Tele2

Ring 076-692 07 63 www.tele2.se
1.6

18 omdömen om Tele2

Peter werner R

Vi fick överraskningsbesök hemma av en representant partner av tele2. Först fråga hen allt om vart liv, hus, kostnader o.s.v. Efter hen har frågat och noterad allt kom hen med en erbjudande ca 15% billigare som var aktuella leverantör och gäller i 2 år. Vi ville dock ha betänketid vilken var inte möjligt enl hen. Jag bad personen att avsluta samtal da, för att jag gör inga snabba beslut och vi ville ha bild av hens noteringar som var helt plötsligt hemligstämplade. Tycker det är oseriöst av TELE2.

ANDREAS J

En trevlig försäljare sålde in Tele2 i juni. Det skulle komma en installatör efter en månad. När det inte kommit någon efter två månader ringde jag och frågade när de skulle komma. Jag fick till svar att installatören kommer i december.. ”Vi försökte ringa dig” fick jag till svar. Vilket stämmer, men det gick inte att ringa tillbaka till det missade numret och ingen hänvisning gavs. Min fråga var då om Tele2 tänkt meddela ”förseningen” då jag sagt upp befintligt bredband. När jag väl fick bokat besök i december...

HENRIK B

Fick ett mejl idag om hur bra Tele2:s nya Unlimited-abonnemang kommer bli. Sanningen är att de höjer priset kraftigt, så nu säger vi upp Tele2 hela familjen. Har varit kund sedan nittiotalet, men det är tydligen inte värt något när den nya vd:n Kjell Morten Johnsen med styrelse kliver in och tokhöjer priserna. Bye bye, tele2

Michael E

jag bytte operatör, enl tele 2 så ska jag då betala 1 månad i förskott plus 30 dagar samt innevarande månad för att få byta, totalt 3 månader för ingenting. så passa er för byta operatör, de suger verkligen ut det sista ur en

Daniel K

Påminelse avgifter skickas ut 3 veckor efter dom fått sina pengar. Är man sen 1dag får man betala pappersavgift a 15:- + 50 kr i påminelse avgift trots att dom har pengarna på sitt konto och abbonemanget är avslutat.

sulan
Skrev om Tele2

Mobilt bredband 4G. Som med råge ligger inom täckningskartan. Har vissa dagar haft acceptabla 17-18 mbit men de senaste veckorna 3 mbit. Supporten har "utrett" flera gånger och till slut kommit fram till att "min" mast ska byggas ut. När? Det kan ingen svara på. Tack för det, bara 1 år och 10 mån bindningstid kvar...

Nisse H
Skrev om Tele2

Har Tele2:s adsl-bredband med utlovad hastighet 6-8 Mbit/s. Men i verkligheten ligger hastigheten mestadels på hälften, eller ännu lägre - ibland t o m under 1 Mbit/s (!) Max 20% av tiden som jag använder bredbandet är hastigheten godtagbar. Två gånger har jag mejlat om detta till Tele2 (som lovar svar inom 5 dagar på sin hemsida), men inget av mina mejl har hittills besvarats - det första skickade jag för ca 3 månader sedan. Uppenbarligen talar deras reklam helt sanning: det är bara en massa får(skallar) som jobbar...

Elisabeth E

Jag tror att jag att jag törs utnämna Tele2 till det i särklass sämsta företaget ur kundservicesynpunkt som jag någonsin har stött på. Att man törs behandla privatkunder uselt är en sak, men att behandla sina företagskunder på detta sätt är ett märkligt förfarande. Har kontrakt via Företagarnas medlemserbjudande, och har i dagarna sagt upp mitt avtal med hänsyn till den usla kundservicen. Att något går snett kan jag leva med, men att man - trots många och långa samtal där man blir vidarekopplad i all oändlighet och till slut får löften om att de ska kontakta en - är en annan sak.

Mikko I
Skrev om Tele2

I senaste faktura hittade jag en betaltjänst som jag inte beställt, Radio Unlimited fd Music Unlimited. När jag frågade hur det kom till sig, så kollade killen i kundtjänst upp avtalen och sa: "jag ser inget avtal på detta men tyvärr är det inget jag kan göra, du måste väl ha klickat på någon banner med Radio Unlimited när du surfat med mobilen..." Jag hatar att få svaret "jag vill inte hjälpa dig" från en person i kundtjänst.

Sara S
Skrev om Tele2

Ett fantastiskt företag att ha jobbat för. Alla är oerhört dedikerade att göra allt för att våra kunder ska få bra service, bra priser, bra tjänster en bra upplevelse och uppfattning som kund. Skulle önska att alla kunder som nån gång av en eller annan anledning drabbats av nått fel skulle förstå hur mycket det slits inne på Tele2 för att göra det bättre. Precis som i alla branscher företag så finns det mycket att förbättra, men just telekomföretagen är ofta hårdare bedömda av folket än andra. Jag lovar er, alla Tele2are gör allt för att bli ännu bättre.

Cristian H

Jag har vart nöjd med dom rent historiskt sett men nu verkar de köra med riktiga fulmetoder. Mitt bolag får fakturorna 2 veckor EFTER förfallodatum och sedan vill de ha påminnelseavgift för detta. Helt oacceptabelt!!! Dessutom har min flickvän fått fakturor på Mbit kostnad fastän hon betalar för fri surf, skärpning!!!

ervin n

Katja L
Skrev om Tele2

Dålig service vid reklamation. De sa 7-10 dagar och det har hittills tagit 26 dagar. Kommer ta minst 2 veckor till eftersom min nya telefon jag skulle få var operatörslåst till 3. Usel förståelse av personalen.

ALEXANDER M

Recommenderar INTE - dålig täckning för både mobiltel samt mobilt bredband

R****** E

använder tele2 i mobilen med kontant kort bra täckning,billigt pris har amigos kostar 0kr inom tele2/comviq nätet endast öppningsavgift 69öre provade comviq surf kontant fungerade rätt ok

Robert
Skrev om Tele2

Jag var en av dem som åkte på någon tusenlapp i ren bluff från Comviq i början av 2000-talet och eftersom Tele2 köpte upp dem raskt efter detta tänker jag bojkotta dem till det bittra slutet - vilket verkar vara inom synhåll eftersom de andra företagen i branschen också ligger på minus i min bok. Jag har inte haft Tele2 på ca 10 år så det är synd att jag inte kan skriva utan att sätta betyg - när jag hade dem istället för Telia en gång i tiden tyckte jag det bara var bra att de var först och sänkte priset på telemarknaden....

Matilda A

De har gjort så stort fel att jag har varit utan företagsmobilen i 4 dagar nu, det är inte fixat än och de tänker inte göra ngt åt saken. Det finns inga ord att beskriva eländet de har ställt till med för företaget som är i samhällstjänst! Högst oprofessionell oflexibel icketillmötesgående snorkig kundservice. De till och med kopplar bort samtal och låtsas som att det avbröts av sig själv! De ringer inte upp som lovat utan antecknar i kundbilden att kunden inte gick att nå. Vilka lögner! Billigt och surt!!! Aldrig mera Tele2! Vilket skitföretag! Hoppas de går i konkurs och brinner i helvetet!

Catrine M

De ordnade upp det expert i Eslöv inte ville hjälpa mig med på nolltid. Tidigare varit kund hos Telia och man kan inte annat än att säga att det är stor skillnad på räkningarna nu. Härligt för plånboken!