Idealhem

Idealhem

Ring 040-26 60 60 www.idealhem.se

Idealhem är specialiserade på bostäder i centrala och västra Malmö men framförallt gillar vi bostäder som har det där lilla extra.

32 omdömen om Idealhem

Caisa T

En seriös mäklare med personligt engagemang och lång erfarenhet! Har anlitat Tomas två gånger vid försäljning av mina lägenheter och har känt mig mycket trygg i hela processen. Han särskiljer sig från många andra mäklare på marknaden eftersom han har så gedigen erfarenhet och kunskap!

Hallonqvist fastighetsbyrå AB
4.8/5 i betyg av 442 omdömen 4.8 av 442 omdömen

The best thing about Jennie is the way she connects you. She brings that special personal touch in the conversations while explaining the pr

Sachin Ghalappa B Sachin Ghalappa B
Maria N

Tillmötesgående, trevlig, effektiv och professionell! Fick hjälp och rekommendationer utöver mina förväntningar - både vad det gällde försäljning och köp av ny bostad! Denna man besitter stor kunskap som han gärna delar med sig av. Enda som drar ner betyget till en 4:a är känslan av att bli lämnad vind för våg efter att kontrakten var skriva. Hade behövt lite mer uppbackning då nya köparen krånglade med småsaker.

Per-olof P

Sålt hus genom Idealhem Professionellt från början till slut. Tomas är en strukturerad och affärsmässig person som tar hand om hela affären med kundbearbetning, uppföljning & avslut. Hela affären kändes trygg då Tomas även kunde rekommendera vilken kund som skulle kunna fullfölja affären. Tomas är dessutom en kunnig fotograf som verkligen kan få huset att framstå extra attraktivt. Rekommenderas varmt!

Fastighetsbyrån Helsingborg
4.8/5 i betyg av 2286 omdömen 4.8 av 2286 omdömen

Jätte snäll och duktig hanterade försäljning galant

Lolo E

Jag har vid ett par tillfällen haft förmånen att ha Tomas som mäklare både vid köp och försäljning av bostad. Både han och företaget lever upp till de förväntningar man kan ha, både som köpare och säljare. Tomas är dessutom mycket trevlig och naturlig! Som kund har jag varit mycket nöjd och ångrat de gånger jag inte använt honom som mäklare, så om jag skulle bo i Malmöregionen igen finns det inget annat val än Tomas och Idealhem.

Mustafa D

Jag är mer än nöjd... Högsta betyg till Tomas som mäklare.

Bostadsagenten
4.7/5 i betyg av 568 omdömen 4.7 av 568 omdömen
Badge2023

Annika Rosenberg är en skicklig och professionell mäklare som verkligen levde upp till mina förväntningar. Vi hade en bra kontakt genom hela

Dan K

Alltid hög tillgänglighet och professionellt bemötande.

Maria K

Man känner sig trygg med Tomas Nilsson och företaget IdealHem. Man kan lugnt förlita sig på att detta företag arbetar för kundens och köparens bästa.

Lillebjörn G

Tomas på Idealhelm är väldigt professionell. Han framstår som att han varit i branschen väldigt länge och har mycket erfarenhet. Han är saklig och tydlig med allt man ska tänka på vid bostadsaffär. Det var vårt första köp av bostadsrätt och vi hade således mycket frågor och funderingar som vi under hela processen fick ypperlig och snabb hjälp med av Tomas.

Anna E

Tomas är trevlig och kompetent, han strävar efter att skapa en bra affär för både säljare och köpare och hanterar alla delar i affären snabbt och effektivt. Jag känner mig trygg med Tomas.

Christopher T

Mycket kunnig personal som levererar mycket bra & trovärdig information hela vägen! Rekommenderas varmt & använder dem gärna igen!

Nathalie K

Köpte bostadsrätt. Mycket nöjd med allt. Dels var besatt han mycket kunskap. Kunde fråga om det mesta och fick bra svar. Jag är väldigt frågvis och det verkade inte som att han tyckte det var jobbigt, utan mer såg en möjlighet att hjälpa mig. Kunde ringa när som och få frågor, och då jag bodde på annan ort ställde han upp med att visa lägenheten när det passade mig. Trevligt bemötande. Lite tråkig objektsbeskrivning. Fick endast ihophäftade papper vilket var lite tråkigt. Men det är bara en liten petitess. Överlag,...

Sofie B

Tyvärr fick vi inget bra bemötande vid köpet av vår lgh. Visade på lågt engagemang och verkade dåligt påläst.

Anders S

Proffsig med en personlig stil. Kunden i centrum och alltid påläst och tillgänglig.

Fanny W

Kunnigt och proffsigt bemötande. Kände mig trygg. Lite firma men duktig och pålitlig.

Carolina C

Hej! Han var mycket tillmötesgående och trevlig. Jag köpte lägenheten för en summa som var rättvis för både mig och säljaren!

Lina R

Pålitlig och bra med allt i ordning när affären skulle göras upp.

Caroline A

Professionellt och snabbt handläggande. Behövde både sälja och köpa något nytt. Tomas och Idealhem hjälpte mig med båda. Fick även hjälp med deklarationen året efter. Kommer anlita dem igen när jag behöver. / Caroline

Ivan B

Kunnig mäklare som man får förtroende för, smidig försäljning, så jag skulle välja idealhem nästa gång.

Christian A

Ett mycket bra foretag. Starka rekommendationer!

Anders H

- Snabbt svar via mail/telefon - Bokade in mig snabbt till visning - Var punktlig och gjorde ett mycket seriöst intryck - Var bra påläst om objektet - Visade runt samt lät oss själva titta runt i lugn o ro. - Tog snabb reda på svar om jag hade djupare frågor som endast ägaren kunde svara på. - Lämnade bra objektsbeskrivning - Dock har där tillkommit ytterligare kostnader vid övertagandet av lägenheten som inte specificerades vid visning eller i underlag. - Han gav ett bra helhetsintryck och jag var mycket nöjd!

Nils Benny H

Mycket bra --------------------------------------------------------------------

Erik Tommy J

Exelent mottagande Fastighets försäljningar Flertalet. Över förväntan Strålande Intag Prsentationer och Slut uföranden. Tryggt och säkert Mycket nöjd till alla delar

Johan T

En mycket proffsig mäklare som ser till att få arbetet gjort. Rekommenderas starkt!

Jonas N

Bra service, närvarande och hjälper till med allt man kan tänkas behöva som köpare.

Karin M

Thomas hjälpte mig med att sälja min lägenhet, 4rok i Slottstaden. Han visade stort engagemang direkt och jag fick förtroende för honom. Mitt intryck var att han hade bra koll på hur marknaden såg ut och hur lägenheten skulle marknadsföras samt vad vi skulle förvänta oss. Han uppdaterade mig regelbundet med den information som jag behövde och han var ständigt tillgänglig och hjälpsam om jag hade några frågor. Jag har en mycket positiv upplevelse av försäljningen och mina förväntningar överträffades. Det kändes tryggt och han gjorde ett fantastiskt arbete.

Per H

Vid försäljningen av vårt hem sedan 45 år tillbaka var det viktigt för oss att anlita en mäklare som ingav oss totalt förtroende! Det fick vi för Tomas Nilsson på Idealhem.Med otroligt kunnande och stor ödmjukhet gjorde han vårt livs viktigaste avsked till en rolig upplevelse. Han nådde direkt de rätta spekulanterna och presenterade vår villa exakt med den värme som vi själv kände för vårt hus och vår trädgård. Tack vare Tomas har vi nu fin kontakt med familjen som nu bor i "vårt" hus. Lis-Beth och Per Hardemo

Aino L

Jag har för sex år sedan köpt en lägenhet via denna mäklarfirma, Har efter det varit på några visningar och alltid blivit korrekt bemött

Fredrik N

Mycket duktig mäklare som vi fick förtroende för direkt. Inget "skitsnack" utan rakt på sak på ett trevligt sätt. Vi var nöjda med Tomas genom hela försäljningsprocessen. Och allt detta till ett förhållandevis lågt arvode. Mvh Fredrik och Mia

Jerry O

Tomas gav ett mycket kompetent intryck samtidigt som han inte var påstridig i onödan påskyndade köp processen

Mia H

En bättre mäklare kan man inte få! Serviceminded, alltid tillgänglig, driven & positiv!

Erik M

Kunnig mäklare som gjorde att mycket bra jobb med att sälja våran lägenhet i Slottsstaden.

Marie A

Oerhört bra! jag är nöjd, bra återkoppling, bra engagemang. Lätt och smidig - supernöjd!