1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

1komma5.se
  • BadgeFiveYears
Omdömen totalt
Snittbetyg
4.8
Ring 040-654 06 80 Dela

Om företaget

Vi på 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi) gör det enkelt att investera i solceller för villor, företag och lantbruk. Vi tar hand om hela installationsprocessen från start till mål. Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du ofta räkna hem din investering efter redan 8 år. 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi) har...

175 omdömen om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Sedan starten hos Reco 2018

Visar 175 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Lasse N
Skrev om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Var jättebra från säljare till montering. Allt fungerade perfekt. Jättebra support också. Starkt rekommendera detta företag 👍🏻

Adela M och Andreas H gillar detta
Svar från 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Hej Lasse, Tack för er recension och för att ni rekommenderar oss vidare! Jag blir väldigt glad av att höra att allting har fungerat perfekt 😃 stort tack för att vi fick äran att installera hos er.

Carl H
Skrev om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Mycket nöjd kompetent och trevlig personal

Adela M och Andreas H gillar detta
Svar från 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Hej Carl, Tack för att vi fick äran att installera hos er, kul att höra att ni är nödja 🌞

Jonas S
Skrev om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Trevligt bmötande genom hela processen Fantastiska montörer, elektriker och kundsupport. En riktig 5 star experience!

Andreas H och Adela M gillar detta
Svar från 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Hej Jonas, Stort tack för er fina recension, det var väldigt roligt att höra! Vi är glada över att vi fick installera hos er 😃

Ulf A
Skrev om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Ett professionellt och mycket bra bemötande från sälj till projektering och detsamma gällde de montörer som slutligen satte upp våra solceller och kopplade upp anläggningen.

Svar från 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Hej Ulf, tack för din recension 🙂 Det är viktigt för oss att agera professionellt med bra bemötande. Tack för att vi fick installera hos er och njut av solens energi 🌞 Mvh Andreas

Lars H
Skrev om 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

44 paneler markanläggning cirka 18kWp. Rakt söderläge i sydvästra Skåne. Vi förberedde med grävarbeten och drog extra kabelslangar för övervakning mm. Montering av celler gjordes omsorgsfullt och snyggt liksom övrig installation. Lyhörd personal. Vi är mycket nöjda.

Svar från 1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)

Hej Lars, Tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda med er anläggning 😊 Tack för att vi fick installera hos er! Mvh Andreas

Karin W
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Bra dialog och information! Snabb respons under hela processen. Platsbesök med professionell rådgivning! Under installationen hade vi något litet strul som snabbt åtgärdades utan krångel. Tog in pris från flera olika leverantörer och Solens Energi låg även bäst i pris.

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Karin, Tack för er recension Vi är väldigt glada att vi fick installera hos er och att vi kunde få ett så bra slutresultat tillsammans :) Mvh Andreas på SolensEnergi

Robert R
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Solcellsinstallationen från ”ax till limpa” gick snabbt, smidigt och med mycket trevliga och professionella medarbetare och montörer. Ett mycket gott genomförande. Tack! Robert

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Robert, Vad kul att höra att ni är nöjd mer er installation. Vi är väldigt glada att vi fick äran att få installera hos er. Mvh Andreas på SolensEnergi

Thomas J
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

SolensEnergi behandlade oss som viktiga kunder från början till slut. Det känns tryggt med montörer som var kunniga och instruktiva och som lugnt och metodiskt genomförde arbetet. Det finns bara en sak som vi inte tycker om, men det är inte SolensEnergis fel. ICloudSolar-appen motsvarar inte kvaliteten på allt annat

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Thomas, Tack för din recension och att vi fick installera hos er. Det är viktigt för oss att ni som kund känner er trygga i installationsprocessen. Vad kul att höra att ni är nöjda! Mvh Andreas på SolensEnergi

Carin L
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Proffsiga killar som monterade ! Höll de tider som lovades. Städade upp efter sig och var allmänt trevliga !!

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Carin, Blir glad av att läsa er recension. Professionalitet är viktigt för oss i våra installationer. Tack för att vi fick installera hos er! Mvh Andreas på SolensEenrgi

Martin N
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Solcellsinstallation på 34 Paneler med Sungrow 10 kW växelriktare. Processen fungerade mycket bra över lag. Planeringen - ritades och ritades om tills det blev bra, hela tiden mycket flexibelt och efter mina önskemål. Installation - Även om det var svårt att få ett definitivt datum för start som sköts upp några veckor med en del telefoner fram och tillbaka började allt med att installatören föreslog att ta bort en panel vilket sänkte totalkostnaden med 5%. Hela installationen är genomförd på ett professionellt sätt...

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Martin, Tack för en väl utförlig recension. Vad skönt att höra att det blev en bra upplevelse för er. Det är viktigt för oss att ni som kund är nöjd med installationen och jag blir glad att ni fått et gott intryck utav oss. Tack för att vi fick leverera denna solcells-installation till er! Mvh Andreas på SolensEnergi

Gunder N
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Enkel hantering av offert och montage

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Gunder, Tack för din recension. Vi lyssnar på våra kunder och förstår att det ska vara enkelt från offert till montage. Tack för att vi fick äran att få installera hos er :) Mvh Andreas på SolensEnergi

Ingela G
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Från start till mål blev det en positiv upplevelse. Synd att appen de rekommenderar för att följa solcellernas jobb endast är på engelska. Här borde man tänka om. Svårförstålig och man tappar tyvärr intresset lite grand pga detta.

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Ingela, Vad kul att ni fick en positiv upplevelse av er installation! Vi arbetar kontinuerligt med våra produktleverantörer och även vi har varit på dem om språkinställning 👍 Tack för att vi fick installera hos er. Mvh Andreas på SolensEnergi

Nils L
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Måste skriva/säga att vi är nöjda till hundra procent. Både med kontakten, Linda på kontoret, försäljare och grabbarna/gubbarna som gjorde jobbet. Är verkligen ett företag man kan rekommendera. Har bland annat en granne som anlitat en annan firma och där är inga solpaneler monterade ännu. Vi gjorde beställningen ungefär samtidigt. Nä, tummen upp för Solens Energi i Vellinge. //Lars

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Lars, Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd, det är väldigt viktigt för oss! Linda och Co hälsar tillbaka, vi är alla glada att vi fick installera hos er. Mvh Andreas på SolensEnergi

Patrik S
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Väldigt snabba i försäljningsfasen. Höll inte leveranstiden. Inte särskilt bra på återkoppling och respons under installationsfasen. Dålig info om när de olika momenten skulle utföras. Fick ”jaga” efter montörer som inte kom som utlovats och installationen tog betydligt längre tid än vad som sagts eftersom de olika momenten och hantverkarna inte var synkroniserade. Installationen förefaller fungera korrekt. Priset stämde med offerten. Väntar fortfarande på slutdokumentation 2,5 månader efter utförd installation.

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Patrik, tack för din recension. Vi tar till oss av det du skriver och arbetar kontinuerligt med våra processer avseende kundkommunikation. Vi är väldigt glada att vi fick installera hos er 👍 Mvh Andreas på SolensEnergi

Claes L
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Överlag bra och kvalitativ installation med kompetent personal och jag är nöjd med slutresultatet. Tyvärr var projektledningen och informationsgivningen bristfällig under stora delar av processen och projektet försenades med ca 2 månader på grund av bristfällig kunskap om den nya leverantörens (Sungrow) växelriktaren och batteri då jag fick ett "måndagsexemplar" av batteriet som behövde bytas ut.

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Claes, Tack för er recension. Vi tar till oss av det du skriver 👍 Jag blev glad när vi kunde ordna upp det till slut tillsammans och vi är väldigt glada att vi fick installera hos er. Mvh Andreas på SolensEnergi

Tomas A
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Väldigt bra möte med Greger. Anläggningen blev försenad med ca 1 månad och produktionsledarens kommunikation var inte bra. Vi stod 2 personer och väntade då vi fått tid för montering eftersom både min granne o jag skulle monteras samtidigt. Där får vi ingen återkopping om försening utan får själv ringa. Inte bra där kräver vi en återkoppling i tid då hade detta inte varit ett problem. Montering av anläggning blev väldigt bra och denna personal var superbra. Så eloge till Greger och monteringspersonalen samt elektriker. Mycket nöjd med anläggningen

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej Tomas, Tack för er feedback. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra återkoppling och tar till oss av det du skriver 👍 Vad kul att ni är nöjda med anläggningen! Greger och Co hälsar till er och vi tackar alla att vi fick vara med och installera hos er. Mvh Andreas på SolensEnergi

Lilla Beddinge B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Solens Energi har en lokalanknytning till orten vilket känns betryggande. Vi har installerat 2 anläggningar, först Garnhuset med ca 50 solceller, alla lagda på 5 graders papptak. Inga skuggningar då huset ligger mycket nära havet och inga intilliggande fastigheter. Andra anläggningen blev vårt bastuhus även det på platt tak. Vi fick alla rekommendationer av Solens Energi och utfallen har blivit till belåtenhet. Logistiken fungerade punktligt och även den ekonomiska biten. Vi är mycket nöjda och har rekommenderat företaget till många andra kunder i närområdet

Svar från SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej, Tack för er recension. Vi är så glada att vi fick installera hos er. 😊 Kul att höra att ni är nöjda och tack för era rekommendationer. Viktigt för oss att logistiken fungerar väl i våra projekt 👍 Mvh Andreas på SolensEnergi

Kennet A
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Kontakten med SolenEnergi har från början till slutet varit mycket bra och proffsigt. Kompetent personal och ett underbart kundbemötande från alla inblandade. Snabb, proffsig och snygg installation. Jag kan varmt rekommendera SolensEnergi, man kan känna sig trygg med investering.

Joakim Z
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Bra information! Punktliga och engagerade för att uppfylla kundens önskan!

John L
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Jag fick ett mycket proffsigt och vänligt bemötande av Solens energi! Installationen blev mycket välgjord och de lade arbete på att få det estetiskt snyggt. Inte bara kabeldragningar utan även optimal placering av solpanelerna. För mig var det viktigt att det fanns en harmoni i hur de placerades (har sett allt för många installationer där man inte tänkt på detta). Även servicen efter installation har varit utmärkt då jag fått hjälp med både frågor och att optimera min batterianvändning. Jag kan varmt rekommendera Solens...

Carl-Erik B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Proffsigt bemötande allt ifrån säljare till slutinstallation, gick igenom handhavande utförligt och ingående. Inget kvarvarande emballage och byggrester.

Stefan S
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Professionellt och trevligt bemötande. Höll utlovad leveranstid. Mycket nöjd!

Torbjörn U

Trevligt bemötande, kunniga medarbetare

Susanne Å
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Överlag bra kommunikation, bra att ha att göra med. Väl upprättade rutiner för hela processen, vilket underlättade för mig som kund. Snygg uppsättning av solpanelerna - installatörer med yrkesstolthet. Gott omdöme om installationen från besiktningsföretaget jag anlitade efter att allt var klart. En miss i kommunikationen uppstod dock kring vilken sorts plåttak jag hade. Jag hade skickat detaljerad info, men den hade någon missat att läsa. Det innebar att första gången installatörerna kom för att sätta upp panelerna...

Karl-Gustav H
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

När jag beslutade mig för att satsa på solceller tog jag in offerter från flera håll. SolensEnergi var varken dyrast eller billigast men gav ett seriöst intryck. Processen fram till färdig anläggning har man följt till punkt och pricka och tidsmässigt var man klara med god marginal till vad som förespeglats. Arbetet verkar väl utfört och avstädningen utan anmärkning.

Lars G P
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Mycket bra i hela sälj-/köpprocessen. Snabb leverans var det som avgjorde till Solens Energis fördel när vi la vår beställning. Tråkigt att vi fick betala för ställning trotts mitt ifrågasättande och att ingen sådan användes. Vi får väl se den kostnaden som en försäkring och att ansvaret för en eventuell fallolycka lyfts från våra (kundens) axlar. Väl på plats är hela anläggningen över förväntan. Osynligt och snyggt liksom.

Eric K
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Proffsig och trevlig personal. Bra utfört arbete.

Linus T
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

SolensEnergi har varit trevliga och lyhörda under hela processen. Allt flöt på som förväntat utan några problem. Mycket nöjd med deras arbete.

Staffan N
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

I början av året installerade vi solceller på taket vårt! Solens Energi levererade och monterade. Från första kontakten har Solens Energi varit mycket duktig på allt ! Tiden för monteringsstart var korrekt och monteringen på taket gjordes av proffsiga montörer Elektrikern var super med allt!! Helt enkelt ett företag med en fantastisk feedback och mycket proffsiga i alla avseenden. Rekommenderas verkligen i all kontakt och i deras arbete. Familjen Nilsson

Ivholts Fastigheter Ab
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Snabbt, kompetent, servicevänligt. Levde upp till förväntningar och lite till. Köpte solpaneler.

Christoffer T
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Fint bemötande vid första kontakten, trevliga montörer, allt verkar fungerar fint !

Thomas H
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Vi är mycket nöjda med alla vi varit i kontakt med, väldigt smidiga och ett snyggt proffsigt arbete. Våra solceller är över vår förväntan och dessutom på plats tidigare än överenskommet.

Magnus L

Bra bemötande. Snabb återkoppling. Solpaneler

Thomas K
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Snabb levering, serviceminded och mån om kvalitet

Jan A
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Snabba på att återkoppla vid frågor Snygg installation utfört på kort tid Nyligen fått anläggningen driftad och hoppas på support i framtiden

Anneli B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Vi är mycket nöjda med att vi valde Solens energi för installation av solceller. Bemötand

Gert E
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Från start till mål perfekt Anders Edlund var mig behjälplig i kontakt med kommunen om bygglov. sedan med besök hos mig med påföljande offert. Sen startade entreprenaden i febr med Alen H. som projektchef tillhopa med 3 montörer. Sem slutförde elentreprenören inkopplingen så nu väntar jag bara på Eons ok. Solens Energi kan jag varmt rekommendera till vänner o andra som undrar om projektet. //GERT EKBERG

Staffan E
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Snabb installation utan något krångel. Köpte en solcellsanläggning

Ola B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Blev proffesionellt bemött av Solens Energi. De var ute på plats för att se förutsättningarna efter mina önskemål om 40st solpaneler samt växelriktare. Proffsig och tydlig offert med hela upplägget. Duktiga montörer och elektriker som var noggranna och trevliga. Våra förväntningar var helt enkelt att man håller tidsplanen och att slutmontering ser bra ut. Detta uppfylldes på bästa sätt. Tydlig information har hela tiden förmedlats via mail samt slutdokumentation. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda. Vår solcellsanläggning...

Paul A
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Säljare, montörer och elektriker har varit riktigt duktiga. Kan bara ge beröm till alla. Har full förståelse för att tidsschemat blev lite förskjutet. Nöjd. 52 paneler och batteri. Väntar nu bara på solen

Kjell M
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Bemötande är OK. Uppsättning av solceller snabbt och bra. Montering av solcellerna var klar den 10 oktober. Idag den 11 december är anläggningen fortfarande inte drift då er färdiganmälan via Öresundskrafts system inte gjorts korrekt. Anmälan gjordes senare korrekt men Öresundskraft godkände inte skyltningen. I förra veckan var personal Solens Energi här och korrigerade skyltningen. Nu väntar vi på Öresundskrafts godkännande.

Mats O
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Professionella, effektiva, tillmötesgående, kompetenta, håller tidplan, trevliga. Kan absolut rekommendera Solens Energi!

Gerry H
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Trevligt bemötande, väl utfört arbete.

Fredrik J
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Mkt bra. Det som lovades levererades också och i tid.

Harald S
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Hej👍 Solens energi installerade totalt 30 solceller på mitt tak och garage i Oxie i Maj. Dessa hAr nu producerat mer än 6000 kWh. Det har fungerat mycket bra och jag är väldigt nöjd så långt. Installerade också en Laddare, med samma positiva resultat. Jag kan verkligen rekommendera Solens Energi. Bra bemötande och bra dialog. Med vänlig hälsning, Harald

Daniel B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Väldigt till mötesgående, hade inga större förväntningar då min installation var relativt enkel som de löste. Löste projektet smidigt och enkelt.

Stefan L
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Mycket hög servicegrad, kvalité på produkterna och snabb leverans

Håkan O
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Proffsigt och positivt bemötande precis som mina referenser uppgav. jag hade höga förväntningar och de infriades med råge. Arbetet var klart innan utsatt tid och utan något som helst strul, alla tillstånd och myndighetskontakter fungerade utmärkt och vi märkte inte att montörerna var där. Kan varmt rekommendera Solens Energi till andra vilket jag också redan gjort till ett antal personer. I mitt fall gällde det en ganska stor solcells installation.

Jesper B
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Från offert till installation och sen besiktning av anläggningen så har det gått väldigt smidigt. Trevlig och professionella installatörer. Ordning och reda på arbetsplatsen! Anläggningen fick till och med beröm av besiktningsmannen. Bara plus i min bok!

Håkan P
Skrev om SolensEnergi - en del av 1KOMMA5°

Väl bemött alltid. Stämde av hela tiden och frågade om jag var nöjd. Uppfyllde mina förväntningar väl. Endast en negativ sak var att säljaren ej frågade om jag skulle haft en smart meter.

Filtrera omdömen