Starta 60 dagar kostnadsfritt

Kan du öka din försäljning och tillväxt med hjälp av dina kundomdömen? Svar ja!

 Den kanske mest uppenbara fördelen med kundomdömen är deras förmåga att driva försäljning och öka tillväxt. Genom att visa upp omdömen kan det leda till fler köp, ökad snittorder och dessutom återkommande affärer.  

Tobias Johannisson har över 15 års erfarenhet inom försäljning och med sina 8 år på Reco som försäljningschef, har han hjälpt flertal kunder att komma igång med sina kundomdömen. Här delar han sina tips på hur du gör för att maximera alla dina chanser till att boosta din försäljning.

 
 
 

Tips 1: En aktiv omdömesinsamling

 

Säkerställ tillräckligt stora volymer av omdömen för ett rättvist snittbetyg och högre trovärdighet. Kunderna börjar först lita på ett snittbetyg när det finns minst 40 omdömen och litar mest på de företag med ett snittbetyg mellan 4,2 - 4,7 av 5. Det är alltså inte mer trovärdigt att ha 5.0 i betyg. Då kan den som ser betyget lätt bli skeptisk.

Att komma igång med aktiv insamling av omdömen är lätt. Framförallt om du har något av de affärssystem som vi stödjer. Då kan du automatiskt samla in omdömen via ditt affärssystem. Hittar du inte ditt affärssystem så är du varmt välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig.

 

Tips 2: Exponera dina omdömen för alla potentiella kunder

 

Idag fattar den absoluta majoriteten av kunder sina köpbeslut på nätet. Kunden har många attraktiva alternativ att välja mellan, det betyder att du som företagare bör verkligen se till att sticka ut – allt för att öka konverteringen i alla delar av säljprocessen, se till att: 

  1. Synas med stjärnor på er Google-träff

  2. Lyft era omdömen live på er hemsida

  3. Ha med era omdömen och betyg i annonser och övrig marknadsföring

  4. Lägg till omdömen i offerter och använd era omdömen som försäljningsargument i dialog med potentiella kunder

Tips 3: Kvalificera för Google Seller Ratings (säljaromdömen) i Google Ads

 

Om ni har över 100 omdömen och ett snittbetyg på minst 3,5 av 5, kommer Google att visa era betyg med stjärnor när du börjar annonsera på Google.

Google säger själva att CTR (antal klick) är 10% högre när man har stjärnor i sina annonser. Läs mer här om hur du kvalificerar dig och vad Google Seller Ratings är.

 

Vill du också öka din försäljning?

 

Är du intresserad av att öka din försäljning, få högre konvertering och vinna fler kunder samt bli ett trovärdigt företag som kunder känner tillit till redan innan kontakt? Ta gärna ett möte med oss så pratar vi mer om det.

Hos oss får du alltid två månader som ny kund att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig för att fortsätta.

 

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Intervju med Mario Puga, grundare av Eter Ekonomi: En lyckad satsning med omdömen
Intervju med Eddie på El-fast i Göteborg: Vikten av hög service och öppen feedback från sina kunder