Alla kategorier Bilförsäljning Norrbotten Luleå Carcenter Luleå

Carcenter Luleå

Terminalspåret 6, 954 32 Gammelstad — Visa karta

På Carcenter Luleå hjälper vi dig att hitta, sälja eller byta bil - oavsett helg eller vardag!

Med över 10 år i branschen kan vi begagnade bilar och vi vill att din nästa bilaffär ska vara enkel och personlig. Vi strävar alltid efter att inge förtroende hos dig som kund och att se till att bilaffären blir precis så som du önskar!

Lämnar du 20% i handpenning kan vi erbjuda upp till 84 månaders förmånlig finansiering och genom AutoConcept kan du få en garanti anpassad till just din nya bil.

Slå en signal, så löser vi din nästa bilaffär!
Lör: 11:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Carcenter Luleå

• Mattias L
    Mattias L skrev om Carcenter Luleå
    Köpt en Skoda Superb, väldigt nöjd med bemötandet. Säljaren kändes väldigt seriös och genuin, även nu efter 2månader så jag upptäck en mindre defekt på bilen och fixa dom det direkt utan några problem. Läs mer
    2018-09-22 Andreas P svarar Mattias L
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande och inget att klaga på. Läs mer
    2018-09-22 Andreas P svarar Magnus Ö
  • Gudrun L
    Gudrun L skrev om Carcenter Luleå
    Bytte in 2 bilar mot 1 nyare. Blev bra bemött. Snabb och bra affär. Mycket nöjd Läs mer
    2018-09-11 Andreas P svarar Gudrun L
  • Carl Petter N
    Carl Petter N skrev om Carcenter Luleå
    Mycket duktiga och proffsiga dessutom väldigt trevliga. Läs mer
    2018-09-10 Andreas P svarar Carl Petter N
  • Sven-olof  S
    Sven-olof S skrev om Carcenter Luleå
    Alla tycks bara ösa lovordade kommentarer kan säkert vara så. Men tyvärr mycket snack fanns intresse av bilbyte var saklig ärlig om vilka defekter min bil har. Sen ringde de nu har vi objekt åt dig men samtalet avslutades med tyvärr vi tar inte din bil i inbyte. Tur att det finns andra bilhandlare. Läs mer
    Hej Sven-Olof!

Inbytesbilar hos byts in hela tiden hela 7st på 10st sålda bilar.
    Inbytesbilar för oss innebär en ny investering samt ny nöjd kund och därav
    har vi inbytesprocesser för att säkra kvaliten.

När du uppenbart förklarar att din bil bara plötsligt dör 2-3 gånger per år samt att bilen
    varit in flera gånger på felsök samt reparation utan att någon hittar felet.
    Då borde du väl själv förstå att vi ej har något intresse att ta över denna huvudvärk med våra förpliktelser.

Hur skall vi kunna ha en ny nöjd kund om denna bil säljs samt att det uppdagas att bilen tvärdör några gånger per år.

Vi levererar aldrig bilar med denna typ av fel för hur ska vi kunna ha nöjda kunder om vi levererar bilar som dör då & då?

Trevlig helg på dig Sven-Olof!

2018-09-07 Sven-olof S svarar Andreas P
    Det förstår jag också och har respekt för. Varför sa ni inte det direkt att ni inte tar den i byte??.? Detta är ett känt fel på Volvo nämligen. Istället så ringer ni och pratar en massa om ert erbjudande för att avsluta samtalet att vi inte tar inbyte. Jag tycker att den ingången var fel. Jag kontaktar Volvo för uppdateringen av bil enligt deras rekommendationer. Inhandlar annat bilmärke hos annan leverantör. Trevlig helg!
    Hej Sven-Olof!

Vi har aldrig haft inbytesprocess på din bil samt att du aldrig fått grönt för inbyte.
    Det är absolut inte ett känt fel hos Volvo och jättetråkigt att du har det fel du har på din bil.
    Vi önskar dig givetvis lycka till med ditt bilinbyte & byte.

Vi tackar tyvärr nej då vi ej vill ha bilar med Olösta problem som ingen finner!

Åter igen trevlig helg.

2018-09-07 Sven-olof S svarar Andreas P
    Är ingen idé att tjafsa vidare med dig det jag i sak försöker påstå är när du ringde skulle du direkt ha sagt först i telefon att inget inbyte är aktuellt sedan skulle du ha kommit med vad du hade att erbjuda. Bil problemet är mitt det jag syftar på i sak är ordningen i telefon samtalet men det tycks du inte ta till dig.
    Hej Sven-Olof!

Enda notering vi haft var att du var ute efter en Volvo V70. Efter att jag upplyst om V70in så var det första gången du och jag pratade med varandra om din inbytesbil eftersom du träffat Jonas vid ditt första besök hos oss. Direkt när jag förstod att du var kunden med bilen som slog av då och då så fick du beskedet att vi ej är intresserade av denna inbytesbil.
    Vi har en hård inbytesprocess med tanke på att alla inbytesbilar ska ha en ny nöjd kund.

Sen hur du anser att ordningen är genomförd det kan jag inte uttala mig om men det jag vet är att jag inte kan ge ett svar utan fakta.

Ha en trevlig helg nu Sven-Olof.

2018-09-08 Sven-olof S svarar Andreas P
    Det var det jag gissa att ditt svar ungefär skulle bli att fortfarande inte ge dig. I din första meningen du svara på avslöjar dig.. " Den enda notering vi haft var att du var ute efter en Volvo v70".... Tänker inte kommentera dig flera gånger. Tack för mig.
    2018-09-08 Andreas P svarar Sven-olof S
    Hej Sven-Olof!

Inget tvång att svara här på Reco.
    Kan vara bra att förtydliga.

Reco är tänkt för våra kunder som har köpt bil och deras upplevelse, före, under & efter köpet.

I detta fall har vi på Carcenter Luleå en kund som är besviken för att vi inte byter in en bil med problem
    Som ingen kan lösa enligt dig.

Vi möter alltid våra kunders funderingar och tankar här på Reco för att visa våran närvaro.

Ha en fortsatt trevlig helg Sven-Olof!

2018-09-08 Sven-olof S svarar Andreas P
    Skit snack tydligen har du Andreas svårt att begripa vad jag syftar på. Inbytes problematiken är vi båda medveten om. Det var återigen ditt samtal jag syftar på och inget annat. Alla inlägg här är fullständigt meningslöst och återigen leder ingen vart. Jag syftar inte på att svart måla ert företag. Jag försöker bara få dig att inse att du visste vem jag var och mitt ärende eftersom som du ringde mig och då skulle du ha sagt följande : Tyvärr kan vi inte ta din bil i inbyte men vi har ett objekt om du är intresserad. Du får gärna ringa mig om du vill annars så önskar jag er. Lycka till med er verksamhet.
    2018-09-08 Andreas P svarar Sven-olof S
    Som jag skrivit i ovan kommenterar tidigare!

Hej Sven-Olof!

Ha en trevlig helg nu Sven-Olof.

Läs mer genom att expandera tråden +
  • Emmelie B
    Emmelie B skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande och service när vi köpte vår bil. Men när det sedan uppstod ett fel på bilen 2 månader efter vi köpt den ville inte carcenter ta på sig kostnaden för reparationen trots att det konstaterades att det uppstått innan vi köpt bilen. Vi blev bollade mellan carcenter och försäkringsbolaget innan en annan bilfirma/bilmärket i sig gick in och hjälpte oss med detta! Läs mer
    2018-09-03 Andreas P svarar Emmelie B
    Hej Emmelie!

Tyvärr kan jag inte uttala mig när jag ej vet vilken bil det handlar om.
    Du får gärna kontakta oss eller komma på en kaffe och ta diskution.

Uppfattar ej problemet då bilen blivit lagad, samt att en vanlig reklamationprocess har utförts vars handlaren, försäkringsbolaget, Autoconcept & bilmärket själva kopplas in varenda gång det blir en reklamation.

Viktigaste av allt är att kunden skall gå oberörd ur det hela och va fortsatt nöjd med sin nya bil.

2018-09-03 Emmelie B svarar Andreas P
    Hej,
    Det gällde en BMW som hade problem med ad-blue. Ni hade inte försäkringen autoconcept på den bilen vilket ledde till att ni ville att vi skulle ta det på vår bilförsäkring. Det slutade med att Englunds hjälpte oss att få BMW själva att åtgärda felet eftersom att ni inte ansåg att det var erat fel och LF inte tyckte de var vårat fel och ville ta de på vår försäkring. Finns inget att diskutera kring detta då allt med bilen är löst men tyckte de var dåligt hanterat från er sida och ville bara upplysa andra om att detta eventuellt kan hända fler gånger vilket jag inte hoppas.
    2018-09-03 Andreas P svarar Emmelie B
    Hej igen!
    Att vi säljer bilar med bra bakgrund och låga miltal till och med där vars själva märket själv i detta fall BMW som är fantastiska att göra med att dom tar sitt ansvar med vad dom levererar ut till marknaden. Då är väl allt som det ska vara när dom tillverkat en produkt som brister. Förstår bara inte varför du ger negativ kritik när du inte upplevt något dåligt. Hantering kring reklamation är den samma varenda gång. Jag hade haft full förståelse om vi nekat och du som kund fått betala. Alla kunder som köpt bil är skyddade av trafiksäkerhetsgaranti, konsumentköplagen även autoconcept om man tecknat den samt maskinskada via ens försäkring. Biltillverkarna själva lämnar ofta Godwill och har optionsgarantier för saker som ej är normala vid låga miltal vilket jag ser som positivt och som ett plus att arbeta med dom bilarna. Hittils har jag bara haft nöjda kunder för att man är så skyddad som kund.
    Hoppas ni är fortsatt nöjd med eran nya bil.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Trevliga Läs mer
    2018-08-16 Andreas P svarar Hans E
  • Paula P
    Paula P skrev om Carcenter Luleå
    Väldigt bra bemötande och service. Jag blev väldigt nöjd med bilen. Läs mer
    2018-08-16 Andreas P svarar Paula P
  • Roger N
    Roger N skrev om Carcenter Luleå
    Ok!
    Sakligt och trevligt bemötande! Läs mer
    2018-08-16 Andreas P svarar Roger N
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Carcenter Luleå
    Köpte en bil, fantastisk service, utmärkt kunnande och bemötande. Läs mer
    2018-08-16 Andreas P svarar Jörgen H
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Carcenter Luleå
    Proffsiga med trevligt bemötande. Läs mer
    2018-08-13 Andreas P svarar Sofia B
  • Kurt Lennart Roland L
    Kurt Lennart Roland L skrev om Carcenter Luleå
    Jag köpte en Toyota RAV 4.Som jag är mycket nöjd med. Saknar att jag inte fick tala med service manen, han fick ej störas. Läs mer
    2018-08-13 Andreas P svarar Kurt Lennart Roland L
    Tack för det fina Reco betyget! Alla våra kunder kan få prata med våra verkstadskillar men många arbetare brukar ej vilja bli störda under pågående arbete. Vad kul att du är nöjd med din nya bil samt alla jobb som utförts.
  • Sigvard L
    Sigvard L skrev om Carcenter Luleå
    Köpt Volvo S-40
    Mycket bra bemött.
    Vänlig säljare.
    Var mycket bra mottagande av säljaren.
    Kan tänka göra mer affär med företaget
    Och rekommendera andre som vill köpa bil från företaget. Läs mer
    2018-08-27 Andreas P svarar Sigvard L
    Väldigt serviceinriktade Läs mer
    2018-08-13 Andreas P svarar Jesper S
  • Simon M
    Simon M skrev om Carcenter Luleå
    Vi besökte carcenter för vi var intresserade av två av deras v70 som dom hade inne. Bemötandet när vi ville provköra en av dessa var inte bra och personalen sa "vår recond-kille har lagt otrolig mycket tid på bilarna så därför är det inte värt att låta er provköra" Detta för att vi inte var säkra på om vi ville köpa bilen samma dag... Läs mer
    2018-05-24 Andreas P svarar Simon M
    Hej Simon!

Tack för att du tog tid att Lämna ett betyg här hos oss på RECO.
    Uppskattar att få in lite negativa betyg så att vi får in känslan för att alla betyg här på RECO är från våra kunder.

Svaret från oss är att vi lägger ribban högt på alla våra bilar samt att vi lägger ner mycket tid & pengar på våra rekonder. Vi vill helt enkelt sälja rena & fina bilar samt höja nöjdkänslan när man köper en bil hos oss.

Alla våra säljare är instruerade att man börjar med att känna av en kund, ex vet kunden vad han vill ha för bil? Är bilen vi har rätt bil för kunden? man pratar lite helhet om eventuell inbytesbil finns? Ska man ha en finans eller är det kontantköp man vill helt enkelt ha lite helhet som säljare.

Är man fortfarande i stadiet att man funderar på att köpa en bil men känner sig osäker på vad man vill ha så kan vi tyvärr inte skicka samtliga modeller på provkörning för då blir inte nästa kund som kommer nöjd med första intrycket på bilen han/hon ska kolla på.

Brukar själv säga att man börjar med att klämma och känna för att sedan känna om bilen är rätt för en. Vill bara tillägga att samtliga våra kunder som valt att köpa bil av oss har provkört sina bilar samt att man fortfarande inte är tvungen att köpa den bara för att man provkört en bil.

Viktigt att allt känns rätt hela vägen för kunden vid nybilsköp & även för oss!

Du är välkommen åter på en kopp kaffe om du vill prata bil.

Carcenter Luleå
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande och proffsig service kan varmt rekommendera carcenter.
    //Thomas Läs mer
    2018-08-13 Andreas P svarar Thomas L
  • Conny E
    Conny E skrev om Carcenter Luleå
    Bytte bil och fick ett bra bemötande. Fick även mina önskemål om solfilm och motorvärmare tillgodosedda. Känner mig nöjd att jag valde Carcenter Luleå. Läs mer
    2018-04-13 Andreas P svarar Conny E
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Carcenter Luleå
    Jag köpte en Audi hos Carcenter Luleå och är väldigt nöjd med den service och bemötande jag fick där rakt igenom! Mycket proffesionellt! Jag skulle absolut kunna tänka mig att byta bil genom dem igen!! Läs mer
    2018-04-10 Andreas P svarar Andreas T
  • Christian Ä
    Christian Ä skrev om Carcenter Luleå
    Mycket trevlig personal å bemötande, kanon affär 👍 Läs mer
    2018-02-28 Andreas P svarar Christian Ä
  • Rauni P
    Rauni P skrev om Carcenter Luleå
    Fick mycket bra bemötande de har verkligen kunden i centrum 😀och verkligen förklarar allt det är nöjd kund som lämnade bilaffären Läs mer
    2018-02-28 Andreas P svarar Rauni P
  • Tommie J
    Tommie J skrev om Carcenter Luleå
    Underbart engagemang och superbra kundkontakt och service.
    En jättebra bilfirma jag rekommenderar starkt! :) Läs mer
    2018-02-15 Andreas P svarar Tommie J
    Tack för förtroendet för köpet samt leveransen med din nya bil till Hudiksvall! :)
  • Alexandra K
    Alexandra K skrev om Carcenter Luleå
    Säger såhär: kommer aldrig att gå till en annan bilhandlare. Läs mer
    2018-02-15 Andreas P svarar Alexandra K
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Carcenter Luleå
    Trevligt bemötande och säljaren kändes uppriktig med vad det var för bil som vi kollade på. Visade var ex en repa fanns osv. Var inte heller påstridig utan lyssnade in oss som köpare.
    Vi köpte en Volkswagen Touran. Läs mer
    2018-02-14 Andreas P svarar Caroline A
  • Morina S
    Morina S skrev om Carcenter Luleå
    Mycket bra service, duktiga o hjälpsamma killar! Läs mer
    2018-02-14 Andreas P svarar Morina S
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Carcenter Luleå
    Andreas är mycket sympatisk och kunnig på bilar och allt där omkring. Vi är nöjda med vårt köp, bemötande och service från carcenter Luleå, bra killar. Läs mer
    2018-01-01 Andreas P svarar Fredrik T
  • Peter E
    Peter E skrev om Carcenter Luleå
    Bättre service kan man inte få,perfekt från början till slut. Läs mer
    2017-12-30 Andreas P svarar Peter E
  • Rickard J
    Rickard J skrev om Carcenter Luleå
    Fina bilar, trevlig och kunnig personal som tog reda på alla frågor och funderingar. Än så länge toppbetyg och värt ett besök ifall man går i bilbytartankar. Läs mer
    2017-12-15 Andreas P svarar Rickard J
  • Min W
    Min W skrev om Carcenter Luleå
    It was a nice expirience. I got tailored service. They answered all questions professionally. Läs mer
    2017-12-15 Andreas P svarar Min W
  • Torgny J
    Torgny J skrev om Carcenter Luleå
    Har nyligt köpt en Audi som vi är väldigt nöjd med. Dom ger ett bra intryck och är mycket engagerade och hjälpsamma! Läs mer
    2017-12-06 Andreas P svarar Torgny J
  • Eva S
    Eva S skrev om Carcenter Luleå
    Trevligt och bra bemötande från början till slut. Bra service och trevliga försäljare, inga krångligheter utan allt hölls som lovats. Kan varmt rekommendera denna bilfirma. Läs mer
    2017-12-06 Andreas P svarar Eva S
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Carcenter Luleå
    Riktigt bra bemötande och genomföring av bilköpet! Trevligaste bilförsäljaren jag träffat. Läs mer
    2017-12-06 Andreas P svarar Tommy B
  • Lisett S
    Lisett S skrev om Carcenter Luleå
    Säljaren väldigt serviceminded och bilen motsvarade till stor del mina förväntningar.
    Gick bra att kompromissa. Läs mer
    2017-12-06 Andreas P svarar Lisett S
  • Björn A
    Björn A skrev om Carcenter Luleå
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Bra service! Läs mer
    2017-11-16 Andreas P svarar Björn A
  • Erik S
    Erik S skrev om Carcenter Luleå
    Seriöst ungt företag som hjälpte mig med mitt bilköp. Trevligt bemötande från personalen. Läs mer
    2017-11-16 Andreas P svarar Erik S
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Carcenter Luleå
    Har bara positivt att berätta om Carcenter i Gammelstad! Allt gick som på räls , duktiga på att förklara allt . Är nöjd och lär söka upp dom igen när det är dags för bilbyte nästa gång Läs mer
    2017-11-16 Andreas P svarar Bengt P
  • Jon S
    Jon S skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande och bra service! Mycket nöjd med bilköpet! Läs mer
    2017-10-24 Andreas P svarar Jon S
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Carcenter Luleå
    Väldigt bra och kundinriktad.
    Enkla att ha å göra med. Läs mer
    2017-10-24 Andreas P svarar Alexander K
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Carcenter Luleå
    Jag köpte en fin bil och fick extra-bra service. Allt ska lösa sig! Stora tack! :) Läs mer
    2017-10-24 Andreas P svarar Sanna T
  • Dennis M
    Dennis M skrev om Carcenter Luleå
    Trevliga och bra service samt fina lokaler Läs mer
    2017-10-23 Andreas P svarar Dennis M
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Carcenter Luleå
    Ett bra bemötande där man inte dömdes "efter håren", proffsigt å kunnande å tillmötesgående! Uppfyllde våra behov och önskningar vid vårt bilköp!
    Bästa bemötandet man nånsin fått i en bilaffär! Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar Åsa E
  • Mathias K
    Mathias K skrev om Carcenter Luleå
    Mycket bra utbud av bilar och ett väldigt professionellt bemötande. Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar Mathias K
  • Johan L
    Johan L skrev om Carcenter Luleå
    Otroligt trevligt bemötande, proffsiga .. jag har ingenting att klaga på.. Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar Johan L
  • Emelie O
    Emelie O skrev om Carcenter Luleå
    Supernöjd med mitt bilköp hos Carcenter. Högsta betyg på kundservice och bemötande! Kan varmt rekommendera dem till andra som vill göra en trygg bilaffär. Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar Emelie O
  • Johnny N
    Johnny N skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande och inga konstigheter. Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar Johnny N
  • Mona K
    Mona K skrev om Carcenter Luleå
    Jag fick god bemötande av personalen. Läs mer
  • William P
    William P skrev om Carcenter Luleå
    Kanonbra bemötande direkt och genom hela köpet. Svarade rakt och ärligt på frågor.
    Köpte en Volkswagen passat och är ruggigt nöjd med den. Läs mer
    2017-10-20 Andreas P svarar William P
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Carcenter Luleå
    Trevligt och varmt bemötande av mycket kunnig personal. Kändes tryggt och är nöjd med mitt bilköp. Återkommer gärna då det är dags att byta igen. Läs mer
    2017-07-06 Andreas P svarar Susanne G
    Tack för det fina betyget!
    /Jonas
  • Christer S
    Christer S skrev om Carcenter Luleå
    Bra bemötande av säljare. Och smidigt affär med inbyte av min gamla bil. Mycket nöjd. Läs mer
    2017-07-05 Andreas P svarar Christer S
    Härligt betyg & tack för det fina betyget!
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Carcenter Luleå
    Köpte en Audi av dom och säljaren hjälpte mig med mina frågor och svar blev bra hjälpt. Läs mer
    2017-07-05 Andreas P svarar Jonas O

Terminalspåret 6, 954 32 Gammelstad