Ansvaret slutar inte vid en rekommendation

PUBLICERAD: 24:e november 2016 kl 16:15

Ansvaret slutar inte vid en rekommendation

Att få en personligare och smidigare hjälp med begravningen genom ett varmt bemötande, utmärkt service och till ett rimligt pris. Det är några av de grundpelare som Mikael Novak och hans medgrundare enades kring när de år 2013 grundade Fenix.

Under en så känslig period som när en anhörig står inför att anordna en begravning vill man att begravningen ska bli vacker, men man vill också ha ett personligt bemötande och att allt ska fungera smidigt.

- Det är helhetsupplevelsen av alla förberedelser och interaktionen med alla involverade som avgör om en anhörig blir nöjd med begravningen, säger Mikael.

Vi är mycket nöjda med deras agerande på alla sätt, en bra miljö och lugnt bemötande, det var en positiv upplevelse.Sven F skrev om Fenix Begravning

För att lyckas så krävs ett medvetet systematisk arbete med att göra kunden nöjd. Att bara samla in rekommendationer via Reco utan att ha ett arbetssätt som hanterar eventuella klagomål och att förbättra sig är inte värdefullt. Detta arbetssätt har hjälpt Fenix att bli en av Sveriges mest och bäst rekommenderade begravningsbyråer.

Idag har Fenix Begravning ett veckomöte där de diskuterar hur de kan bli bättre på att bemöta och serva anhöriga. Mikael menar att de använder sig av Reco för att de ville få reda på vad de behöver förändra och hur de kan förbättras. Sedan de började samarbeta med Reco har mötena utgått mer och mer från de rekommendationer de får in. Idag har all personal ett ansvar för att komma med tydliga alternativ till förbättring.

Mycket bra kundmottagande. Personalen är empatisk och personlig på ett professionellt sätt. Kan varmt rekommendera Fenix till andra. Arrangemanget utfördes på bästa tänkbara sätt.Ylva N skrev om Fenix Begravning

Mikael fortsätter förklara att företagets utveckling bygger på fyra parametrar. Processer, medarbetare, systemstöd och kulturen. Rekommendationerna de samlar in hjälper till att driva dessa parametrar som i sin tur bygger de tre grundpelarna starkare och låter Fenix få en ännu bättre kundservice, ett personligare bemötande och rimligare priser.

- Man måste komma ihåg att ansvaret inte slutar vid en rekommendation, utan det är hur man institutionaliserar förbättringarna i verksamheten som blir avgörande, avslutar Mikael Novak.

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad

Dela den här artikeln:

Artiklar

Success stories