Salong SOMDUVILL

Salong SOMDUVILL

Salong SOMDUVILL ligger på Söders sköna höjder och vi erbjuder klippning, permanent och slingor, med eller utan folie. Fest- och bruduppsättningar och även massage av hårbotten, nacke och axlar är andra tjänster vi kan erbjuda. Låt oss skämma bort ditt hår och ge dig en ny och fräsch look! Vi är lyhörda för dina önskemål och...

56 omdömen om Salong SOMDUVILL

Ibbe J
Skrev om Salong SOMDUVILL

Hejsan :-) Jag blev o är jättenöjd med både klippning o slingor ! O väldigt jättetrevlig konversation om vidlyftande samtalsämnen. Vi ses igen :-) Med vänlig hälsning Inga-Britt

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Adam V
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tina är väldigt skicklig frisör, den bästa som jag haft hittills. Hon tar sig verkligen tid och hjälper till att hitta en frisyr som klär mig. Det blir alltid mycket bra och är det akut med en klipptid så är hon alltid otroligt flexibel och hjälpsam. Hon är dessutom väldigt vänlig. Jag rekommenderar henne varmt!

Johanna J
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jag har varit kund hos Tiina i snart ett år. Tiina är en mycket erfaren, kunnig och skicklig frisör både när det gäller klippning och färg. Hon är lyhörd och kan konsten att anpassa ens önskemål och idéer om färg och form utifrån ens personliga förutsättningar så att slutresultatet alltid blir mycket bra. Och om man saknar idéer så kommer Tiina med bra förslag och är inte nöjd förrän kunden är det! Jag kan varmt rekommendera denna frisör, som man både blir snygg och glad av att besöka :-)

Tiina R gillar detta
Svar från Salong SOMDUVILL

Tack, Johanna. Så underbart , att läsa. Du är medveten om hur ditt hår "lever loppan" så du förstår mig och ditt hår, det underlättar. Önskar dig fin vår. Vi ses igen när håret "säger till". Kram.

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 296 omdömen 4.7 av 296 omdömen
BadgeTwoYears

Alla borde klippa sig hos Dijana. Hon har bra känsla, är trevlig och kommer med goda råd om hår!

Marita R
Skrev om Salong SOMDUVILL

Nu har jag varit hos Tiina ett par gånger och alltid blivit nöjd, med klippning och färgning. Tiina är dessutom lyhörd, trevlig och hon ger mig tips om mitt hår. Jag har hittat mn nya favoritfrissa. Tack Tiina, jag fick många positiva kommentarer på festen.

Svar från Salong SOMDUVILL

Tack, Marita. Så roligt att du går som en reklam pelare : ). Att vara lyhörd är ett krav från mig själv, skulle själv uppskatta en sådan frisör, så därför klipper jag även mitt eget hår. Vi ses och njut av livet och våren. Kram.

Agneta L
Skrev om Salong SOMDUVILL

Hos positiva Tiina får jag alltid en mycket välarbetad och noggrann klippning med styling. Det märks verkligen att hon har talang för och tycker om att skapa av hår. Jag får många förslag på olika frisyrer men vill jag ha något självvalt blir det naturligtvis så. Jag rekommenderar verkligen denna frisör för den som vill ha det lilla extra!

Marita R och Tiina R gillar detta
Svar från Salong SOMDUVILL

Tack så mycket , Agneta . Det värmer , att få läsa så fin omdöme. Det är lätt, att skapa när du själv är så mottaglig för nya frisyrer. Du vågar och du vill ,sedan jobbar vi som team med ditt hår. Önskar dig solig, roligt vår. Kram.

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 262 omdömen 4.8 av 262 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Svea J
Skrev om Salong SOMDUVILL

Blev klippt av finaste Cajsa igår och har nog aldrig fått så många komplimanger för mitt hår som det senaste dygnet. Fick en jättefin frisyr som både funkar att "ha som den är" eller styla med locktång etc. Cajsa lyssnade till vad jag ville ha, kunde rädda en hemmaklippt lugg (oj, oj) och stylade superfint efteråt. Helt enkelt toppen!

Lena O
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tiina är en mycket kunnig frisör. Hon har blick för vilken frisyr som passar mig och vilken färgnyans på håret som passar mina egna färger. Jag har gått hos henne i många år och är helnöjd!!! Alltid ett trevligt bemötande. tycker Lena

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1043 omdömen 4.8 av 1043 omdömen

Ann-Catrin K
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jag är stamkund på salongen . Jag ger Tiina hösta betyg. Hon klipper mitt tjocka hår till bästa frisyrer/Ann-Catrin

Maria
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tiina och jag går långt tillbaka i tiden, jag började gå hos henne i slutet av -90 talet. Tina har rört på sig och jag har följt med, för hon är inte en frisör man byter ut frivilligt. Vi (jag skriver vi för med en duktig frisör får en att känna att mitt hår är en gemensam angelägenhet) har gått från långt, tonat, slingor och ibland permanentat till lagom kort, naturligt, obehandlat och Tiina fixar allt med samma professionalitet och starka integritet. Tiina gör inget hon inte tror på, har ofta bra förslag, men är samtidigt...

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 586 omdömen 4.6 av 586 omdömen

Natalie W Natalie W
Birger K
Skrev om Salong SOMDUVILL

Det är ett mycket proffsigt och mycket trevligt bemötande kunden får hos Tiina. Hon är hur bra som helst,

Marina  s
Skrev om Salong SOMDUVILL

Första besöket på salongen med definitivt inte sista! Ett fantastiskt bemötande och bra resultat. Tiina är både lyhörd och vägledande på samma gång, Tummen upp för denna salong!

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 268 omdömen 4.8 av 268 omdömen

Lena T
Skrev om Salong SOMDUVILL

Som vanligt lämnade jag salongen och Tiina idag med ett leende på läpparna. Så nöjd med färgen och slingorna !Och självklart alltid lika trevligt med pratstunderna !Vi ses igen om 5 veckor :)Kram

Lena Margareta B
Skrev om Salong SOMDUVILL

Fruktansvärt dyrt!!Upptäckte då jag kom hem att jag trots den dyra slingningen aldrig sett så gråhårig ut! Synd för Tiina var trevlig.

Svar från Salong SOMDUVILL

Kvittot är skrivet 2013-02-07 18:32, så nog var jag där allt! Med rabatt betalade jag 1630:-!!

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2018 omdömen 4.9 av 2018 omdömen

Annette W Annette W
Therese S
Skrev om Salong SOMDUVILL

Det var tre veckor sedan jag klippte mig hos Tiina nu, men hur som helst har jag nog aldrig blivit så nöjd efter ett besök hos frisören som jag blev då! Jag var lite nervös eftersom jag aldrig hade besökt salongen förut och skulle klippa av mitt längre hår till en betydligt kortare frisyr, men Tiina lyssnade verkligen på hur jag ville ha det, och det blev precis som jag hade tänkt mig, om inte bättre!:) Så tack så mycket för den fina klippningen (om än några veckor sent), och jag kommer absolut att komma tillbaka!:) Therese

Eva B
Skrev om Salong SOMDUVILL

Det är sällan jag blivit nöjd eller väl bemött hos en frisör, men Tina var fantastisk! Social, glad och lyhörd till både mina önskemål och intressen i övrigt. Med kortare, välfriserat hår åkte jag hem och stirrade mig själv i spegeln hela kvällen och det enda som ekade i mitt huvud var Tinas komplimang; Du ser ut som en ung Cyndi Lauper. Tusen tack och vi ses snart! ;) /Eva

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 233 omdömen 4.6 av 233 omdömen
BadgeTwoYears

Tyvärr väldigt miissnöjd. Jag kom in för en klipp, fön och styling. Precis som det stod i bokningen, Jag visade bilder och frisören förstod

Annelie D Annelie D
Sanna T
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tiina, du är en riktig pärla! FANTASTISK, både på hår och som människa! Jag gick nervös till salongen för första gången någonsin igår, men kom ut på strålande humör med ett glatt leende som matchade solen som sken på mitt omhändertagna hår. Tiina är ett riktigt proffs som är lugn, kunnig, trevlig, mysig och tar sig tid för vad man önskar. Mitt hår är mycket skadat sedan år av egna experiment med starka blonderingar och den senaste blekningen resulterade i "pippigult" hår (enligt mitt tycke). I panik ringde jag...

William S
Skrev om Salong SOMDUVILL

Kom inte ihåg namnet på min frisör men hen var fantastiskt duktig och trevlig. Jag kom in utan att veta vad jag ville men hen hade både tålamod och kunskap vilket gav mig min finaste frisyr ever. And thats hellacool. :) Rimligt pris för sådan talang säger jag. Klipp er här!

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 295 omdömen 4.6 av 295 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd, trevlig! Fick mycket bra konsultation för lämpliga produkter och vid klippning 🌟🌟🌟🌟

Anders G
Skrev om Salong SOMDUVILL

Toppen att hitta superba Cajsa ännu närmare min arbetsplats och få en mkt bra klippning. Härligt! /Anders

Tobias B gillar detta
Fia L
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tack Cajsa för perfekt make over och trevligt sällskap! Det blev precis som jag ville! Kram från Fia

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 387 omdömen 4.8 av 387 omdömen

Förstod hur jag ville ha Lyssnade in No

Birgitta S Birgitta S
Daniel C
Skrev om Salong SOMDUVILL

Bemötandet var suveränt Tiina och Cajsa är jättetrevliga. Jag fick mitt livs bästa klippning här när Cajsa klipte mig. Rekomenderar detta starkt!

Ninna G
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jag har gått hos Tiina, som är frisören på Salongsomduvill, i 18 år och byter inte ut min frissa, jag kan bara rekommendera henne,urduktig när det gäller hår med fina hårstrån, klippn överhuvudtaget . Även Kajsa är duktig med vitageklippningar/klippn för män/grabbar. Hälsar Ninna Hälsa

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 283 omdömen 4.6 av 283 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Elin L
Skrev om Salong SOMDUVILL

Det kanske inte är helt uppenbart när man kommer dit, men de finns där på Östgötagatan, haha. Det är bara att ringa på porttelefonen så släpper dem in dig. Jag klippte håret där för ett tag sen och vad kan jag säga, det blev som jag ville! Jag kommer absolut gå dit igen. Öppettider behöver de inte lägga ut på nätet eftersom de inte har några! Men det hade varit bra att ha prisuppgifterna på nätet.

Raija L
Skrev om Salong SOMDUVILL

Nu har jag hittat,vad jag sökte:lugn och ro,vänligt och lyhört bemötande,skratt och inte minst en mycket skicklig frisör- Tiina! Jag som har ett ricktigt problemhår,hatar att gå till frisören,men nu var det riktigt trevligt. Rekommenderar varmt!

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Stefan K
Skrev om Salong SOMDUVILL

Klippt mig hos Cajsa och är supernöjd! Förutom att Cajsa är en superfrisör så är hon alltid lika trevlig! Det känns skönt att klippa sig hos Cajsa och man känner sig alltid väl omhändertagen. Underbart!

Emilio P
Skrev om Salong SOMDUVILL

Rekommenderar Cajsa som jag har klippt hos ett tag nu, riktigt duktig e hon, alltid lika nöjd!

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Astrid R
Skrev om Salong SOMDUVILL

ATT KOMMA TILL SALONG SOMDUVILL. är som att bli bjuden hem till en kär vän.Tiina är inte bara en duktig frisör, hon ger den tiden man behöver, inget stress. och dessutom är det en fantastisk och inbjudande miljö. Jag har gått fast hos Tiina i många år, och har alltid blivit helnöyd, både med kort och längre hår.Nu bor jag inte längre i Stockholm, och kan inte utnyttja denna salongen som jag vill...men jag kan rekomendera den på det varmaste. Hejjjaaaa, Tiina. Lycka till vidare.

Maja
Skrev om Salong SOMDUVILL

Kan rekommendera Cajsa Zetterlund som är trevlig och lyhörd. Gick från salongen nöjd och snygg i håret!

WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 469 omdömen 4.9 av 469 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Fredrik K
Skrev om Salong SOMDUVILL

Cajsa är väldigt duktig, snabb och trevlig. Allt detta räcker lätt för att få toppbetyg. Gillar man även 50-tals frisyrer, rockabilly och bilar så har man alltid hur mycket som helst att prata om. Suveränt!

Kim S

Cajsa klipper mig precis som jag vill och min 50 tals frilla gör succe`

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 312 omdömen 4.7 av 312 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
lennart h
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tack för att du klippte mig så bra och på sånt kort varsel före semestern kajsa KANONBRA. Hälsningar lennart.

Josefine Å
Skrev om Salong SOMDUVILL

Klippte mig för första gången hos Tiina för någon månad sedan. Resultatet blev hur bra som helst och jag kände mig verkligen mer än välkommen och bekväm under besöket! Tiina är en fantastisk frisör och människa. Kram!

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Nelly W
Skrev om Salong SOMDUVILL

Äntligen någon som klipper utefter vad jag vill ha och inget annat!

Simon O
Skrev om Salong SOMDUVILL

Trevligt och mysigt ställe. Tina är underbar.

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 125 omdömen 4.6 av 125 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Roy E
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tiina är #1 ..! en helt grymt underbar frisör och människa! Hon är lyhörd, noggrann, och klipper precis som man säger, och hon hade lite egna förslag om hur jag skulle klippas så jag lät henne göra som hon ville och det var fan en jävligt bra idé visade det sig! Hon är en varm person som är lätt att snacka och skratta med!! Ett riktigt nöje att klippa sig där så mig slipper hon inte i första taget!

Kicki A
Skrev om Salong SOMDUVILL

Avslappnat, behagligt och trevlig salong. Lite 60-talsinspirerat och det känns som man är hemma hos en kompis.

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 484 omdömen 4.8 av 484 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd och noggrann.Bra bemötande.

Anna J
Skrev om Salong SOMDUVILL

Stor kunskap och en härlig känsla med en personlig och väldigt avslappnad stil. Här bjuds det både på lyhördhet och en hel del tips och idéer. Och en och annan kopp te... Ett sant nöje att gå hit! Har både blivit klippt och fått slingor och varit supernöjd varje gång. Stort tack!

Anna R
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jag var lite skeptisk när jag först kom in och såg inredningen, som inte är flashig alls som på många andra salonger, men känslan försvann nästan omedelbart när jag började prata med Tiina. Hon forstog på en gång vad jag ville ha och tipsade när jag frågade. Det var jätte länge sedan en frisör tog sig tiden att klippa noggrant mitt hår, som för övrig är tunt och rakt och inte det lättaste att göra med... Proffsig, trevlig och pratsam men samtidigt respektfull. Absolut värd pengarna! Tack Tiina!

Rose A
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jag kan bara instämma i tidigare hyllningskör !! Varm, trevlig och mycket kunnig i frisöryrket Jag kände mig som en riktig Hollywoodfru när jag gick därifrån

Albert
Skrev om Salong SOMDUVILL

Proffsigt och personligt! Tiina lyssnar och tittar noggrant innan hon sätter igång, och det märks att hon är erfaren. Och det är första gången jag fått en kram av en frisör när jag gått! Gå hit om du letar efter en charmig frisör som gör dig riktigt nöjd efteråt!

Karl Olof E
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tina, som äger salongen, är en duktig frisör på många sätt. Hon har skött våra familjemedlemmars frisyrer under flera år. Alltid till vår stora belåtenhet.

Anna
Skrev om Salong SOMDUVILL

Hos Salong SOMDUVILL blir du proffsigt klippt, vänligt bemött och både hörd och sedd. Jag tycker att Tiina är fantastisk på att lyfta fram det bästa hos mig och jag blir jätte snygg i håret, samtidigt som jag känner mig säker och bekväm med resultatet. Jag tycker Tiina är "outstanding". Gå dit!

Marilene B
Skrev om Salong SOMDUVILL

Rekommenderar att göra ett besök hos Tiina,på Salong SOMDUVILL.Tina har alltid tid för en och lyssnar hur man vill ha det.Jag har gått hos henne när hon jobbade i Täby och jag tycker att det är värt att åka till söder,för vi har alltid roliga stunder tillsammans!Tiina gör ett jätteproffsigt jobb, och man känner sig vacker när man går därifrån! Kram från Marilene

Lina A
Skrev om Salong SOMDUVILL

Det bästa och trevligaste jag gjort på länge! Tiina är inte bara en grymt duktig frisör som gör "som du vill", hon är också supertrevlig och det var jätteroligt att klippa sig hos henne. Hon gör det där lilla extra för att man ska känna sig nöjd och det är fantastiskt!

cecilia s
Skrev om Salong SOMDUVILL

man får vara ifred. Och man får som man vill.Och en jättebra frisör, so kan sitt jobb. TOPPENBRA!

Elias H
Skrev om Salong SOMDUVILL

Här klippte jag mig och det var jätte bra. De var jätte duktiga och framförallt trevliga. Jag kunde nämna en kändis och sedan klippte de mig som honom. Bästa frisören i stan och billig.

Eva A
Skrev om Salong SOMDUVILL

Tiina förstod exakt hur jag vill ha mitt hår eftersom att vid varje klippning blir det en ny version av det korta håret, och jag älskar varenda frisyr jag får...Hon klipper verkligen som jag vill ha det. Färgade även håret och Tiina fick välja en ton som hon tyckte passade min hudtyp och det blev helt perfekt! Från brunett till honungsblond!

Elisabet L
Skrev om Salong SOMDUVILL

Äntligen! Den ende frisören som klippt mig så att mina virvlar ligger på plats och snygg samt nöjd blev jag också. Helt klart rätt frisör för den kräsne. Elisabet

Miriam K
Skrev om Salong SOMDUVILL

Jättehärlig salong! Går hit åtminstone var 6:e vecka och bara njuter av att bli omhändertagen. Superduktig personal!

leila a
Skrev om Salong SOMDUVILL

Man får lite mer för pengarna.Håret blir klippt och färgat i ett väldigt trevligt och varmt atmösfär.

cecilia s
Skrev om Salong SOMDUVILL

den som klipper är noggrann och duktig. Hon klipper och färgar med omsorg om sin kund. Jag har aldrig blivit så bra klippt någon annan stans i Stockholm, Örebro eller Göteborg. Det är också skönt med en lugn miljö med tid för samtal eller tystnad.