det är ett abonnemang, vilket de inte upplyser om när telefonförsäljaren ringer. De följer inte heller ARN:s riktlinjer. Jag kan bara avråda från all kontakt med detta blufföretag.

Magnus L
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

VitalPlus ringde min uppebart senildementa pappa och lurade på honom ett vitaminabonnemang. Detta har skett en gång förut men då lyckades jag få köpet hävt och de lovade att det inte skulle ske igen. Denna gång märkte jag inget förrän det kom inkassokrav. Kundtjänst vill inte låta mig företräda min far utan fullmakt nuförtiden. Uppenbarligen är introduktionen av fullmakt (som de berättar om redan i telefonkön pga alla samtal får man förmoda) en följd av det faktum att de har som affärsidé att lura gamla människor.

Emil Putte O
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Snälla akta er! Det är ett bluff och båg företag! Anmält dom ! Akta er!!

Benjamin A
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Jag använder både deras MSC-Märkta Omega-3 och D-vitamin. Mår mycket bättre sedan jag började med det. Kan tillägga att de även har en fantastiskt trevlig kundtjänst som alltid svarar snabbt.

QAIS M och Benjamin A gillar detta
Tove A
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

VARNING! Säger ”prova på” helt utan avgifter, och fortsatta utskick sen helt plötsligt är det ett avtal och 13 mån som gäller!!! När jag ber dem kolla inspelningen säger kundtjänst att de INTE spelar in. Senare i samtalet säger hon att hon inte har tillgång till inspelningarna. Jag konfronterar detta och då ändrar hon sig till att hon faktiskt inte vet. 13 mån!!!! GÅ INTE PÅ DETTA! Om ngn vill testa köp mina till 1/3 av priset :)

Alice D
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Tradecom... vitalplus heter dem!!!!!!! Löngnare, bedragare med inga gränser!!! Ljuger muntligt får dig att signera något du inte fattar- sen är du bunden enligt ett skriftligt avtal att betala 272kr i två år!!!!! Säg något riktigt till dem om de ringer dig!!! OCH SIGNERA INGENTING!!!!!!! Har du blivit drabbat- skriv/ anmäl till konsumentverket.se och ARN!!!!!!!

Fredrik R
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Bedragare. De skickar en prova-på-försändelse utan några bifogade uppgifter. Därefter kommer en påminnelse om faktura (dvs. utan att någon ursprunglig faktura skickats). Detta stämmer överhuvudtaget inte överens med vad som erbjudits. Kom ihåg att avtal sedan i fjol måste ingås skriftligt eller via digitalt medgivande, så godkänn ingenting. Deras syfte tycks vara att lura personer till långa abonnemang. Gravt otrevlig kundservice. Bestrid deras bluffakturor och vänd er till Konsumentverket som är väl medvetna om deras ljusskygga verksamhet.

Raymond
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Köper deras MSC omega-3 sen länge. Grymt bra produkt. Rekommenderar den till andra. Har inte varit i kontakt med deras kundtjänst mer än enstaka ggr, men alltid trevliga och proffsigt bemötande.

Rune W
Skrev om Tradecom Scandinavia AB

Luras ni att köpa Vitalplus, ett "lyckopiller"från Tradecom Scandinavia AB, och kommer på att ni inte behöver dessa piller för att må bra. Försöker ni avbryta leveransen från Vitalplus ,, så går det inte! Och om en leverans uteblir,,, så får ni en räkning som ni ändå måste betala! Om räkningen hamnar hos ett inkassobolag, kan den som utställt räkningen återkalla räkningen från inkassobolaget men det klarar inte Vitalis eller Tradecom Scandinavia AB av att göra. Att ha en god relation med sina kunder är A och O för de...