ABSS

ABSS

www.abss.se
  • BadgeTwoYears
4.4

Välkommen till ABSS! Vi på ABSS ser till att du får mer tid över till sådant som du tycker är roligt eller viktigt i vardagen. Vi på ABSS erbjuder en rad olika hushållsnära tjänster där du kan utnyttja RUT-avdraget på 50%. Tjänster: Hemstädning, kontorsstädning, trappstädning, putsa fönster och provstädning. Vi tycker det...

57 omdömen om ABSS

Anna W

Mycket proffsiga, punktliga och min lägenhet blir mycket fin efter veckostädningen!

Gun D
Skrev om ABSS

Välfungerande och seriöst. Mycket nöjd.

Metra Konsult Ab M

Väldigt nöjd. Alltid smidiga att lösa tider o dagar. Rekomenderas varmt.

Ellinor B

Fått enkel kontakt och snabb start och ett väldigt bra jobb utfördes de gångerna! Sedan har det hackat under sommaren och vikare tagits in men inte gjort samma bra jobb som vår ordinarie. Nu när vi skulle starta igång efter sommaren kan inte ”vår” städare städa länge på utlovad dag vilket inte är så kul, får testa oss fram till en ny person som städar och gör en bra jobb.

Ulla M

trevligt bemötande. Snabbt och smidigt utfört arbete (fönstertvätt) Använt ftgt 1 gång men bokat in fler tider

Brf Jungfrudansen 1 B

Vi är i en process av hissrenoveringar, och vill gärna att ni tittar till våningar även där det inte finns en hiss.

Brf Tamburmajoren 7 B

Gjorde en väldigt bra trappskurning

Goran P

ABSS har utfört 2 flyttstädningar åt oss. De utförde uppdragen utan minsta anmärkning. Kan alltid rekommendera ABSS.

Britta A

Blev positivt bemött av den ansvarige. Men min hjälp tappade bort en del i badrummet utan att informera mig. Jag ägnade stor tid att leta och efter kontakt med firman fick jag veta vad som hänt med föremålet. Självklart borde jag fått information omedelbart utan att behöva påminna

Lena Y

Arbetet skötts bra. När vi inte är nöjda så räcker det att ringa Dragana så löser det sig :)

Björn P

Dom ändrade dagar, tider och städpersonal från vecka till vecka mer eller mindre. Ohållbart att själv planera efter. Kvaliteten på städningen vägde inte upp strulet med att fortsätta anlita ABSS. Vi har nu en annan firma som kommer exakt på förutbestämd dag och tid, med samma personal!

Miroslav S

Jag är väldigt nöjd med allt ifrån bemötandet i telefon och på plats av arbetsledaren till hur fantastiskt rena mina fönster blev. Jag måste också berömma personalen på plats som var extremt trevliga och professionella. Jag byter ut min städtjänst som jag har på torsdagarna till ABSS som nu kommer städa hemma hos oss en gång i veckan. Tack så mycket 🙏🏻

Micke R

Ett bra bemötande . Noga utfört arbete med mycket bra slutresultat. Vi köpte en flyttstädning till huset på 130 kvadrat och vi var mycket nöjda med resultatet. Vi Rekommenderar ABSS å det varmaste.

ABSS och ABSS gillar detta
Ann A
Skrev om ABSS

Jag har alltid blivit bra bemött, men ibland tar det lite tid. Jag upplever att de knde utbilda personalen bättre vad gäller städteknik. Språkförståelsen bland städpersonalen kunde också vara bättre.

Alexandra G

Väldigt bra och noggrant utfört städning, vi har hemstädning varannan vecka. Alla jag har haft kontakt med var väldigt trevliga och tillmötesgående. Rekommenderar varmt!

Anita G

Fönsterputs Rent och fint Mycket nöjd

Pirko M

Trevligt bemötande och jag är nöjd.

Monica S

Städning o fönsterputs. Snabb återkoppling o proffsigt bemötande. Hög kvalitet på det utförda jobbet.

Charlotte S

Jag tycker att dom som städar hos oss gör ett fantastiskt jobb! Vikarie som ordinarie men den som sköter administrationen kring vårt abonnemang är inte att lita på. Om städaren är sjuk eller har semester så får vi veta det när jag frågar. Ingen framförhållning och dålig kommunikation.

CAROLINE H

Flyttstädning via säljaren, så vi har inte själva haft kontakt med företaget. Undermåligt städat, allt som inte ses vid snabb inspektion har man inte utfört. Rör under handfat med dammråttor kvar, badkarsfrontens baksida med dammråttor, köksskåp inte torkade på samtliga ytor, kyl och frys inte på ovansidan, och knappast bakom. Två balkonger med glas som inte är städade alls... Riktigt trist att komma som ny hyresgäst och det mesta måste städas om. Kan inte rekommendera alls.

Svar från ABSS

Hej! Åh vad tråkigt att läsa att du inte fått den service du efterfrågat , vår ambition är att alltid prestera på topp. Ditt ärende har vidarebefordrats till ansvarig arbetsledare och du kommer att bli kontakt snart. Tack för din info.

Eva K
Skrev om ABSS

Bra, men jag har inte lyckats hitta uppgifter om de har kollaltivavtal.

Svar från ABSS

Hej! Jo, vi har kollektivavtal med Fastighets Förbundet genom vårt medlemsskap i serviceförbundet ALMEGA.

Carl Johan Å

Kommunikativa, snabba och trevliga, väldigt god koll på schema och proaktiva när schemat behöver ändras. Verkar vara måna om sina anställda, särskilt under pandemitider. Kunde inte vara mer nöjd.

Lea M
Skrev om ABSS

Alltid professionella och tillmötesgående.

Christina M

Vi har kontrakt på trappstädning i vår Brf med er. Kvaliteten på städningen väldigt ojämn, ibland är det ok men ofta rätt bedrövligt. Detta efter att den person vi hade tidigare som var väldigt bra har blivit utbytt. Med vänlig hälsning, U Bergström / styrelsen Liljan 31

Svar från ABSS

Hej! Förlåt sent svar, men arbetsledare är kontaktad och kommer att kontakta er för att säkerställa att leveransen är som avtalat. Tack för din synpunkt.

CAROLINE L

Nöjda! Samma tjej som kommer varannan vecka och känner till lägenheten. Snyggt och prydligt och hon tänker på små-detaljer!

Jasmina V

Trevligt bemötande vid telefonkontakt. Flexibel och lösningsorienterad personal. Jag är nöjd med hemstädningstjänsten som företaget erbjuder.

Mária T

Jättetrevliga och professionella anställda. Jag rekommenderar varmt det här företaget!!! Perfekt städat varje gång!

Ulla-britt N

Köpt städtjänst och fönsterputs. Alltid blivit trevligt bemött och kommer att fortsätta ta del av deras tjänster. Det säger väl allt!!

Helén T

Bra städning varannan vecka. Lätt att boka av vid sjukdom. Alltid trevligt bemötande.

Lars-inge N

Bra inför avtal annars märker vi inte av dem. Städningen utförs efter kontorstid och lever upp till våra förväntningar. Sammanfattningsvis inga problem och vi upplever problemfri kontorsstädning :)

Inger A

Fönstertvätt av Ivan. Skicklig kille och mycket trevlig!

Caroline N

Vi har haft kontakt länge och vi är mycket nöjda med företaget. De ställer upp hela tiden.

Lena S

Inledande kotakter sköttes mycket bra. Jag har varit nöjd med kontakten även i fortsättningen. Jag känner förtroende för företaget och trivs med Anna, som städar hos mig 2 timmar/2ggr i månaden. Mitt enda missnöje är att när Anna är sjuk eller frånvarande av andra skäl erbjuds ingen ersättare.

Ingrid H

Mycket trevligt bemötande. Mycket bra utförd fönsterputsning.

Sandra B

Utmärkt service! Bästa städfirman vi har haft!

Kristina L

Maria är fantastisk. Alltid trevlig och noggrann.

Christer S

Bra kommunikation. Bra priser. Bra städning.

Håkan A

Jag blir alltid mycket väl bemött av företaget. De fullgör sitt uppdrag väl. Jag har använt deras tjänster i flera år. Har regelbunden städning i hemmet som fungerar när den ordinarie städaren utför arbetet. Har även använt flyttstädning som första gången var miserabel men fick ny städning utan ersättning. Mycket bra lösning. Jag blev helt nöjd. Jag har även haft fönstertvätt med gott resultat.

Dan R
Skrev om ABSS

Vänligt bemötande och kommer när de lovat Städning

Ingrid G

Företag som under många år utfört hemstädning på utmärkt sätt. Flexibla och lösningsorienterade. Trevlig personal🌸

Kristina B

Nöjd kund sedan många år tillbaka. Har däremot inga andra företag att jämföra med då jag bara har erfarenhet med ett städbolag. Tjänsten innebär städning av vårt kontor mån-fre. Kontoret är ca 700 kvadratmeter.

Christin W

Vi har varit kunder i många år och vi är väldigt nöjda. Vi har haft samma person som städar hos oss en gång i veckan under lång tid och det värderar vi högt, det gör att arbetet utförs noggrant och hela familjen känner att det känns personligt och tryggt. Vi får alltid ett bra kundbemötande av företaget vid frågor eller ändringar.

Svar från ABSS

Hej Christin! Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vad roligt att du känner dig nöjd med oss som företag.

Ebba Linnea S

Bästa städfirma jag har haft! Trevliga och fin service samt fantastisk städning. Vi är mycket nöjda!

Svar från ABSS

Tack Ebba, för ditt fantastiska omdöme.

Daniel G

De är tillmötesgående, flexibla och levererar. Vi har haft samma person som städar hos oss och vi trivs jättebra med denna person. Enkel kontakt med ett telefonsamtal eller sms.

Svar från ABSS

Hej Daniel! Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vad roligt att du känner dig nöjd med oss som företag.

Judit A

Blir alltid trevligt bemött av ABSS, oavsett om det är av städledaren eller de personer som utför arbetet hos oss. Det viktiga för oss är att leverantören utför arbetet med god kvalité, att kommunikationen med oss som kund fungerar bra och att det finns flexibilitet i arbetet för att följa våra behov. Detta finns hos ABSS.

Svar från ABSS

Hej Judit! Vad kul att höra att du fått det intrycket av oss detta är såklart något vi lägger stor vikt vid i vårt arbete. Du är mer än välkommen med vidare frågor, funderingar eller synpunkter på hur vi kan bli ännu bättre - säg till, vi finns här!

Annika S

Bra kontakt med Dragana. Utmärkt städning av en person som varit hos oss länge och som gör det lilla extra. Vi är mycket nöjda.

Hej Annika! Stort tack för ditt omdöme

Veronica E

Jag kan varmt rekommendera ABSS. Vi har städ varannan vecka och har haft det i väldigt många år. Arbetet utförs alltid mycket noggrant och professionellt. Det känns även extra tryggt och säkert att ha samma städerska varje gång. Jag uppskattar också den flexibilitet som ges till att kunna boka om / ändra datum tex vid semester och att kunna beställa tex extra fönsterputs vid behov.

Svar från ABSS

Hej Veronica! Stort tack för ditt omdöme. Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vad roligt att du känner dig nöjd med oss som företag.

Pia L
Skrev om ABSS

Nöjd kund sen 10 år tillbaka. Städning och fönsterputs. Direkt kontakt med trevliga Dragana och Jaasna

Svar från ABSS

Hej Pia! Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och tack för ditt toppbetyg.

Tommie E

Vi köpte tjänsten städning av våra trapphus, källargångar och tvättstugor. Har själv anlitat dem för hemstädning med fönstertvätt.

Svar från ABSS

Hej Tommie! Tack för ditt omdöme.

Ingela K

Hej! Bemötandet är OK. Ibland slarvas det med städningen. Då vi tycker att det är befogat påtalar vi detta och då åtgärdar ABSS, efter reklamation. Ibland städar vi själva, då man uppenbart har glömt några mindre/entaka moment/områden. Vår städning gäller trapphusstädning i tre trapphus.

Svar från ABSS

Hej! Tack för dina synpunkter, värdefullt för oss att veta. Vi tar detta med arbetsledaren som får styra upp och informera.