Trustpilot

Trustpilot

1.1

Välkommen till Trustpilot! Vi är Trustpilot, en plattform för att lämna omdömen. 2007 började vi vår resa och har sedan dess samlat in hundratals omdömen. På vår digitala plattform kan vem som helst skriva ett omdömen. Detta gör att du alltid är anonym när du lämnar ett omdöme och vi kontrollerar inte om du faktiskt varit kund...

33 omdömen om Trustpilot

Marco anders N
Skrev om Trustpilot

Trustpilot är inte så 100% säkra som de gärna framför. Bla påstår de att de har ett "unikt och säkert" program som hittar och identifierar spam, och programmet gör visst mycket sällan fel om jag förstår dem rätt. Jag hade personligen skrivit max 10 omdömen ang. företag under en 2-3 års period på Trustpilot. Skrivit så ärliga och och raka omdömen som det gick. De dåliga omdömena skrev jag utan påhopp eller liknande. Ändå spärras mitt konto och alla omdömen raderas. Orsaken? Starka misstankar om spam( ?!) skriver de. Jag...

Guidelight Solutions AB
4.9/5 i betyg av 89 omdömen 4.9 av 89 omdömen

Vi köpte en ny hemsida av dessa. Designen vart långt över förväntan och även funktions mässigt var den mer än vi vänta oss. Våra upptag ökad

Christer P Christer P
Jonas L
Skrev om Trustpilot

Accepterar falska omdömen som skadar företag, undvik trustpilot största mån

Elsa B
Skrev om Trustpilot

Söker Capio Ögonklinik som hette något med Globen tidigare. Varför hittas inte Capio bland företagen genom Trustpilot?

Reco
4.6/5 i betyg av 1259 omdömen 4.6 av 1259 omdömen

Jag valde att använda tjänsten för att ge mina kunder möjligheten att dela sina upplevelser och därigenom hjälpa andra, samtidigt som det g

Ioannis D Ioannis D
Mattias R
Skrev om Trustpilot

Trustpilot är själva bedragare och skyddar andra bedragare som ödelägger människors liv. De manipulerar recensioner och vid ett tillfälle så ville dom få mig att tro att omdömet som jag skrev hade publicerats fast hade gjorde det. Jag var den enda som kunde se min recension. Här pratar vi om brottslig verksamhet. De skyddar ett fördtg som heter Bintense där sofistikerad kriminella gömmer sig. De stäl pengar från oskyldiga människor . Trust pilot tog ner mitt ärliga vittnesbörd och och när jag erbjöd dom att ta del av polisrapporten...

Anette Margaretha I

Förstår inte varför Trustpilot ska finnas kvar när de ändå tar bort alla recensioner man skriver. Alla mina recensioner är finito!!! Dåligt

Nettiz H
Skrev om Trustpilot

Tyvärr så håller de företagen om ryggen. De är inte opartiska utan tar bort dåliga omdömmen man försöker göra fastän det finns dokumentation om att företaget gjort något dåligt / förtjänat ett sämre betyg.

Christer L
Skrev om Trustpilot

Ni e ju rent skojare Kör med osanning Fy fan … Ni får gärna skicka mail till mig på info@inlagsbil.se så jag kan förklara. Fy fan… Usch ni e kriminella Men ni vågar inte, kunde jag stämma er Hade ja gjort de för länge sedan

Connie roland bruno A

Har alltid gillat Trustpilot och skrivit omdömen där ofta. Men nu helt plötsligt har jag blivit avstängd därifrån?? Väldigt konstigt och har heller inte fått något svar på min förfrågan varför?

JOHAN M
Skrev om Trustpilot

Jag gav bra betyg till Amazon som bara haft positiva erfarenheter av. Det gillade inte Trustpilot utan spärrade mitt konto. De anklagade mig för att få betalt för att skriva positiva recensioner och bad mig om kvitto som bevis att jag handlat på Amazon. Jag skickade det men hörde sedan inget mer. Är fortfarande blockad. Antar att bara betalande företag får ha bra betyg hos Trustpilot.

Robert M
Skrev om Trustpilot

Det plockar bort ärliga omdömen om företagen som är mindre seriösa. Kanske för att dessa företag köper tjänster från Trustpilot.

Thomas A
Skrev om Trustpilot

Trustpilot tar bort reviews som pekar på det faktum att många företag gör sina egna omdömen. Trustpilot lever inte upp till det dom är till för. De försöker inte ens rensa fake omdömen och när jag bevisade hur ett företag hade gjort sina egna omdömen via "vänner" så publicerade Trustpilot inte det omdömet, mycket DÅLIGT av Trustpilot, dom är inte seriösa!

Necati Ali K
Skrev om Trustpilot

Trustpilot har satt det i system att godtyckligt radera negativa omdömen, det är intressant att omdömen som raderas är 100 ggr av 100 riktade mot stora företag. Man behöver inte vara högre begåvad att förstå att Trustpilot måste få bra betalt av dessa stora företag för att tillgodose deras önskemål. När jag kontaktade Trustpilots kundtjänst och läste deras förklaring via mail förstod jag med 100 % säkerhet att mina farhågor var sanna. För de uppgav att omdömes radering går igenom en viss process innan de inaktiveras men...

Mika A
Skrev om Trustpilot

De tar bort min ärliga uppfattning om ett stort norskt sminkföretag! Jag skriver inget nedlåtande så klart! Urkasst! Man ska tydligen enbart smeka varje företag för att få göra sin röst hörd!

First-Name L
Skrev om Trustpilot

Trustpoilt samarbetar tyvärr med företag av tvivelaktig karaktär och bistår dem med att ta bort negativa recensioner. Trots att de deklarerar en policy som tillåter ärliga omdömen, verkar de snabbt radera dessa så fort oseriösa företag begär det. Jag har personligen upplevt detta när jag var missnöjd med kundtjänsten hos Diamondsbyme

First-Name L
Skrev om Trustpilot

Riktigt dåligt. Denna sida låter oseriösa företag ( som fått dåliga betyg och upplevelser) ranka upp sig själva. En tjänst som Trustpilot ska visa vilka företag som är bra på marknaden och vilka företag som är dåliga på marknaden.

Joakim S
Skrev om Trustpilot

En av dom sämsta sidorna för omdöme, som efter att man skriver ett omdöme inte får tycka och tänka vad man vill, av de man upplevt av en annan tjänst man lägger omdöme på utan du dom kräver att man ska skicka något som bevis på något, för att annars lägga ett enligt mig tomt hot, för att sen radera omdömet. På den sidan får man tyvärr inte säga de man upplevt själv, utan du ska ha bevis och dom ska bestämma va du ska skriva. Så va redo på och få ditt omdöme borttaget.

Daniel S
Skrev om Trustpilot

Samma upplevelse som så många andra vilket är väldigt oroande. Trustpilot tog bort mitt omdöme som jag även bifogat underlag för. Känns otroligt oseriöst och ohederligt att de skyddar oseriösa företag på detta sätt. Ingen förklaring, inget svar, ingenting. Det är uppenbart att Trustpilot är allt annat än trovärdiga. Ska du söka efter trovärdiga och seriösa omdömen så undvik Trustpilot.

Peder M
Skrev om Trustpilot

Nfgativa omdömen tas bort. Skriver du negativt om vissa företag plockas ditt konto bort. Riktigt oseriösa!

Lars M
Skrev om Trustpilot

Tar bort negativa recensioner eller hotar med att göra det om man ej lämnar ut personlig information till företaget som man bedömt. Har ett företag varit mycket otrevligt eller till och med hotfullt så vill man ju absolut inte att företaget ska få reda på ens personliga information och att man lämnat dåligt omdöme.

Nils David K
Skrev om Trustpilot

Jag har samma upplevelse som många andra här. Skrev också en "negativ" men ändå balanserad recension om ett företag som jag verkligen upplever att man behöver varna för. Recensionen plockades bort med någon diffus förklaring. Det allra mest sinnessjuka är att sen det inträffade i mars i år har företaget ENDAST fått 5 betyg (29 st) och typ 25 stycken av dom som postat har gjort en recension och det är den åt företaget. Nej Trustpilot verkar vara ett riktigt skämt till recensionsföretag💯

Roger J
Skrev om Trustpilot

Flera gånger har mina recensioner tagits bort. Men bara när jag lämnat negativa omdömen. Det känns inte sådär jättekul när man ändå tar sig tid för att förvarna andra, för att sen få tillbaka ”borttaget pga suspekt aktivitet”

Abuhaji B
Skrev om Trustpilot

Så besviken på Trustpilot! Jag skrev ett ärligt omdöme om min upplevelse på ett företag, men Trustpilot tog bort det utan förklaring. Efter jag svarade på mejlet kräver dem bevis om på att jag handlade hos företaget i fråga. Skickade bevis men har inte hänt något. Det känns som om de inte bryr sig om äkta åsikter och erfarenheter, utan bara pengar. Eftersom företaget har ett betalt konto hso dem. Mycket dålig av Trustpilot.

Aron F
Skrev om Trustpilot

Trustpilot är ett skämt. Skrev ett långt genuint omdöme om en dålig upplevelse hos ett företag. jag hade. Trustpilot säger sedan att företaget "rapporterat" mitt omdöme och kräver bevis på min upplevelse???!!! hur tusan bevisar man en interaktion med företagets arbetare? Uppenbarligen inkasserar trustpilot en saftig summa av företagen som betalar för deras "tilläggstjänster". Girigbukar och lömska skojare, inte mycket bättre än det företag jag ville varna om-

Dan B
Skrev om Trustpilot

Bedrövligt företag. Verkar mest bry sig om de företag som kritiseras. De bryr sig inte ens om att kontakta omdömeslämnaren utan hänvisar till algoritmer. Själva är de inte pigga på feedback eftersom de är omöjliga att nå.

Toni L
Skrev om Trustpilot

Oseriösa så det sjunger om det. Trustpilot kräver av mig bevis, kvitton, och anledningen varför jag ger ett dåligt kund omdöme om ett företag. Annars tar dom bort mitt inlägg inom en viss tid. Jag har redan varit i kontakt med företaget jag handlade från, och skickat foton till dom, så varför ska Trustpilot börja kräva detta, och lägga sig i ?? Skriker bara oseriöst svammel från Trustpilot. Slutade att jag raderade bort mitt konto helt från dom.

Jan stefan A
Skrev om Trustpilot

Att dom hjälper till att blocka negativa Kundomdöme samt rensa ut de dåliga åt dig. De fungera så att de kräver den som skrivit ett negativ Kundomdöme på massor med krånglig extra information så som: bilder, kvitto mailkonversation med företaget i fråga.mm och de måste in fort annars tar de bort de negativa omdömet och efter som ingen orkar göra detta, fejkar de upp Kundomdöme för de betalande men sanningen är att man blåser dem än mer! Riktigt vidrigt bolag. Har fått lämna dessa uppgifter 4 ggr sedan Maj,,

RAFAEL K och Toni L gillar detta
HENRIK B
Skrev om Trustpilot

Alltså kolla Trustpilot Kundomdöme på Fyndiq och här på reco.Trustpilot ger 4.3 och reco 1.9. Orsaken är att om du blir medlem hos Trustpilot får du använda deras inbäddade logga. Men de hjälper även till att blocka negativa Kundomdöme samt rensa ut de dåliga åt dig. De fungera så att de kräver den som skrivit ett negativ Kundomdöme på massor med krånglig extra information så som: bilder, kvitto motivation mm och de måste in fort annars tar de bort de negativa omdömet och efter som ingen orkar göra detta, fejkar de upp Kundomdöme...

RAFAEL K och 2 andra gillar detta
Samuel E
Skrev om Trustpilot

Trust pilot riktig skoj sida, galet oseriösa. jag har sett flera omdömen både bra och dåliga som inte ens hör till företaget i fråga... hur ska man kunna lita på ett företags recensioner när flera av omdömena inte ens hör till.

RAFAEL K gillar detta
Bengt E
Skrev om Trustpilot

Total ohörsamma när man får felaktiga omdömen inlagda, vill bara att man som företag ska köpa dyra tjänster sen tar de inget ansvar.

RAFAEL K och MIKE V gillar detta
PEGAH A
Skrev om Trustpilot

Trustpilot is fake. It co-operates with other companies to remove bad reviews and keep good ones. If you want facts, ignore trustpilot and check other sites.

Jan stefan A och 3 andra gillar detta
BERNT A
Skrev om Trustpilot

Beställde dörr i början av oktober hos Hemfint. Ville varna andra konsumenter för att handla där via Trustpilot. Jag beskrev deras dåliga bemötande när de själva schabblat och tappat bort beställningen och sedan skickat fel vara två gånger vilket innebär ytterligare 6 - 9 veckors väntetid. Trustpilot tog bort mina inlägg trots att jag försett dem med hela mail-konversationen sedan oktober som tydligt visar hur uselt hemfint skött sig. Det innebär tydligen att negativ kritik plockas bort. Illa!

RAFAEL K och Toni L gillar detta
DALILA D
Skrev om Trustpilot

Väldigt oseriösa, jag la ut negativ men inte oartig omdöme om ett företag, Trustpilot tog bort min recension och även spärrade mitt konto hos dem trots att jag lämnade tillräckligt med argument och bevis

RAFAEL K och 3 andra gillar detta
LUIS B
Skrev om Trustpilot

Jag har varit med i Trustpilot och skrivit flera omdöme under några år. Det sista var om ett oseriöst företag som hade prickats av Konsumentverket för vilseledande marknadsföring. Företaget gillade inte mitt omdöme. Trustpilot i sin tur gjorde svårt för mig att behålla mitt omdöme, trots att jag hade givit tillräckligt med argument och bevis. Har raderat min profil ur Trustpilot och begärt min GDPR rättighet att vara glömd i Trustpilots system.

RAFAEL K och 3 andra gillar detta