Allra utmanar storbankerna med kundrekommendationer

PUBLICERAD: 7:e november 2016 kl 13:28

Allra utmanar storbankerna med kundrekommendationer

Allra är den moderna utmanaren till de traditionella storbankerna och försäkringsbolagen. Ett företag med visionen om att vara den engagerade banken - ett alternativ för de personer som värdesätter personlig kontakt och som vill ha hjälp med privatekonomi i vardagen.

Anton Abele, kommunikationschef på Allra menar att nöjda kunder är ett grundfundament i verksamheten. Allras tjänster och kundrelationer bygger på ett ömsesidigt förtroende, där nöjda kunder är ett måste för att de ska kunna lyckas.

Sedan Allra påbörjade samarbetet med Reco har de samlat in över 300 rekommendationer och uppnått ett snittbetyg på 4,7 av 5. Idag visar de upp sina rekommendationer både internt och externt. I entrén hänger ett diplom om att Allra blivit ett “Rekommenderat Företag 2016”, på kontoret kan man se stora LED-skärmar som visar upp en livefeed med rekommendationer från deras profil på Reco.se och sedan ett par veckor tillbaka har de även implementerat rekommendationer i deras intranät för att motivera de nästan 300 anställda i sitt dagliga jobb. Varje kvartal delas även ett diplom ut till den medarbetare som fått den finaste rekommendationen.

- Jag väljer ut ett par rekommendationer om dagen som jag väljer att lyfta fram på intranätet. Vet jag vem den är riktad till brukar jag tagga personen eller skriva något i kommentarsfältet. Här kan också alla anställda gå in och gilla och kommentera de rekommendationerna som kommer in. Detta är någonting som verkligen bidrar till att våra anställda skärper sig i den dagliga kontakten med kunden säger Peter Hall, kundtjänstchef.

Allra lyfter rekommendationer på sitt intranät

Vill tacka Julia på Allra försäkring för riktigt bra service. Hon gav mig riktigt bra information och bra bemötande. Du gör ett riktigt bra jobb och det är så härligt med personer som är så serviceminded!Veronica Ö skrev om Allra Försäkring en del av Allra

David Persson, medgrundare på Allra, berättar att insamlingen av rekommendationer från kunderna har öppnat för många fantastiska möjligheter där Allra kan arbeta långsiktigt med sina erbjudanden.

- Insamlingen av rekommendationer och det höga betyget vi uppnått har bidragit till en helt annan stolthet hos personalen och vår lägsta nivå har höjts ordentligt, menar David Persson.

Diplomet till kvartalets rekommendation

Anton Abele fortsätter med att förklara att kundrekommendationer, i hans tycke är en värdemätare och en sanitetscheck på att det är bra. För Allras del har det blivit väldigt viktigt att använda sig av en partner som kan leverera en sådan tjänst på ett trovärdigt sätt och som ger en korrekt bild av verkligheten.

- Kundbetyget som vi har uppnått idag är i vårt tycke ett sant bevis på att vi är på god väg till att nå vårt mål om att ha finansbranschens mest nöjda kunder 2020, säger Abele.

Den där Adam var en riktigt trevlig person. Han lyssnade verkligen till mina behov och skräddarsydde något efter mina önskemål. Serviceminded och det märktes att han kunde sin grej. Han får högsta betyg utav mig.Adel R skrev om Allra Försäkring en del av Allra

Tidigare har input och feedback skett manuellt då marknadsavdelningen valt ut ett par av kunderna som man valt att göra kundcase på. Den här typen av automatiserad insamling som Reco erbjuder är ett mycket modernare sätt att arbeta på och ligger precis i linje med Allras verksamhet då de vill få input från alla sina kunder.

- Vi vill utmana storbankerna och de traditionella försäkringsbolagen genom att anamma de här lösningarna, det är dags att ge er in i matchen nu och våga visa upp att ni också har nöjda kunder. Det här är framtidens sätt att få verksamheten och tjänsterna betygsatta av slutkonsumenten. De som inte är med på tåget nu kommer hamna på efterkälken, poängterar Anton Abele.

Peter Hall har efter sin pappaledighet kommit tillbaka överväldigad och glad över att se hur många och nöjda kunderna var. Därför har han börjat svara på alla rekommendationer. David Persson menar att alla som tar sig tid att skriva en rekommendation förtjänar att få återkoppling.

Pratade med Lene. Positivt intryck av förmedlare, lätt och social att prata med!Daniel P skrev om Allra Försäkring en del av Allra

Nu fortsätter Allra att accelerera insamlingen av kundrekommendationer från tidigare kunder för att uppnå målet om att ha finansbranschens mest nöjda kunder år 2020. Någonting som Anton Abele och hans kollegor ser mycket fram emot!

Peter Hall och Anton Abele

Intresserad av Reco?