Alla kategorier Järnhandel Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen AB Stockholms Persienn & Markis

AB Stockholms Persienn & Markis

Årsta Skolgränd 18C, 117 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om AB Stockholms Persienn & Markis

• Erika J
    Erika J skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Vi har anlitat företaget vid båda våra flyttar för uppsättning av både persienner och markiser. Vi har aldrig haft några problem. Trevliga och effektiva. Vi hade t.o.m två av montörerna här kvällen innan midsommarafton för att kunna nyttja markisen dagen efter. Det tycker jag verkligen är service.
  • Edward S
    Edward S skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Inledande kontakt med säljare var bra men sen gick det bara utför. Montören kom sent och verkade inte riktigt veta vad han gjorde. De mellanglasrullgardiner vi köpte har nu gått sönder 4 ggr på ett halvår eftersom de (enligt företaget själva) inte har monterats i en korrekt vinkel. Varje gång de gått sönder har det tagit lång tid för företaget att återkoppla samt att åtgärda. Trots att de varit hos mig 3 gånger har de inte åtgärdat det huvudsakliga problemet: att montören använt fel vinkel. Nu när rullgardinerna gått sönder för 4e gången har jag försöker häva köpet men utan framgång. Företaget vägrar helt enkelt svara mig. Oseriöst och uselt så se till att anlita någon annan än Stockholms persienn & markis.
  • Mathias L
    Mathias L skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Köpte ett hus med markis monterad ifrån denna firma. Kollade runt efter alternativ i vår närmiljö men ingen hade samma tyg till markisen som följde med huset till de två nya markiserna vi ville montera.

Sökte upp Stockholm Persienn och Markis. Jag fick t o m jaga dem för att få en offert men vi beställde i Aug och installationen gjordes i November. Nu har det visat sig att det är fel (valsen hackar) på en av markiserna efter vi kopplat in elen.

Jag kan säga att det har varit ett sådan konstant jagande i hela processen. Allt ifrån att få offert, komma ned till ett rimligt pris (vi betalade ett högt pris för två markiser men de verkar vara av bra kvalite), få dem monterade och efterservicen är likadan.

Snälla - spara er tid som privatperson (vet inte hur de är att göra med som företag) och beställ av någon annan!

Det enda som talar för firman är att produkten verkar hålla hög kvalite, men services är helt usel! Tröttsamt helt enkelt.
  • X
    X skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Säljaren var trevlig och allt verkade OK om än något dyrt(?) (4500 kr för fem persienner).

Fick dock kalla fötter när jag läste omdömen här efteråt (skulle googlat innan förstås!). Ringde på förmiddagen efter mötet för att avboka ordern, men det gick inte.

Montören Tommy ringde veckan därpå och bokade in tid för montering. Vi bestämde kl 14. Dock ringde han sköt fram tiden till 15. OK. 15:10 (dvs 10 min sen) ringde han upp sa han blir 10 min sen. 20 min efter avtalad tid. (Den här fredagen var det hockey-OS, kan det haft med saken att göra?) När hockeyn var slut dök han upp, men kollegan fick vända igen, "han hade glömt nåt".

Monteringen gick bra men de missade att ta bort skräp mellan ett fönster (kanske inte hör till deras arbetsbeskrivning? Men när de ändå är där och pillar och ser saker som inte hör hemma där...).

De monterade de nya persiennerna med smutsiga fingrar så de vita listerna man vinklar persiennerna med blev smutsiga, vilket var lite synd (men persiennerna ser OK ut).

De monterade nya beslag också att fästa "persiennsnöret" i när man dragit upp persiennen, de sitter ganska godtyckligt, på olika höjd och kanske något snett...

Summasummarum gjorde de vad de ska, men de saknade öga för detaljer, det där "lilla extra".

Men idag är vi nöjda.
  • Alfred A
    Alfred A skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Håller fullständigt med Tobias L nedanför, företaget är inte seriöst. Trots att de har funnits på marknaden ett par år så är de amatörer på alla punkter. Vi beställde fönster och balkongmarkiser. Leveransen blev försenad, ingenting fungerade efter monteringen och själva montering var något vi aldrig kommer att glömma.
    Det gick så illa att vi blev tvungna att rapporterea företaget till ARN!!! Vi fick så klart rätt hos ARN men företaget har inte följt ARN's rekommendation!!!

Vi vill varna alla för att anlita detta företag, rekommenderar absolut inte företaget, vi ångrar oss fortfarande att vi valde de. De är otrevliga och oprofessionella och vi vill aldrig någonsin ha mer med de att göra.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Säljaren var väll trevlig och berättade stort om att de var en av få riktigt seriösa spelare i branschen, men det här företaget är absolut inte seriöst.
    När det gällde och leverera, så var markiserna 3 v sena och sen monterade de markiserna så lågt att det inte gick att öppna balkongdörren.Efter cirka 30 samtal och massor av timmar gick de tillslut med på att montera om markiserna. Det tog då två månader innan de kom och monterade om dem. Kvar blev de gamla fästena som ser för jävliga ut.
    Inga kompensation erbjuds, ingen ursäkt utan de vi fick var en utskällning av chefen för att vi bad dem öka tempot när de var 2 månader sen. Kan bara avråda alla som läser detta att använda sig av denna firma. Detta är inget seriöst företag.
  • Stephen M
    Stephen M skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Absolut inte! Blev tvungen att rapporterea företaget till Almänna reklamations nämnden!!
  • magnus l
    magnus l skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Vi hade också en god erfarenhet av Stockholm Persienn o Markis när vi gjorde ett arbete 2005.

Mätningen var både snabb och smidig. Sen kom killarna en morgon och monterade upp på mindre än en halvtimmas tid, så man kom snabbt iväg till jobbet igen.

priset var per persinenn och inget extra debiterades
  • PeA S
    PeA S skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    Jag håller inte med Tomas. Jag beställde persienner till ett ganska stort antal fönster i vår villa, plisségardiner till en del av dem samt en vertikalgardin att avskilja ett kontorsrum från en hall. Installatöree kom utlovad dag, ringde och berättade att han skulle bli ca 30min sen pga bilolycka samt var sedan mkt snabb o effektiv samt även social och jobbade "övertid" för att kompensera att han kommit lite senare. Vi är också mycket nöjda med resultatet men hur de ligger till prismässigt vågar jag inte säga då vi inte tog in flera offerter.
    Men jag kan rekommendera dem.
  • Tomas N
    Tomas N skrev om AB Stockholms Persienn & Markis
    En mardröm!!! De missade tre av tre inbokade tider. (1. Mätning 2. Montering 3. Komplettering) Kompensation? Erbjudande om biljett till nån jävla mässa de skulle delta i. Med förlorad arbetsinkomst blev persiennerna snudd på dubbelt så dyra som det de skulle ha kostat. Välj någon annan - garanterat bättre och billigare i längden!

Årsta Skolgränd 18C, 117 43 Stockholm