Alla kategorier Varuhus Skåne Malmö Åhléns City

Södergatan 15, 211 34 Malmö — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Åhléns City

• Qpaqex
    Qpaqex skrev om Åhléns City
    Ett leende gör så mycket.
    Fast det får du inte här. Om det beror på fel rekryteringar, att de som jobbar vantrivs eller det är något annat som blivit fel vet jag inte. Jag jämför tex med den andra Åhléns butiken i Malmö. Där är det glatt och man får ofta ett leende tillbaka.
    Utbudet är bra här med varor. Fast jag går inte hit direkt. Utan det blir det jag testar om ingen annan har hemma det jag söker. Store in Store har de försökt med här, men det tycker jag inte lyckas. Jag har varit kund här sedan den tiden då det hette Tempo och man kunde köpa lite lyxigare matvaror här. Synd x-faktorn helt saknas.
  • Erika L
    Erika L skrev om Åhléns City
    Åhlens är en av mina favoritbutiker i Malmö. De har ett bra koncept, med allt från spa-kit till böcker. Deras stora avdelning med kläder är verkligen något jag gillar, alltid det senaste modet. De har otroligt bra priser också! När jag ska köpa present vänder jag mej direkt till Åhlens! De har allt för alla åldrar!
  • Hanna Å
    Hanna Å skrev om Åhléns City
    Stor fräsch och luftig lokal som känns helt rätt i tiden. Bra med separat parfymavdelning. Utbudet är stort, alltifrån heminredning till kosmetika, och med bra kvalitet. Här kan man enkelt spendera någon timme och hitta allt vad man behöver.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Åhléns City
    Jag har tidigare bedömt Åhlens butikerna som att de riktar sig mot familjer och äldre och först och främst gällande deras kläder. Jag handlar fortfarande ej kläder här, men de har fått in märkes och bättre kvalitet på detta har jag sett. Åhlens på Södergatan har fått en maffig lokal i 2plan. En parfymbutik, sminkavdelningar beroende på märken, associarer, smycken såsom pilgrims märket och ovanplanet har för studenten och kläder, för badrummet osv. Jag upplever Åhlens som fräschare än tidigare som butik och då syftar jag inte endast lokalmässigt utan även sortimentet har utökat. Personalen är serviceinriktade så inget anmärkningsbart. jag har alltid fått personlig service när jag bett om hjälp.
    Johanna L gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om Åhléns City
    Vet inte om jag egentligen gillar "nya" Åhléns. Det känns lite för upphottat och tillrättalagt, ett nytt NK eller för att konkurrera med Hansa Compagniet.
    Visst de har en stor och fin make-up avdelning och ja, klädavdelningen med många fina märken. Men jag saknar nog ändå den lite "hemvävda" känslan.
    Kan inte riktigt klä av mig tanken på att jag blir skinnad onödigt mycket på pengar här...
    ...
  • Anya L
    Anya L skrev om Åhléns City
    Åhlens är riktigt stort varuhus som efter renoveringen är ännu nu fräschare. Man kan hitta alla möjliga varumärken inom skönhet, kläder, accessoarer, smycken, underkläder, tyg, heminredning och mycket mer. En besvikelse är dock det dåliga utbudet på skrivböcker, pennor osv. Priserna är dessutom överdrivna men är man här när rean är igång kan man fynda en hel del.

Södergatan 15, 211 34 Malmö