Åkes Slakt & Styckning AB

3.8 / 5 i betyg — 4 rekommendationer
Smile - Västerås
Smile - Västerås
Elis O:
Väldigt dyra och över huvud taget duktiga på att ta betalt. De försökte rutinartat övertyga mig att jag skulle gå till deras hygienist trots...
Adress
Kalle Jakobs Väg 4
77793 SÖDERBÄRKE

Läs vad 4 användare tycker om Åkes Slakt & Styckning AB

• annika w
    annika w skrev om Åkes Slakt & Styckning AB
    Angående leverans till Åkes slakt.
    Jag, Kjelle B skickade sju stutar och fick ett snittpris på 28,35:-/kg
    vilket jag tycker är bra då dom kom direkt från betet.(slaktvikt ca 350 kg)
    Vill att fler ser detta lilla slakteri med korta transporter och fint slut
    för djuren så det kan fortsätta och utvecklas.
    För att ha en slaktvikt på 400 kg under normal uppfödningstid som Christina L bör det vara köttrasdjur och sådana kalvar köper man inte för bara 1000:- och att elva 400 kilos djur skulle klasas i den lägsta klassen går jag inte på efter många år som bonde.
    Har man elva stutar i dom klasserna som Christina L ska man nog inte hålla på med nöttköttsproduktion.
    Jag har under 40 år hunnit prova många slakterier och ur djurhänseende
    är detta klart bäst och jag har alltid blivit bra bemött av ägare och personal.
  • Christina L
    Christina L skrev om Åkes Slakt & Styckning AB
    Skickade 11 stutar till slakt hos Åkes slakteri, som jag betalat 1000 kr/ st för som spädkalvar, efter slakt, (slaktvikt ca 400 kg)fick jag 995 kr/ djur efter Åkes egenklasseficering av djuren. Efter kontakt med uppköpare bekräftades att djuren sålts som prima till restauranger i Stockholm och i Åkes egen gårdsbutik. Jag vill med detta inlägg varna alla andra uppfödare för kontakt med detta slakteri!!!
  • Åke P
    Åke P skrev om Åkes Slakt & Styckning AB
    Trevliga ägare och mycket bra bemötande. Perfekta köttprodukter i en härlig liten gårdsbutik som bara måste få leva vidare.
  • Bengt  A
    Bengt A skrev om Åkes Slakt & Styckning AB
    Bra egentillverkade charkvaror utan en massa tillsatser tillverkat av råvaror från ostressade djur,man vet vad man äter