Starta 60 dagar kostnadsfritt

I en värld där valen är många och förtroendet ibland brister, är det avgörande för företag att jobba med hög transparens och trovärdighet genom äkta omdömen från sina kunder. Reco har sedan starten 2007 arbetat stenhårt med att lyfta fram de företag som strävar efter högsta standard när det gäller öppenhet och ärlighet gentemot sina kunder. Idag är vi därför extra stolta över att lansera våra topp 10-listor, baserade på autentiska omdömen från verifierade kunder hos anslutna företag på Reco

Bakgrunden till initiativet är enkel. Vi vill ge konsumenter möjlighet att göra enkla och trygga val, i den ibland snåriga världen av olika tjänster och produkter. Genom att lyfta fram företag som aktivt uppmuntrar sina kunder att dela sina erfarenheter av deras tjänster och produkter, gör vi det enklare än någonsin att göra informerade val när det gäller att hitta rätt.

Hur säkerställer vi tillförlitligheten i omdömena?

Samtliga företag som är listade i våra topplistor är verifierade företag på Reco. För att nå statusen Verifierat Företag behöver företaget integrerat företagets ekonomisystem. Vilket ger full insyn i att varje inbjudning om att skriva ett omdöme går till en betalande kund. På så vis kan vi verifiera äktheten och eliminera opålitliga omdömen. Här kan du läsa mer om hur Recos omdömen skiljer sig från andra omdömestjänster.

Vad grundar sig topplistan på för kriterier?

Eftersom initiativet är nytt så har vi varit extremt noggranna med vad vi presenterar och vilka parametrar vi bedömer resultaten på. Vi har räknat på ett helt kalenderår och topplistan i år baseras på föregående helår 1 januari - 31 december 2023. Nästa år presenteras nuvarande år 2024 och så vidare.

Det finns tre övergripande kriterier för att bolagen kvalificerar sig för topplistan:

A) Kriterier:
  • Minst 4.0 i genomsnittsbetyg
  • Minst 10 omdömen under det gångna kalenderåret*
  • Verifierad genom någon av våra påkopplade integrationer mot affärssystem

*25 st gäller för ett par högvolymskategorier

B) Bedömningspunkter om man uppfyller punkt A (i vikt-ordning):
  • Antal omdömen i perioden
  • Svarsfrekvens i perioden
  • Snittbetyg i perioden

Här nedan presenteras årets 10 utvalda kategorier 2023

• Frisörsalong
  • Hälsovård
  • Städfirma
  • Bilverkstad
  • Bilhandlare
  • Begravningsbyrå
  • Flyttfirma
  • Byggföretag
  • Målerifirma
  • Elektriker

Ett företag som verkar inom flera olika kategorier kommer enbart att ha möjlighet att delta i en av kategorierna.

Varför är inte alla kategorier med?

Målet är att lansera topplistor för så många kategorier som möjligt framöver. Det som krävs för att lyckas med det, är att vi har tillräckligt många företag med en aktiv integration mot sitt affärssystem, vilket är ett grundkriterium för att kunna vara med i kvalificeringen.

Lansering tisdag den 7 maj

Topplistorna ligger nu live - ta del av den här: www.reco.se/foretag/sverige-basta-foretag

Vad gör jag som företagare som läser detta och också vill vara med nästa år?

Om ditt företag inte har omdömen på Reco och är intresserad av att komma igång så erbjuder vi på Reco alltid dig som nytt företag en två månaders kostnadsfri testperiod. Dessutom om du blir kund till Reco under 2024 blir du automatiskt med i tävlingen för topplistan nästa år.

Group 236-1

Om Reco.se

Reco är Sveriges största oberoende plattform för kundomdömen där kunder beskriver sina tidigare erfarenheter av olika företag. Med hög integritet och en ständig strävan efter objektivitet låter Reco.se tidigare kunder berätta vad de verkligen tycker om olika företag utan att censurera eller plocka bort omdömen när de är mindre fördelaktiga.

Varje månad upptäcker och granskar ca 250.000 besökare vilka företag som levererar på kundernas förväntan innan de väljer att kontakta ett företag. Reco.se startade 2007 och har idag över 1 miljon kundomdömen spritt över ett 60-tal branscher.

Tobias Basilius

press@reco.se

Är du kund och har frågor?
kontakta vår kundtjänst

Är du företag och vill börja samla in kundomdömen?
Be om en gratis rådgivning