Alla kategorier Järnhandel Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen AB Stockholms Persienn & Markis

AB Stockholms Persienn & Markis

Årsta Skolgränd 18C, 117 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 16 kunder tycker om AB Stockholms Persienn & Markis

• Daniel M
    Daniel M skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Akta er för detta företag! Som så många andra skriver om så är detta företag riktigt oseriösa och riktiga amatörer! Vi beställde en rullgardin för sovrummet som nu har gått sönder redan efter 1 år! När vi påtalar felet så är beskedet att de ska beställa och ersätta med en ny, efter 5 veckor har de fortfarande inte bytt vår trasiga gardin! De skyller på att personalen har semester och deras leverantör har långa leveranstider. Tror inte ett dugg på deras förklaring. Vid samtal med dem är de totalt ointresserade av att lösa vårt problem och ägaren är värst av alla. Han borde ge sig själv sparken för han är sämst på att förstå kundens behov och problem. När vi nu vill häva köpet och få pengar tillbaka vägrar de. Nu blir det anmälan till ARN och sen domstol om de inte följer ARN! Avrådes starkt!! Läs mer
  • Magnus B skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Snabb och prickfri leverans av terrassmarkis mitt i högsäsong. En liten plastdetalj var trasig vid leverans med beställdes och fixades snabbt. Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Bra montörer snygg markis schysst pris ❤ supernöjd!! Läs mer
  • Alexsander J
    Alexsander J skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Allting gick smärtfritt från första kontakten tills monteringen av våra persienner. De löste våra problem till ett ruskigt bra pris. Behöver vi demontera eller montera upp när vi flyttar kommer vi anlita de igen. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Annki E
    Annki E skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Härligt med markis! Snygg färg, trevlig personal och proffsigt uppsatt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Jätte trevliga, snabba och lätta att ha att göra med! Kan varmt rekommendera Stockholms persienner & markis Läs mer
  • Andreas N skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Vill varmt rekommendera "Stockholm persienn o markis"
    Trevligt bemötande, snabb leverans, proffsigt gjort och många val. Läs mer
  • Erika J skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Vi har anlitat företaget vid båda våra flyttar för uppsättning av både persienner och markiser. Vi har aldrig haft några problem. Trevliga och effektiva. Vi hade t.o.m två av montörerna här kvällen innan midsommarafton för att kunna nyttja markisen dagen efter. Det tycker jag verkligen är service. Läs mer
  • Edward S
    Edward S skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Inledande kontakt med säljare var bra men sen gick det bara utför. Montören kom sent och verkade inte riktigt veta vad han gjorde. De mellanglasrullgardiner vi köpte har nu gått sönder 4 ggr på ett halvår eftersom de (enligt företaget själva) inte har monterats i en korrekt vinkel. Varje gång de gått sönder har det tagit lång tid för företaget att återkoppla samt att åtgärda. Trots att de varit hos mig 3 gånger har de inte åtgärdat det huvudsakliga problemet: att montören använt fel vinkel. Nu när rullgardinerna gått sönder för 4e gången har jag försöker häva köpet men utan framgång. Företaget vägrar helt enkelt svara mig. Oseriöst och uselt så se till att anlita någon annan än Stockholms persienn & markis. Läs mer
  • Mathias L
    Mathias L skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Köpte ett hus med markis monterad ifrån denna firma. Kollade runt efter alternativ i vår närmiljö men ingen hade samma tyg till markisen som följde med huset till de två nya markiserna vi ville montera.

Sökte upp Stockholm Persienn och Markis. Jag fick t o m jaga dem för att få en offert men vi beställde i Aug och installationen gjordes i November. Nu har det visat sig att det är fel (valsen hackar) på en av markiserna efter vi kopplat in elen.

Jag kan säga att det har varit ett sådan konstant jagande i hela processen. Allt ifrån att få offert, komma ned till ett rimligt pris (vi betalade ett högt pris för två markiser men de verkar vara av bra kvalite), få dem monterade och efterservicen är likadan.

Snälla - spara er tid som privatperson (vet inte hur de är att göra med som företag) och beställ av någon annan!

Det enda som talar för firman är att produkten verkar hålla hög kvalite, men services är helt usel! Tröttsamt helt enkelt. Läs mer
  • Alfred A skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Håller fullständigt med Tobias L nedanför, företaget är inte seriöst. Trots att de har funnits på marknaden ett par år så är de amatörer på alla punkter. Vi beställde fönster och balkongmarkiser. Leveransen blev försenad, ingenting fungerade efter monteringen och själva montering var något vi aldrig kommer att glömma.
    Det gick så illa att vi blev tvungna att rapporterea företaget till ARN!!! Vi fick så klart rätt hos ARN men företaget har inte följt ARN's rekommendation!!!

Vi vill varna alla för att anlita detta företag, rekommenderar absolut inte företaget, vi ångrar oss fortfarande att vi valde de. De är otrevliga och oprofessionella och vi vill aldrig någonsin ha mer med de att göra. Läs mer
  • Tobias L skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Säljaren var väll trevlig och berättade stort om att de var en av få riktigt seriösa spelare i branschen, men det här företaget är absolut inte seriöst.
    När det gällde och leverera, så var markiserna 3 v sena och sen monterade de markiserna så lågt att det inte gick att öppna balkongdörren.Efter cirka 30 samtal och massor av timmar gick de tillslut med på att montera om markiserna. Det tog då två månader innan de kom och monterade om dem. Kvar blev de gamla fästena som ser för jävliga ut.
    Inga kompensation erbjuds, ingen ursäkt utan de vi fick var en utskällning av chefen för att vi bad dem öka tempot när de var 2 månader sen. Kan bara avråda alla som läser detta att använda sig av denna firma. Detta är inget seriöst företag. Läs mer
  • Stephen M skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Absolut inte! Blev tvungen att rapporterea företaget till Almänna reklamations nämnden!! Läs mer
  • magnus l skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Vi hade också en god erfarenhet av Stockholm Persienn o Markis när vi gjorde ett arbete 2005.

Mätningen var både snabb och smidig. Sen kom killarna en morgon och monterade upp på mindre än en halvtimmas tid, så man kom snabbt iväg till jobbet igen.

priset var per persinenn och inget extra debiterades Läs mer
  • PeA S
    PeA S skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Jag håller inte med Tomas. Jag beställde persienner till ett ganska stort antal fönster i vår villa, plisségardiner till en del av dem samt en vertikalgardin att avskilja ett kontorsrum från en hall. Installatöree kom utlovad dag, ringde och berättade att han skulle bli ca 30min sen pga bilolycka samt var sedan mkt snabb o effektiv samt även social och jobbade "övertid" för att kompensera att han kommit lite senare. Vi är också mycket nöjda med resultatet men hur de ligger till prismässigt vågar jag inte säga då vi inte tog in flera offerter.
    Men jag kan rekommendera dem. Läs mer
  • Tomas N skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    En mardröm!!! De missade tre av tre inbokade tider. (1. Mätning 2. Montering 3. Komplettering) Kompensation? Erbjudande om biljett till nån jävla mässa de skulle delta i. Med förlorad arbetsinkomst blev persiennerna snudd på dubbelt så dyra som det de skulle ha kostat. Välj någon annan - garanterat bättre och billigare i längden! Läs mer