Transparens leder till nya nöjda kunder

PUBLICERAD: 30:e augusti 2016 kl 13:44

Transparens leder till nya nöjda kunder

Svensk Elitbygg & Design AB är ett byggföretag som jobbar mot privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsförvaltare över hela Stockholm. De utmärker sig genom sin eminenta kundservice och sin vilja att använda sig av sina tidigare nöjda kunder i sin kommunikation.

För tre år sedan valde företaget att ansluta sig till tredjepartssajten Reco.se för att börja samla in och lyfta rekommendationer från tidigare kunder. Idag visar de upp rekommendationerna direkt på sin webbplats, i möten med potentiella kunder samt i reklam. Genom att arbeta transparent med rekommendationer från tidigare kunder ökar företaget sin trovärdighet med upp till 12 gånger. Svensk Elitbygg & Design har samlat in 100 rekommendationer och uppnått 4.5 av 5 i betyg. Jag har pratat med Johan på Svensk Elitbygg & Design för att höra lite mer om vilka de är, hur de lyckats samla in så många rekommendationer och hur de använder sig av sina digitala rekommendationer i deras olika kanaler.

Vilken proffsig firma! Från första projektmötet till det färdiga badrummet, som blev snyggare än jag förväntat. Jag kan varmt rekommendera denna firma!!! TackMaria N skrev om Svensk Elitbygg & Design AB

Svensk Elitbygg & Design har idag en så kallad “brandingsida” på Reco.se där de samlar sina två affärsområden, Svensk Elitbygg och Svensk Elittak. På så sätt kan de hela tiden följa hur de olika affärsområdena går och hur de utifrån den feedback de får från sina kunder kan utvecklas till att bli ännu bättre.

Johan menar att företaget idag fokuserar på den privata sektorn och då främst inom ROT-arbeten. Elitbygg & Design har funnits sedan 2011 och växer sig allt starkare för varje år som går. Dessutom har de lyckats bygga upp ett företag med bra medarbetare och med mycket stor kunskap för att kunna bibehåll en hög kundnöjdhet. Företaget är specialiserade på att hjälpa privatkunder med roliga och avancerade arbeten.

Ofta hör kunder av sig efter att ha sett företaget på google, i reklam eller på Reco.se, sedan bestämmer de tid för ett förutsättningslöst möte. Johan förklarar att kunderna ofta redan läst rekommendationer när de har sitt första möte med kunden vilket leder till att förtroendet redan ligger på en relativt hög nivå, sedan brukar de själva komplettera med att visa upp fler rekommendationer, antingen på plats eller direkt i offerten.

Första kontakten var ett personlig möte, snabb offert. Fick stort förtroende för företaget! Bestämde mig omgående för att anlita Elitbygg. Snabb leverans och trevlig personal på plats. Kan varmt rekommendera Svensk Elitbygg & Design ABMika H skrev om Svensk Elittak & Design AB

När Elit bygg & Design kommer ut på möten med kund visar de stolt upp vad deras tidigare kunder tycker. 9 av 10 läser rekommendationer från tidigare kunder innan de anlitar ett företag och 88% litar på rekommendationer på nätet lika mycket som om de kom från en vän. Genom att visa upp rekommendationer från tidigare kunder ökar man även sin tillförlitlighet med upp till 12 gånger och öppnar för möjligheten att öka sin omsättning med upp till hela 18 procent. Be om en gratis demo om du också vill lära dig mer om digitala rekommendationer.

Hej Vill här bara hälsa till Er som står inför renovering, detta gäng gjorde ett skitbra jobb bra kommunikation, ny fräsch lägenhet nytt kök nytt badrum och dessutom klart på överenskommen tidplan, Bra jobbat Elit gänget.Kjell K skrev om Svensk Elitbygg & Design AB

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad

Dela den här artikeln:

Artiklar

Success stories