Vegatus läkarhus

Vegatus läkarhus

Ring 08-122 000 20 www.vegatus.se
3.5

Vår vision på Vegatus är att hindra folk från att blir sjuka. Genom att göra omfattande hälsoundersökningar kan allvarliga sjukdomar, som cancer och hjärt/kärlsjukdomar, upptäckas tidigt och också behandlas innan sjukdomen brutit ut ordentligt. På Vegatus arbetar mycket erfarna läkare som vill bidra till att förändra vården...

6 omdömen om Vegatus läkarhus

Mats Y

Mycket trevlig stämning påVegatus👍

Eva N
Skrev om Vegatus läkarhus

Har använt Vegatus vid 2 tillfällen. Vid det första tillfället så genomgick jag blodtester samt undersökning, läkaren förnyade mina mediciner som jag f.ö tagit i 15 år. Vid det andra tillfället så togs blodprov samt ett läkarbesök. Visade sig sedan när jag ska hämta mina mediciner att receptet inte var förnyat. Förutsatte att detta var ett misstag och kontaktade Vegatus om problemet. Fick till svar att mina recept måste förnyas hos vårdcentralen....Så istället för att gå till ETT ställe måste jag nu gå till TVÅ?! ...

Svar från Vegatus läkarhus

Jag beklagar att du inte är nöjd med att vi inte kan hjälpa dig med recept. På Vegatus gör vi hälsoundersökningar med inriktning på att hitta sjukdomar så tidigt som möjligt, så det är enklare att göra något åt dem. Då vi hittar tecken på sjukdomar som behöver behandling så remitterar vi dem till den vanliga vården för att man ska kunna hjälpa och vårda dem där. De patienter som har löpande behov av recept för eventuella kroniska sjukdomar ska behandlas av en ansvarig läkare på tex en vårdcentral.

Annabella H
Skrev om Vegatus läkarhus

Mycket kompetent läkare som gör en omfattande analys och har bra genomgång med förklaringar för mig, som okunnig kund på det medicinska området. Trevlig personal som vill serva mig som kund. Jag är väldigt nöjd!

Ian G
Skrev om Vegatus läkarhus

Vi var väldigt vänligt och professionellt mottagna. Vi fick en känsla av att dem verkligen vill lyssna på oss och göra allt för att hjälpa oss. VI kom därifrån väldigt nöjda och med en känsla av att de stödjer oss

Margareta H
Skrev om Vegatus läkarhus

På hemsidan berömmer Vegatus sig själva med att ge extremt bra vård och omsorg, hålla vad de lovar mm. Inget av det där är sant (utom just den meningen där de berättar att de är väldigt dyra). Jag är bittert besviken på Vegatus och den uteblivna vården. Spara era slantar gott folk och gå till en annan klinik istället. Dyrast är inte alltid bäst.

Anders W
Skrev om Vegatus läkarhus

Äldre seriös läkare som tog sig tid och lyssnade. Kändes bättre än vanliga hälso undersökningar med alla blod tester o så.