Starta 60 dagar kostnadsfritt

Varför kan du lita på att Recos omdömen är trovärdiga?

 Reco är idag Sveriges största omdömesplattform med fokus på att samla in autentiska omdömen, från uppriktiga kundupplevelser om olika företag. Varje dag granskar vi omdömen som rapporteras av företag och användare. Men hur går det egentligen till och hur säkerställer vi trovärdigheten i omdömena som lämnas? I denna artikel går vi igenom vad som menas med ett trovärdigt omdöme, hur vi ser till att minimera felaktiga omdömen, och varför du kan lita på Recos omdömen.

Under juni månad släpptes en ny dokumentär på SVT Play, Dokument inifrån: Skamlös, där du får följa ett svenskt företag som under en tid skapade fejkade omdömen på olika omdömesplattformar – för att lura till sig förtroendet av nya kunder – däribland Reco. Vi var snabba på att upptäcka att något inte stämde och rapporterade om misstänkt fusk direkt.

De gånger företag försöker fuska, eller manipulera sin profil, belyser vi det till våra användare med varningsmeddelanden. Upptäcker vi att företaget upprepade gånger försöker att fuska, har vi rätt att stänga ned rättigheterna att använda Reco. Samtidigt som vi upplyser alla som besöker dessa profiler att företaget har brutit mot Recos villkor.

Vårt ansvar är att hela tiden se till att våra omdömen är skrivna av uppriktiga kunder och minsta misstanke tar vi på allvar.

 

Anmälningar om stötande eller fejkade omdömen minskar på Reco

 

Vårt mål är att personer med en kundrelation till ett företag är de som skriver omdömen - det för att minimera att felaktiga omdömen skrivs på Reco.

För oss på Reco är det viktigt att ta alla anmälningar på allvar och hantera dem med misstänkta felaktigheter noggrant och på vår kundtjänstavdelning, sitter ett dedikerat team som hanterar alla anmälningar varsamt.

Läs mer: Omdömen online - Här är svaren på de 4 vanligaste frågorna från vår kundtjänst

Reco eliminerar bluff och fejkade omdömen

 

För att vara en trovärdig källa för kundomdömen bestämde vi redan från start att:

  • Vi tar aldrig bort negativa omdömen

  • Våra omdömen ska beskriva kundupplevelser

  • Vi ska kunna identifiera att det finns en kundrelation bakom varje omdöme

  • Det går inte att “köpa bort” omdömen

  • Förbjuda incitament i utbyte mot omdömen

Bloggtips: Reco lanserar ny nivå av trovärdighet - för att stärka företagens omdömen ytterligare

Inga omdömen från kunder tas bort på Reco

 

Reco tar aldrig bort ett omdöme lämnat av en kund till företaget, förutsatt att den som lämnat omdömet håller sig till våra medlemsvillkor som du kan ta del av här.

Vår företagskultur är sprungen ur övertygelsen att alltid återge en uppriktig bild av kundernas upplevelse av olika företag. Vår drivkraft är att du alltid ska kunna lita på våra kundomdömen och faktum är att det är just det som särskiljer oss från andra omdömessajter.

Testa på själv i två månader – helt utan bindningstid och kostnad

 

Är du osäker på hur kundomdömen kan hjälpa ditt företag? Hos oss får du hela två månader att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig. Läs mer här om vår omdömesgaranti.

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Intervju med Brandfast: 2000 kundomdömen på Reco – vittnar om pålitlighet och hög kvalitet
Rekommenderat företag 9 år i rad - vad är hemligheten? Vi låter en av våra partners svara på hur han jobbar med omdömen