Starta 60 dagar kostnadsfritt

Lansering tisdag den 26 september

Sedan vi startade har vi på Reco alltid strävat efter att kunna hylla företagen som dag ut och dag in gör allt för sina kunder. Att lyfta fram de företag som vågar visa den uppriktiga bilden av vad deras kunder tycker utan att det finns några garantier om vad kunderna i slutänden faktiskt ska tycka.

En undersökning om kundomdömen från 2023 presenterad av BrightLocal hävdar hela 98% av alla internetanvändare att de läser omdömen för att bilda sig en uppfattning om företag de tänker anlita.

Med en så påtaglig möjlighet att påverka köpande kunder finns det företag som försöker fuska till sig nya kunder med hjälp av fejkade omdömen. Det tycker vi på Reco är förödande och allvarligt, inte minst eftersom det förleder och lurar slutkunden att välja företag som inte förtjänar dem.

I samma undersökningen från BrightLocal där de studerat konsumenternas uppfattningar om omdömen sedan 2017, har de även tittat närmare på konsumenternas uppfattning om falska omdömen, se bild nedan :

Reco

Nu behöver du aldrig mer tvivla på omdömena på Reco

Tisdag den 26 september lanserar vi världens mest transparenta data om hur företag väljer att samla in omdömen från sina kunder. Genom att redovisa exakt hur stor andel av sina kunder som företag väljer att be om ett omdöme tar vi bort alla tvivel om fuskiga urval eller manipulerade omdömen. Numera har du 100% insyn i hur företag samlar in omdömen och behöver aldrig mer tvivla på om omdömena på Reco är fejk eller äkta.

Vi hyllar de företag som vågar visa upp den sanna bilden av sitt företag

Istället får vi äntligen hylla de företag som vågar visa vad alla deras kunder tycker. Vi är stolta och tacksamma att vi har så många partnerföretag som öppet och ärligt publicerar alla kunders omdömen på Reco. Med den här lanseringen kan våra besökare känna sig trygga att våra omdömen beskriver autentiska upplevelser från riktiga kunder.​

Bloggtips: Här kan du läsa mer om hur du verifierar ett företags trovärdighet.

Kontakta oss om du har frågor om lanseringen. Kontaktuppgifter finner du här nedan.

trovarighet_reco

Om Reco.se

Reco är Sveriges största oberoende plattform för kundomdömen där kunder beskriver sina tidigare erfarenheter av olika företag. Med hög integritet och en ständig strävan efter objektivitet låter Reco.se tidigare kunder berätta vad de verkligen tycker om olika företag utan att censurera eller plocka bort omdömen när de är mindre fördelaktiga.

Varje månad upptäcker och granskar ca 250.000 besökare vilka företag som levererar på kundernas förväntan innan de väljer att kontakta ett företag. Reco.se startade 2007 och har idag över 1 miljon kundomdömen spritt över ett 60-tal branscher.

Tobias Basilius

press@reco.se

Är du kund och har frågor?
kontakta vår kundtjänst

Är du företag och vill börja samla in kundomdömen?
Be om en gratis rådgivning