Tyvärr en mycket dålig upplevelse. Personalen visar ingen omsorg för kunder, lyssnar inte på synpunkter och skadar bilen när den är inlämnad. Bemötandet är dåligt, och de hänvisar till ARN på ett sätt som känns som en metod för att kunder inte ska orka driva ärenden. Kan inte rekommendera denna verkstad, välj en annan verkstad.
Werksta Sweden
Omdömen totalt
Snittbetyg
25 omdömen om Werksta Sweden
Dålig kommunikation, har tagit mycket längre att laga bilen än vad dom sa från början. Dåligt kundbemötande.
VARNING VARNING VARNING Riktigt dåligt Werksta i Norrköping ligger vid Finspångs vägen. Hade försäkringsärende Trygg hansa hos de. Parkering skada och Werksta Norrköping Finspångs vägen. De tyckte att det inte var parkering skada utan besiktade den som två skador till Försäkringsbolaget Trygg hansa. Och då Werksta besiktade den som två skador fick jag två självrisker en på 5000 kr och min vagns självrisk 4500kr. Varnar alla åk inte till denna skit werkstad samt byt försäkrings bolag direkt om ni har trygg hansa de är sjukt dåliga när du ska ha hjälp av din bilförsäkring. Jag hade hel försäkring samt vagnskada och extra hyrbil försäkring. Jag fick ingen hyrbil då inget av de 4st uthyrningsbolagen trygg hansa jobbar mot, Inte hade en likvärdig bil i min storlek. Utan de hade bara stora bilar. Så jag varnar alla håll er borta från denna oseriösa bilverkstad Werkstad i Norrköping Finspångs vägen.
hemskt hemskt hemskt. Undvik dessa clowner
Rep av parkeringsskada med smärre plåtjobb. Fick tillbaka en bil där färgen hade rinningar. Modell emblem monterade upp och ner. Fick faktura på delar dom bytt som inte skulle bytas. Och det bästa var att ett år efter reparationen så kommer en faktura för självrisken. Fast den redan var betald. Och nu 3 år senare så börjar lacken bubbla sig där skadan var. Så många ISO certifikat, Quality checks och kontrollerad skadeverkstad. Och ändå blir det skräp av allt....
Extremt långsam verkstad som dessutom inte kommunicerar. Tog 1 månad att för att boka in bilen som blivit repad. Skulle ta 5-6 arbetsdagar att reparera bilen men det tog 9 arbetsdagar för att de citat "ibland får in större bilar". Ingen kommunikation om förseningen.
Skitföretag. De utför arbete utan att åtgärda felet men kräver ändå betalning. Dessutom dubbelt så dyra som andra verkstäder för exakt samma jobb. Akta er för dessa skojare. Har svårt att betrakta dem som något annat.
Hög servicegrad och snabb hantering av mitt skadeärende. Kan starkt rekommendera Werksta i Helsingborg.
Hade min Passat inlämnad för reparation av lackskada. Vid uthämtning låg lösa delar i bilen som de glömt att återmontera. 2-3 år efter reparation (när garantin gått ut) började rosten komma. Gör allt jag kan för att undvika Werksta Nacka
Skulle det gå att ge minus betyg så skulle dom få det. Otroligt oproffesionella! Dom har ingen som helst koll på vilken typ av service dom ska utföra. Är du rädd om bilen bör du undvika detta företag.
Werksta Bredäng Lämnade in min bil efter en krock. När jag hämtade bilen som varit på reparation i nästan 3 månader gick bilen inte att starta då batteriet var urladdad. Werksta hjälpte mig att starta bilen med ett startbatteri sen fick jag ladda bilen själv hemma. Upptäckte vid mörkerkörning att ena strålkastaren inte var inställd. När jag gick igenom bilen upptäckte jag att täckplasten under ena framskärmen trasig efter krocken och vänster hörna saknas. Rostskydd saknas fast det stod på deras arbetsbeskrivning. Fuskarbete. Lämna inte in bilen här.
Fantastiskt fint personligt bemötande och kunnig personal. Bilen blev inlämnad och blev klar som utlovad. Werkstadschefen var personlig engagerad och jag fick dessutom en hel rekord av bilen. Varmt rekommenderas.
Jag fick vänta 3 månader på att få verkstadsplats. Sedan hade de glömt att beställa reservdelar när den kom in så spoilern som blivit påkörd kunde inte monteras ny. Helt sjukt snurriga, Tog fel telnr till mig. SJUKT inkompetenta.
Ringde Werksta Västberga för att höra om de kunde laga en trafikskada. Gick igenom allt i detalj. Tre olika saker skulle lagas. Lämnade in bilen och fick veta att den var klar om 5 dagar. Först 10 dagar senare, och efter att jag ringt dem flera ggr kunde bilen hämtas! Då visade det sig att de inte kunde laga del två av skadan, och att de helt hade glömt den tredje delen!! Ingen koll och ingen återkoppling. Så en av tre delar var lagade! STOR besvikelse. Ingen kompensation, bara TYVÄRR! Fick åka till två andra verkstäder med skadorna, med flera nya dagar utan bilen samt lämna och hämta. Kommer ALLDRIG tillbaka till Werksta i Västberga. En av personalen var trevlig och tillmötesgående, två andra sura, jobbiga och nästan provocerande i deras likgiltiga attityd. Så onödigt.
Väldigt bra firma att ha med att göra. Fick hjälp att bevisa mot leasing företag då skadorna jag hade var från förra ägaren. Har lämnat min bil förut för reparation och de gjorde ett väldigt bra jobb. Rekommenderar dom starkt.
Bästa plåtverkstaden jag anlitat. Seriösa och proffsiga jobb med ett bra bemötande. Har gjort 3 reparationer hos dom de senaste 10 åren.
Föredömligt bemötande och proffsigt jobb med min V70 och byte av koppling. Bra återkoppling och information direkt av tekniker uppskattades. Nästa service blir hos Tkbm.
Gjorde min Volvo 2.0 service där, gick snabbt och smidigt.. Verkstaden är verkligen fin och välstädat.. jag kommer åka dit på min nästa service, rekommenderas starkt.
Förutom att de verkade leva i sin egen lilla värld långt bort från trevliga kundbemötande behöll de bilen dubbelt så lång tid som beräknat. När jag ringde dit hade de ingen koll på bilen och när de återkom fick jag känslan av att den varit färdig ett tag, fast de glömt meddela mig. Värst var ändå när jag fick en 2:a på besiktningen och de inte ville åtgärda felet de orsakat.
Noterar att jag inte är ensam om att tycka att detta är ett värdelöst företag och detta redan innan jag har fått mina lackskador åtgärdade. Bolaget lider av allvarliga attitydproblem och har tydligen inte fattat att man arbetar med service. Utöver min parkeringsskada ber jag dem åtgärda ett stenskott. Jag får då veta " sånt gör inte vi - ring någon recond". Jag ber dem köra bilen till MB , som ligger några hundra meter bort, när lackskadan är åtgärdad. Det går inte meddelar RM - fakturan ska först betalas. Jag erbjuder mig att omgående betala min självrisk och då kan de gå med på leverans till MB. Den som handlägger ärendet i receptionen på RM har redan en utskrift av min faktura på sitt bord. När jag ber att få ta del av den svarar han " det går inte". Jag har beställt en hyrbil av Hertz men när jag går ut på vägen ser jag inte någon hyrbil. Jag ringer därför Hertz och frågar om min bil är på väg. Jag får då veta att bilen redan levererats och nycklarna lämnats i receptionen på RM. Min slutsats är att RM måste vara världsbäst på lackskador annars skulle bolaget aldrig överleva med denna attityd och servicenivå.
Platser 15
Werksta Stockholm Väsby
1.5 av 8 omdömenWerksta Stockholm Haninge
3.7 av 6 omdömenWerksta Stockholm Västberga
2.3 av 3 omdömenWerksta Stockholm Nacka
1.0 av 2 omdömenWerksta Bidco AB
1.0 av 2 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Werksta Sweden har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg