Smørrebrød, snaps och glada gäster

PUBLICERAD: 30:e augusti 2016 kl 15:05

Smørrebrød, snaps och glada gäster

Två Små Svin startades av Jimmy Nygren och Kalle Olofson som ville kombinera sin passion för Danmark och Tjeckien i en kvarterskrog där de kunde köra sin egen grej. Restaurangen placerades i hjärtat av Årsta och serverar idag smørrebrød på sitt eget sätt, tjeckisk öl och ett större utbud av Brännvin & Akvavit.

I en hemtrevlig atmosfär erbjuds man utomordentlig service och fantastisk mat från en varierad meny. De strävar ständigt efter att bibehålla en hög kvalitet och sätter alltid dig som gäst i centrum. Efter ett års samarbete tillsammans med Reco har Två Små Svin lyckats samla in över 370 rekommendationer och har fått ett snittbetyg på 4,5 av 5. Jag har pratat med Jimmy för att få en större inblick i hur de arbetar med sina digitala rekommendationer.

Jag älskar Två Små Svin! Grymt mysig restaurang för den som gillar snaps och smörrebröd.Andreas W skrev om Två Små Svin

Jimmy menar att mat i kombination med mer alkoholstark dryck ger en bättre matupplevelse, men att de främst har satsat på att bli en kvarterskrog som har öppet alla dagar i veckan dit man ska vilja gå för att ta en öl och en snaps med sina polare.

Två Små Svin använder sig av rekommendationer främst för att bygga sitt varumärke genom att visa upp vad deras tidigare kunder tycker, direkt på sin egen webbplats. Det gör dem med hjälp av Recos widget, som inte bara bidrar till ett ökat förtroende för restaurangen utan även bygger förutsättningar för att öka sin omsättning med upp till 18%.

Mycket trevlig lokalt ställe, väldigt god mat och personalen är helt fantastisk! Alltid fullsatt så det är bra att boka bord. Uteserveringen på sommaren gör stället ännu bättre!Elin S skrev om Två Små Svin

Jimmy själv känner dock inte alltid att han har den tid han önskar att han hade att lägga på rekommendationer och att göra utskick, därför använder sig Två Små Svin idag av sitt bokningssystem för att smidigt exportera en lista på alla sina kunder till ett exceldokument som de sedan skickar till tredjepartssajten Reco som då gör ett utskick. Med 20 procent i svarsfrekvens på utskicken har de idag dragit in över 370 rekommendationer och fått det exemplariska betyget 4,5 av 5.

Mycket trevlig liten restaurang med otroligt goda smörrebröd och fantastiskt trevlig och kunnig personal. Här känner jag mig alltid välkommen och blir väl omhändertagen på alla vis.Birgitta S skrev om Två Små Svin

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad